کد خبر: 1052920
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

یک مقام ارشد اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) اعلام کرد که کشور‌های عضو این اتحادیه باید تا اول ژوئن سال ۲۰۲۳ یک قرارداد بین‌المللی درباره ایجاد بازار مشترک نفت و فرآورده‌های نفتی امضا کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میاسنیکوویچ، رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) باید تا اول ژوئن سال ۲۰۲۳ یک قرارداد بین‌المللی درباره ایجاد بازار مشترک نفت و فرآورده‌های نفتی امضا کنند.
میاسنیکوویچ گفت: درمورد توافق بین‌المللی دیگری درباره نیاز به توسعه که امروز در هیئت اداری راجع به آن تصمیم گرفتیم، این یک توافقنامه بین‌المللی در مورد بازار مشترک نفت و فرآورده‌های نفتی است. وظیفه امضای این توافقنامه بین‌المللی تا یک ژانویه ۲۰۲۳ است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که توافقنامه‌ای در مورد بازار مشترک گاز نیز تهیه و تا پایان سال ۲۰۲۱ به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا ارسال می‌شود.
این مقام در ادامه تأکید کرد: توافقنامه بسیار جدی دیگری که کمیسیون در حال کار روی آن است، پیش‌نویس توافق در مورد بازار مشترک گاز است. این موضوع سال‌هاست که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و ما وظیفه داریم سندی تهیه شود و امسال به کشور‌ها ارسال شود تا اقدامات داخلی را انجام دهیم.
به گفته میاسنیکوویچ، اتحادیه اروپا هم اکنون در حال کار روی توافقنامه راه‌اندازی دستگاه‌های ناوبری الکترونیکی در اتحادیه اقتصادی اوراسیاست که می‌تواند در سال جاری نیز تصویب شود.
وی گفت: ما در حال کار روی یک سند بسیار بزرگ و مدرن هستیم. این سند مربوط به دستگاه‌های مهر و موم ناوبری الکترونیکی می‌شود و بار را از مبدأ تا مقصد در قلمرو ما همراهی می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار