کد خبر: 1066466
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
مدیرکل ورزش تهران خبرداد
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری گفت: استان تهران نباید همانند سایر استانها دیده شود، مسوولان ورزش کشور باید زاویه دید خود را از نظر اختصاص اعتبارات به استان تهران تغییر دهند.
وحید صابری
 نصرالله پریچهره اظهار کرد: یکسال است که به استان تهران آمده ام سعی کرده ام با همکارانی که در سطح استانها و شهرستانها فعالیت می کنند، برنامه ها را چینش کنیم. در شرایط سخت کرونایی که دستگاه ورزش یکی از دستگاه‌های ریسک پذیر بوده، با بسته بودن فضاها و اماکن ورزشی سبب شده تا خیلی از برنامه ها به تعویق بیفتد. البته با کاهش ویروس کرونا شرایط تا حدودی بهتر شده است.

وی افزود: ورزش پایتخت پایگاه ورزش کشور است که باید با کمک اندیشمندانی که حضور دارند ابتدا آسیب‌هایی که به بدنه ورزش و جوانان اداره کل وارد شده، کاهش دهیم.

پریچهره خاطرنشان کرد: استراتژی که طراحی کردیم باب اخلاق محوری بوده تا ارزش های خود را به ضدارزش‌ها تبدیل نکنیم و با کمک رسانه ها بتوانیم به اخلاق مداری پایبند باشیم.

پریچهره گفت: در هفته تربیت بدنی بحث همگانی ورزش مطرح است که البته بحث همگانی ورزش تنها ورزش صبحگاهی نیست، بلکه عمومیت بخشیدن به ورزش در تمام رشته های ورزشی است تا عقب ماندگی هایی که در ایام کرونا داشتیم، جبران و با انرژی مثبت در هفته تربیت بدنی ورود پیدا کنیم.
پریچهره همچنین درباره آخرین وضعیت ورزشگاه تختی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل برق و کمبود آب محوطه استادیوم تختی مرتفع شده و سعی داریم با مقاوم سازی سازه این ورزشگاه، سال آینده میزبان برگزاری لیگ برتر فوتبال باشیم.

وی ادامه داد: استراتژی که در ابتدای ورودم چیده بودم، بهبود ورزش پایتخت بود. یکی از معضلات ما، چارت سازمانی بسیار ضعیف استان تهران است، شاید خیلی از جایگاه‌ها و سطوح به دلیل چارت ضعیف به هدف واقعی دست نیافته، درست است که مسابقات را فدراسیون‌ها برگزار می‌کنند، ولی ما هم باید در کنار آنها باشیم که به دلیل همین ضعف در چارت سازمانی نتوانستیم اقدامات بهتری انجام بدهیم.

پریچهره با اشاره به این که در حوزه قهرمانی، شرایط سختی به دلیل شیوع کرونا وجود داشت، افزود: در خصوص برگزاری مجامع هیات‌ها هم در حال اقدام هستیم تا انتخابات آنها را برگزار کنیم. روسای هیأت‌ها را هر سال رصد می‌کنیم و اگر شرایط خوبی وجود نداشته باشد، شرایط برای عزل با هماهنگی رئیس فدراسیون مربوطه فراهم می‌شود. این طور نیست که یک رئیس هیأت چهار سال حضور داشته باشد.

وی درباره جبران ضرر باشگاه‌های خصوصی نیز گفت: تعاملاتی با اتحادیه باشگاه‌داران داشتیم. با رایزنی‌هایی که انجام شد تا الان ۲۷ میلیارد تومان وام داده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره جایگاه ورزش تهران افزود: رتبه ورزش و جوانان استان تهران در سال ۹۸ در بین ۶۴ دستگاه پایتخت رتبه ۴۲ بود که خوب نیست. با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته، صعود خوبی داشته‌ایم، به طوریکه ۱۵-۲۰ پله پایین آمده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار