کد خبر: 1063571
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
به دلیل وجود اثر جهانی گنبد سلطانیه و ویژگی‌های تاریخی و کالبد معماری ارزشمند شهر تاریخی سلطانیه، قرارداد مطالعه و طراحی طرح ویژه شهر سلطانیه که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شده آغاز به کارکرد است.

به دلیل وجود اثر جهانی گنبد سلطانیه و ویژگی‌های تاریخی و کالبد معماری ارزشمند شهر تاریخی سلطانیه، قرارداد مطالعه و طراحی طرح ویژه شهر سلطانیه که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شده آغاز به کارکرد است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: طرح ویژه شهر سلطانیه، برنامه‌ای را برای اصلاح بافت و منسجم‌سازی بنا‌های شهری با رویکرد گردشگری و بهینه‌سازی فضا‌های موجود تدوین کرده است. امیر ارجمند با بیان اینکه وجود اثر جهانی گنبد سلطانیه و ویژگی‌های تاریخی و کالبد معماری ارزشمند شهر تاریخی سلطانیه، موجب شد تا قرارداد مطالعه و طراحی طرح ویژه شهر سلطانیه که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شده آغاز به کارکرد کند، ادامه داد: ناظران بخش اصلی طرح ویژه سلطانیه در قالب کمیته تخصصی ویژه متشکل از سه گروه نماینده هستند که گروه اول از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، گروه دوم اعضای دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان و گروه سوم اعضای مدیران فنی بخش معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه هستند. وی تأکید کرد: اجرای طرح ویژه سلطانیه می‌تواند تأثیر مهمی در رفع چالش‌های توسعه‌ای منطقه سلطانیه داشته باشد و کارفرمای این طرح نیز اداره‌کل راه شهرسازی استان زنجان است که اقدام به عقد قراردادی با یک مشاور کرده است و طرح ویژه شهر سلطانیه با تخصیص اعتبارات لازم آغاز به کار کرده است و مدت زمان انجام این طرح ۱۸ ماه است. ارجمند گفت: در طرح ویژه سلطانیه باید یکپارچگی عامل میراثی، گردشگری، سکونت و اقتصاد دیده شود، چون باید ببینیم شهر سلطانیه بعد از اجرای این طرح قرار است با چه اقتصادی رونق پیدا کند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: این طرح از جنبه‌های مختلف از جمله سیما و منظر، ضوابط مبلمان شهری، رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، خیابان‌ها، زیباسازی، نقاشی، ایجاد فضا‌های گردشگر پذیر و... را دربر می‌گیرد. ارجمند با بیان اینکه در حال حاضر طرح ویژه سلطانیه در فاز مطالعاتی قرار دارد، بیان کرد: اولین موضوعی که در طرح ویژه سلطانیه در نظر گرفته می‌شود، مربوط به مباحث گردشگری است چراکه سلطانیه از ویژگی خاصی برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار