کد خبر: 1062177
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
سیروس همتی عنوان کرد

در آثاری که بناست زندگی شخصیت‌های ملی را روایت کنند هم در پژوهش و هم در تولید، خیلی باید دقت کرد که گرفتار سطحی‌نگری نشویم.
سیروس همتی، بازیگر باسابقه با بیان این مطلب به «جوان» گفت: اینکه بتوان از طریق ساخت سریال‌های تلویزیونی، نوع زندگی و سبک رفتاری و سیر و سلوک مفاخر ایران زمین را تصویر کرد به شناخت مخاطب از این مفاخر به ویژه مخاطب جوان خیلی کمک می‌کند ولی باید کیفیت درام و کیفیت تولید، چنان باشد که با آثار قابل اعتنایی روبه‌رو باشیم. من معتقدم دیگر زمان آزمون و خطا در تولید سریال گذشته است و جا برای هدر دادن بودجه‌ها نیست. همتی که اخیراً در سریال «صبح آخرین روز» با محوریت زندگی شهید مجید شهریاری بازی کرده بود، عنوان کرد: برای خودم تجربه ارزشمندی بود که نقش برادر یک دانشمند شهید را بازی کردم و فکر می‌کنم درباره چنین شخصیت‌هایی باید حالا حالا‌ها کار کنیم تا در سال‌های آینده، آثاری بسیار بهتر تولید شود.
همتی درباره نقد و تحلیل‌های وارده بر سریال مذکور گفت: نمی‌گویم بهترین کارمان بود، چون واقعاً بضاعت تولید را هم باید درنظر گرفت و سپس قضاوت کرد. قطعاً اگر حمایت مالی و امکانات بیشتری وجود داشت سریال کیفیت بهتری پیدا می‌کرد. سیروس همتی که به تازگی در فیلم «علفزار» ساخته کاظم دانشی بازی کرده است، اظهار داشت: در آثاری که بناست زندگی شخصیت‌های شهیر تاریخی، انقلابی و فرهنگی را روایت کنند خیلی باید دقت کرد که هم در پژوهش و هم در تولید، گرفتار سطحی‌نگری نشویم.
این بازیگر ادامه داد: طبیعتاً برای هر کدام از بازیگران آثار مرتبط با مفاخر این کنجکاوی وجود دارد که با شناخت کامل از سوژه و ماجرا‌ها و ابعاد مختلف زندگی کاراکتر، به سمت ایفای نقش بروند. همتی افزود: گاهی تحقیقات کارگردان و فیلمنامه‌نویس آن قدر کامل است که با همان تحقیقات می‌توان، درکی جامع از نقش پیدا کرد و بازی دقیقی را ارائه داد ولی گاهی هم لازم است بازیگر شخصاً به مطالعه در منابع پرداخته و هرچه بیشتر پیرامون کاراکتر بداند، البته پیش می‌آید در تحقیقات نیز به برخی نقل قول‌های متناقض برسیم ولی به هر حال کشف همین تناقضات نیز خودش نوعی جهان بینی نسبت به شخصیت محوری را در اختیار بازیگر قرار می‌دهد. بازیگر «ماتادور» و «آشپزباشی» تأکید کرد: هرچه برای تولید آثار زندگینامه‌ای مفاخر، بیشتر انرژی و هزینه بگذاریم، کیفیت بیشتر و بیشتر خواهد شد، البته نقش تجربه را در این باره نباید نادیده گرفت، یعنی هر که از راه رسید نباید به صرف علاقه سراغ چنین سوژه‌هایی رود و باید به نوعی امتحان پس داده باشد. با استفاده از افراد مجرب و دارای بینش است که می‌شود سریال‌های باکیفیت درباره مفاخر ساخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار