کد خبر: 1056426
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کودکانی که در منطقه محل سکونت آن‌ها سطح زیادی از آلودگی هوا وجود دارد مهارت‌های ضعیف‌تری در هجی کردن، خواندن و ریاضیات دارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کودکانی که در منطقه محل سکونت آن‌ها سطح زیادی از آلودگی هوا وجود دارد مهارت‌های ضعیف‌تری در هجی کردن، خواندن و ریاضیات دارند.

به گفته محققان این مطالعه، این دسته از کودکان احتمالاً کنترل بازدارنده ضعیفی در اواخر کودکی و مهارت‌های ضعیف تحصیلی دارند؛ مشکل کنترل بازدارنده در اواخر کودکی به‌عنوان مقدمه‌ای برای مشکلات بعدی مربوط به آلودگی هوا شناخته شده است.

پژوهشگران زنان باردار را از سه منطقه در شهر نیویورک انتخاب و میزان قرار گرفتن آن‌ها در معرض PAH، یک آلاینده مضر سرطان‌زا را اندازه گیری کردند. حدود ۱۰ سال بعد آن‌ها عملکرد تحصیلی بچه‌های این مادران را در مدرسه ارزیابی کردند و مشخص شد، قرار گرفتن در معرض آلودگی زیاد با سطح ضعیف‌تر مهارت‌ها ارتباط دارد.

به گفته کارشناسان، قرار گرفتن در معرض آلاینده همچنین می‌تواند رشد جنین در رحم را مختل کند؛ «جولی هربستمن» مدیر مرکز بهداشت محیط کودکان دانشگاه کلمبیا می‌گوید: این مطالعه تأثیرات مضر بهداشتی ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا قبل از تولد را به خوبی نشان می‌دهد؛ کاهش سطح آلودگی هوا ممکن است از این نتایج جلوگیری کند و منجر به پیشرفت تحصیلی کودکان شود.

این مطالعه توسط محققان در مرکز بهداشت محیط کودکان کلمبیا (CCCEH) در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا و مرکز پزشکی اروینگ دانشگاه کلمبیا انجام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار