بهترین زمان غذاخوردن برای هر وعده غذایی
کد خبر: 1063865
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Sl7
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
زمانی که شما تصمیم به کاهش یا افزایش وزن می‌گیرید، در برنامه غذایی انواع خوراکی‌ها به میزان کالری آن‌ها ذکر شده است که با دقت به آن‌ها توجه می‌کنید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خوردن وعده‌های غذای در زمان مناسب می‌تواند به حفظ وزن، سطوح بالاتر انرژی و افزایش توان مبارزه با بیماری کمک کند.

در ادامه این گزارش می‌توانید به بهترین زمان برای خوردن هر وعده غذایی پی ببرید:

۱. صبحانه

همانطور که همه ما می‌دانیم، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است به طوری که شما با خوردن صبحانه، الگوی غذایی و قند خون خود را در ادامه روز ترسیم می‌کنید.

مطمئن شوید که در اولین ساعتی که از خواب بیدار می‌شوید، بین ساعات ۶ تا ۱۰ صبح صبحانه میل می‌کنید. این بازه زمانی ایده آلی است که به شما کمک می‌کند چند ساعت بعد از صبحانه، خود را برای وعده غذایی بعدی آماده کنید.

تغییر در ساعات صبحانه یا خوردن صبحانه خارج از ساعات مذکور، قند خون شما را نا منظم می‌کند و تا آخر روز ممکن است قند خون شما نامیزان باشد.

۲. ناهار

بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر هر روز، متابولیسم شما به بالاترین حد خود می‌رسد و عملکرد گوارشی قوی تری را برای شما فراهم می‌کند که بهترین زمان برای خوردن ناهار است. این وعده غذایی باید سبک‌تر از صبحانه و شام باشد.

از آنجایی که بسیاری از افراد این ساعت از روز در خانه نیستند، باید این وعده غذایی را روز قبل یا صبح همان روز در خانه پخته و در محل کار میل شود؛ یعنی تا حد ممکن از خوردن ناهار در رستوران‌ها و فسدفود‌ها خودداری کنید.

۳. شام

توجه داشته باشید که ۴ یا ۵ ساعت بعد از خوردن ناهار، بهترین زمان برای شام خوردن است چراکه در آن زمان، بدن در حال رسیدن به بالاترین ساعات افزایش متابولیسم است.

یک نکته بسیار مهم اینکه فاصله زمانی خوردن شام تا خوابیدن باید زیاد باشد؛ این موضوع باعث می‌شود تا بدن برای یک خواب راحت آماده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار