کد خبر: 1057221
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان:
امیر جلالیان گفت: مرکز جامع توانبخشی شهید مدرس اصفهان یکی از بخش هایی است که در حوزه توانبخشی استان اهمیت بسیار دارد وبرای ما شیرین ترین لبخند ؛ راه افتادن یک معلول حرکتی است وایمان داریم که خدای مهربان این مهربانی هارا نظاره می کند.

به گزارش رویا نوری خبرنگار جوان آنلاین، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت : یکی از بخش هایی که در مرکز توانبخشی شهید مدرس اصفهان فعالیت دارد، بخش کلینیک سلامت پا می باشد.

وی بیان کرد: اکثر افراد دردهایی در نواحی مختلف بدن مثل زانو، لگن، ستون فقرات، مهره های گردن و کمر دارند که این شرایط  ارتباط مستقیم به کف پا دارد وفشار آوردن به این مواضع عاضه هیی به وجود می آورد که جبران آن سخت است.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه ابراز داشت : در این مرکز از کارشناسان فارغ التحصیل از دانشکده توانبخشی، و افرادی که در بخش پا صاحب نظر هستند جذب شده اند ونظریات آنان در حل درمان مراجعه کنندکان بسیار نافذ است.

جلالیان با توجه به بخش هایی از پا در ادامه بیان کرد: در مرکز توانبخشی دو بخش از پا را که دارای فرم طبیعی و فرم نرمال دارند، مثل صافی پا، قطعی عضو انگشتان پا سوختگی هایی که در پا به وجود می آید، افراد دیابتی که از پا مشکل دارند و پاهایی که به خاطر فلج اطفال و مشکلات مادرزادی کوتاهی دارند و پا ارتفاع خود را از دست داده در این بخش مشکلات انها را حل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در مرکز توانبخشی در بخش تولید کفش طبی، از  کارشناس مهندسی توانبخشی استفاده کرده ایم، و در کلینیک سلامت پا مشغول هستند.

این مقام مسئول گفت: در این مرکز درمان و خدماتی از جمله معاینه، توسط کارشناسان ارشد و توانبخشی صورت می گیرد، و خدماتی در حوزه کفش و کفی هم انجام می شود.

وی اذعان داشت: افرادی دیگری که در مرکز توانبخشی مراجعه می کنند  در ظاهر پای نرمال دارند ولی به علت خارپاشنه و مشکلات دیگر باید کفش استاندارد بپوشد که دچار عوارض دیگری نشود و پیشگیری کند، و این افراد باید کفش طبی استفاده کنند که خوشبختانه در هر دو زمینه فعالیت داریم.

[معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اذعان داشت: در زمینه ارتوپدی فنی در بخش طبی مرکز توانبخشی شهید مدرس اصفهان در حوزه  سلامت پا با کارشناسانی در این مجموعه همکاری داریم.

جلالیان افزود: خدماتی برای بیماران از جمله دفرمیت ها و تمام مشکلات بیماران کوتاهی پا، نقص عضو، و بیماری های ژنتیکی هر نوع وسیله ایی که به پا مربوط باشد در این مرکز  انجام می گیرد.

وی گفت: در این زمینه شهرهای بزرگ مثل تهران و شیراز هم خدماتی برای این افراد انجام می دهند، ولی کارهایی که در مرکز توانبخشی شهید مدرس اصفهان انجام می شود تقریبا منحصر به فرد است.

وی در ادامه اشاره ایی به کلینیک های سطح شهر کرد و افزود: افرادی کوتاه پا و قطع عضو به کلینیک های خصوصی مراجعه می کنند، که انها در این زمینه تجربه کافی ندارند برای انها  جمعیت هلال احمر استان اصفهان پیش قدم هست و می تواند مشکل این افراد را حل کند.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه افرادی که به مرکز توانبخشی مراجعه می کنند، با اطمینان می توانند طرح، مدل کفش  تخت کفش، نوع قالب از صفر تا صد را سفارش دهند و ما برای انها انجام می دهیم، و در این مرکز این محدودیت وجود ندارد مانند کلینیک های دیگر که فقط دو مدل کفش خاص راباید انتخاب کنند و ویژگی هایی که باید در آن کفش رعایت شود متاسفانه رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: افرادی که به مرکز توانبخشی مراجعه می کنند، طبق نیاز خود وسیله ایی را سفارش داده  و باید با  انتخاب خود آن فرد باشد، زیرا این افراد در جامعه هستند و دوست دارند آن وسیله یا کفشی که می پوشند با افراد عادی در جامعه تفاوت نداشته باشد.

جلالیان در ادامه گفت: در مرکز توانبخشی مدرس، مراجعه کنندگان توسط کارشناسان معاینه خواهند شد، و با فوت اسکن کف پا را به صورت سه بعدی و تک بعدی و با توجه به فشارپا، علایمنت بدن  و کیت آنها بررسی خواهد شد، و اگر لازم باشد کفی مناسب طراحی می شود و کفشی که انتخاب می کنند با توجه به فیزیک بدنی وی ساخته می شود.

وی اذعان کرد: در دو قسمت بریس، اورتزهای اندام تحتانی مرکز  توانبخشی این  همکاری لازم را  دارد، و افرادی که فلج نخایی و حرکتی هستند و نیاز به بریس دارند، کفش مناسب برای آنها آماده می شود، در این راستا افرادی هم که بریس دارند  نتوانند کفش از بیرون تهیه کنند برای آنها کفش در این مرکز تهیه خواهد شد.

وی با توجه به اینکه مرکز سلامت پا کامل وجود ندارد بیان کرد: در زمینه سلامت پا باید خیلی فراگیرتر و کامل تر مراکزهایی باشند تا بتوانند افراد دچار آسیب را مانند معاینه به دستور پزشک، فوت اسکن، حرکات اصلاحی و کاردرمانی لازم را برای اشخاص و حتی ماساژ درمانی های مناسب برای اصلاح دفرمنت کف پا و ورزش های اصلاحی باید در نظر گرفته شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: برای چنین افراد در جامعه که با مشکل مواجه هستند باید از نظر روحی و روانشناسی تمام آنها آنالیز شده و وسیله مناسب با تمام اناتومی های شخص ساخته شود.

جلالیان در ادامه جمله سلامت پا را که خیلی جامع و کامل است را بیان کرد و گفت: سلامت پا رعایت را می طلبد که کسی به آن اهمیت نمی دهد، و خوشبختانه در این مرکز تمام نکات توجه می شود و افراد به مرکز سلامت پا مراجعه می کنند و در حد  توان توانبخشی برای آنها وسایل مورد نظرشان را تامین می کنند.

وی اضافه کرد: درمان های مرکز توانبخشی در حوزه کار ما بسیار کارآمد است، و پزشکان ارتوپدی استان ازحرفه ما در مرکز توانبخشی اطلاع ندارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تجربیات، افرادی که به مرکز توانبخشی مراجعه می کنند و کفش طبی یا وسایل استفاده می کنند برای عضو بدن خود  بهبود یافته اند و جالب است که اگر از آن استفاده نکنند زندگی شان مختل می شود.

در این راستا زمینه کاری ما به صورت مدون جایی ثبت نشده و در آینده باید انجام شود و به صورت تحقیقاتی برای همه ارائه دهیم که شخص با مراجعه به مرکز توانبخشی مدرس که با چه مشکلاتی روبه رو بوده و با چه وسایلی مشکلاتشان برطرف شده است، و در این مرکز مراجعه کنندگان زیادی است که با مراجعان تمام کلینیک های استان اصفهان برابری می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار