کد خبر: 1059823
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا گفت که امکان شماره‌گذاری و تعویض پلاک اینترنتی خودرو فراهم شده و در حال گسترش است.
سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات پلیسی یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، گفت: طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای دریافت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک در تمامی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک به اجرا درآمده و مدتی است که طرح شماره‌گذاری و تعویض پلاک اینترنتی در دو مرکز اجرا شده و به زودی گسترش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات مربوط به شماره‌گذاری اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خاوران در شرق تهران و مرکز میثم در غرب تهران ارائه می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح بین ۸۵ تا۹۰‌درصد فرآیند مربوط به شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو‌ها به شکل اینترنتی انجام می‌شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو از سوی کارشناسان و پلاک‌کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است که البته در این بخش نیز حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو وجود ندارد. سرهنگ محمدی ادامه داد: در نهایت سند جدید خودرو چاپ و به مالک تحویل داده می‌شود که تمام این فرآیند در عرض مدت زمانی حدود ۱۰‌دقیقه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه در روز‌های آینده این طرح در اصفهان هم اجرا خواهد شد، گفت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی اجرای این طرح در دیگر استان‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.
وی درباره نحوه اخذ نوبت برای دریافت خدمات اینترنتی شماره گذاری و تعویض پلاک گفت: برای این اقدام شهروندان باید به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کنند. در بخش خدمات این سایت دو گزینه مربوط به خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک وجود دارد که یکی مربوط به نوبت‌دهی اینترنتی است و دیگری سامانه نقل و انتقال اینترنتی خودرو است که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند نسبت به ثبت نام و انجام فرایند آنلاین مربوط به تعویض پلاک اقدام کنند.
رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اجرای این طرح تأثیر زیادی بر کاهش میزان مراجعات به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خواهد گذاشت، گفت: سرعت ارائه خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار