کد خبر: 1057822
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
در این مقاله می خواهیم درباره ی تاثیر پیشرفت تکنولوژی در شرکت های قالیشویی کشور بحث کنیم. قالیشویی یکی از خدمات مهم است که موجب تمیزی بیشتر خانه ها و در نهایت سلامت بیشتر جامعه شده است درگذشته قالیشویی فقط در منازل انجام می شد به همین خاطر تا جایی که فرش به کثیف ترین حالت خود نمی‌رسید افراد اقدام به شستن آن نمی کردند.

رپورتاژ آگهی/ قالیشویی یکی از خدمات مهم در جامعه است که در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. استفاده از وسایل مدرن امروزی با تکنولوژی پیشرفته نه تنها موجب کاهش هزینه ‌های قالیشوی شده است بلکه سرعت این کار را نیز افزایش داده است. در گذشته حداقل یک هفته شستن یک قالی زمان می ‌برد و اگر شما مبلغ بیشتری پرداخت می ‌کردید و تأکید بسیاری روی سریع شستن قالی خود داشتید؛ باید حداقل چند روزی را منتظر می ماندید اما امروزه با وجود وسایل مدرن و تکنولوژی پیشرفته در زمینه قالیشویی شما می توانید صبح فرش کثیف خود را تحویل دهید و تا شب نشده آن را به صورت خشک شده و کاملاً  تمیز تحویل بگیرید. با پیشرفت وسایل قالی شویی، مراکز شستشوی قالی تبدیل به کارخانه جات شدند و در حال حاضر شما می توانید در بسیاری از شهر های بزرگ ایران از خدمات کارخانجات قالی شویی بهره ببرید. استفاده از وسایل و تکنولوژی پیشرفته برای شست و شوی قالی نه تنها سرعت این کار را بالا برده بلکه کیفیت کار را نیز افزایش داده است.

تاریخچه قالیشویی از گذشته تا به امروز:

تاریخچه ی شست و شوی فرش به زمان اختراع اولین فرش در ایران بر می گردد، قبل از اختراع فرش ایرانیان از گلیم، حصیر و جاجیم استفاده می‌ کردند و بعد از آن با استفاده از دار قالی، شروع به بافت زیر اندازی کردند که بتواند آن ها را از سطح زمین فاصله دهد و نرم تر باشد؛ قطعاً  استفاده از چنین زیر اندازی  نیازمند شستشو و رفت و روب بود زیرا الیاف فرش با فاصله ای که از هم دارند بسیار مستعد گرفتن گرد و غبار و آلودگی ما بین خود هستند. در ابتدا برای پاکسازی الیاف فرش از مواد شوینده استفاده نمی شد برای همین گذشتگان ما در ابتدا فرش ها را گردگیری می کردند. به این صورت که قالی را از تیرکی آویزان کرده و با چوب به جان آن می ‌افتادند. به طور معمول این اتفاق بمانند سنتی در ابتدای بهار انجام می شد. هنوز هم که هنوز است ما ایرانیان به سنت خانه تکانی قبل از عید پایبندیم بعد از ورود مواد شوینده به کشور و استفاده گسترده از آن در قالیشویی، مردم تمام سعی خود را می کردند که حداقل چند سال یکبار اقدام به شستن قالی ها کنند.

تاثیر پیشرفت تکنولوژی در شرکت های قالیشویی کشور

قالیشویی

قالیشویی در سنت خانه تکانی:

شستن قالی در منزل کار بسیار دشواری بود که اغلب مردان در انجام آن سهیم بودند، با نفوذ آب در الیاف فرش وزن آن چند برابر می شود پس بنابراین جابجایی آن کار بسیار دشواری خواهد بود به همین خاطر مردان برای جابجایی یا شستشوی فرش به کمک بانوان خود می رفتند اما امروزه شما می توانید تنها با شماره گیری یکی از نزدیک ترین مراکز شستشوی قالی، فرش خود را لوله شده تحویل دهید و تمیز شده تحویل بگیرید.

تقسیم بندی قالیشویی ها در ایران:

 قالیشویی ها در ایران به سه دسته ی سنتی، نیمه مدرن و تمام پیشرفته تقسیم بندی می شوند در مراکز قالیشویی که به صورت سنتی اقدام به خدمات کرده‌اند، کمترین سرعت در شستشوی قالی ها وجود دارد. به خصوص اگر در زمان های مهمی مثل قبل از عید یا بعد از تابستان با این مراکز تماس بگیرید اکثراً وقتشان پر است به همین خاطر این مراکز نمی توانند پاسخگوی نیاز به خدمات بسیاری از شهر ها یا کلانشهر ها باشند. در این مجموعه ها اغلب پرسنل شستشوی قالی ها را به صورت دستی انجام می دهند و از ابزار هایی مثل فرچه، پارو و چوب استفاده می کنند و موادی که برای شستشوی قالی ها به کار می گیرند خیلی تخصصی نیست البته در مراکزی هم شستشوی دستی و رفوی قالی های ابریشم و عتیقه به صورت کاملا تخصصی انجام می‌شود.  با این توضیحات نمیتوان نتیجه گرفت که تنها قالیشویی های سنتی از پرسنل برای شستشو و رفوی قالی ها استفاده می کنند در حقیقت شستشوی فرش های عتیقه و ظریف نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد که شاید از عهده هیچ دستگاهی بر نیاید.

تاثیر پیشرفت تکنولوژی در شرکت های قالیشویی کشور

قالیشویی

قالیشویی های نیمه مدرن و ابزارآلات آنها:

در مراکز شستشوی قالی نیمه سنتی، پرسنل در کنار تجهیزات مدرن قرار می‌گیرند و می ‌توانند از این ابزار آلات برای آسان تر کردن کار خود کمک بگیرند. سرعت کار در این قالیشویی ها نسبت به مراکز قالیشویی سنتی بسیار بیشتر است و شما می توانید فرش خود را سریع تر تحویل بگیرید. به طور معمول در این مراکز پرسنل در ابتدا فرش ها را گردگیری می کنند سپس  آن ها را در سالن  پهن کرده و با فشار آب فرش ها را می خیسانند سپس با استفاده از دستگاه فرچه ی برقی و استفاده از مواد شوینده ی متناسب با فرش، اقدام به شستشوی آن می کنند. در آخر فرش را با فشار آب آبکشی کرده و در صورتیکه نیاز به رفو نداشته باشد، آن را آویزان می کنند تا خشک شود. این مراکز نیمه سنتی در فصل تابستان از نور آفتاب برای خشک کردن فرش ها کمک می گیرند و اگر فصل زمستان و موسم بارندگی باشد، فرش ها را در سالن سر پوشیده آویزان می کنند و از دستگاه های خشک کننده و تهویه هوا برای خشک شدن فرش ها استفاده می کنند. 

قالیشویی های تمام اتوماتیک و ابزارآلات آنها:

در مراکز شستشوی فرش تمام اتوماتیک که به کارخانجات قالیشویی معروف هستند، تمامی مراحل شستشوی فرش ها به صورت کاملا اتوماتیک و با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می پذیرد مگر در صورتی که قالی عتیقه و پوسیده باشد که در این صورت پرسنل مجرب اقدام به شستشوی ظریف و ماهرانه ی این نوع قالی ها می کنند. در کارخانجات قالیشویی ابتدا پرسنل قالی ها را روی ریل قرار می دهند سپس مراحل گردگیری، شستشو و آبکشی فرش ها به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می پذیرد. در پایان پس از شستشوی کامل فرش و خشک کردن آن پرسنل کارخانه آن را بازدید می کنند و به سمت دستگاه لوله کن هدایت می کنند؛ در مرحله ی آخر، دستگاه فرش را لوله کرده و درون پلاستیک مخصوص فرش هدایت می کند. سرعت شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی به حدی بالاست که شما می توانید صبح فرش خود را تحویل دهید و تا قبل از شب به صورت کاملا خشک تحویل بگیرید. الو قالی شویی متشکل از مجموعه ای از مراکز شستشوی فرش در اقصی نقاط تهران است. قالیشویی غرب تهران، قالیشویی فرمانیه و ...از مهم ترین مراکز این مجموعه است.   

تاثیر پیشرفت تکنولوژی در شرکت های قالیشویی کشور

قالیشویی

https://aloghalishoei.com/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار