کد خبر: 1056544
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در نیمه دوم بهمن به مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) گفت: امیدواریم با برگزاری این کنگره سبک زندگی علوی در سطح جامعه تبلیغ و ترویج شود.

 

 

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گویی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام جوادالائمه(ع) افزود: شهادت امام جواد (ع) را به پدر بزرگوارشان امام رضا(ع ) و عموم شیعیان تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه در کشور انتخاب شده است، ادامه داد: سال گذشته معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی کردند تا شهری را به عنوان پایتخت نهج البلاغه به مدت ۲ سال انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته شهر کاشان در استان اصفهان به لحاظ فعالیت‌های متعدد نهج البلاغه در ابعاد تبلیغ، ترویج، حفظ و آموزش گستره خوبی داشته این شهرستان را به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران انتخاب کردند.

وی بیان کرد: از آن جایی که باید به بحث پایتختی به صورت جامع پرداخته می‌شد شورای سیاستگذاری و شورای علمی در معاونت قرآن و عترت وزارتخانه تشکیل و برنامه‌ها در این شورا بررسی شد.

حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: همچنین در استان اصفهان شورای هماهنگی با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های مرتبط، نمایندگان ولی فقیه، امام جمعه و استاندار اصفهان تشکیل شد.

وی گفت: دبیرخانه دائمی پایتختی نهج البلاغه هم در کاشان شکل گرفت و تاکنون حدود ۳۰ برنامه مصوب شده که تفاهمنامه ۵۰ درصد از طریق معاونت قرآن و عترت وزارتخانه منعقد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: از آن جایی که برای اولین بار در کشور پایتخت نهج البلاغه مشخص شده بود اجرای سازوکارها، ساختارها، آئین نامه‌ها و روش کار زمان بر بود اما خوشبختانه در مسیر انجام فعالیت‌ها قرار گرفت.

وی افزود: کنگره بین المللی نهج البلاغه یکی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این پایتختی بود که کشورهای مسلمان و تعدادی کشورهای غیرمسلمان برای شرکت در این کنگره حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی نهج البلاغه توسط انجمن علمی و مطالعاتی نهج البلاغه ایران در سطح ملی و بین المللی در راستای مقالات با موضوع انتخابی سبک زندگی علوی برگزار خواهد شد.

به گفته وی، کنگره بین المللی نهج البلاغه نیمه دوم بهمن به مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) برگزار خواهد شد و امیدواریم با برگزاری این کنگره سبک زندگی علوی در سطح جامعه تبلیغ و ترویج شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار