کد خبر: 1051778
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
جام ملت‌های اروپا
رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امشب در حالی با بازی حساس اسپانیا و سوئد و لهستان و اسلواکی ادامه پیدا می‌کند که شنبه شب یکی از شب‌های تلخ فوتبال اروپا و جهان رقم خورد. شبی سخت که همبستگی و اتحاد در فوتبال را به تصویر کشید.
دنیا حیدری

 دقيقه 42 بازي دانمارك و فنلاند بود كه كريستين اريكسن، ستاره مياني دانمارك به طرز عجيبي و بي‌آنكه برخوردي با كسي داشته باشد ايست قلبي كرد و نقش بر زمين شد. اتفاقي تلخ كه جريان بازي را متوقف كرد. البته با سرعت عمل جالب توجه سيمون كيائر، كاپيتان تيم ملي دانمارك كه با سرعت بالای سر هم‌تيمي‌اش حاضر شد و اجازه بلعيده شدن زبان اريكسن را نداد تا مانع از خفگي او شود و تلاش‌هاي كادر درمان اين بازيكن توانست به هوشياري و وضعيت پايدار برسد. اما در جريان اين حادثه تلخ که تماشاگران حاضر در استاديوم و همچنين همسر اريكسن كه در ورزشگاه حضور داشت در حال اشك ريختن بودند بازيكنان دانمارك دور هم تيمي خود حلقه زدند تا اقدامات پزشكي دیده نشود. اما در حالي كه تيم پزشكي مشغول عمليات CPR و احياي اين ستاره 29 ساله بود، جهان فوتبال 12 دقيقه پرهراس را پشت سر گذاشت. دكتر بوئسن درباره وضعيت ترسناك اريكسن وقتي تيم پزشكي بالاي سرش حاضر شد، گفت: «من خودم افتادن او را نديدم، اما كاملاً مشخص بود كه او هوشيار نيست. وقتي من به او رسيدم نفس مي‌كشيد و نبضش را احساس می‌کردم. اما ناگهان اوضاع تغيير كرد و خدا را شكر دستگاه شوك در ورزشگاه بود تا توانستيم با احياي قلبي ريوي این بازیکن را نجات دهيم.»

بازي دو تيم در نهايت با برتري يك بر صفر فنلاند به پايان رسيد، اما آنچه بر اريكسن گذشت فقط دانماركي‌ها را ناراحت نكرد، چراکه روملو لوكاكو، ستاره بلژيك و همچنين سرمربي اين تيم با ابراز ناراحتي از اتفاق رخ داده، گفتند كه براي اين بازيكن گريسته‌اند. مربي فنلاند نيز تأكيد كرد اگرچه از نتيجه رقم خورده راضي است، اما از حادثه دراماتيك اريكسن خيلي ناراحت شده است. ضمن اينكه رسانه‌هاي دنيا نيز به اين ماجرا پرداختند.
آ.اس اسپانيا با تيتر «عجب صحنه ترسناكي»‌ از اتفاق هو‌لناك روز گذشته نوشت و اين اتفاق را بسيار دردناك خواند. موندودپورتيوو اسپانيا با تيتر «نجات‌يافته» از بازگشت اريكسن به زندگي صحبت كرد و آن لحظه را يكي از پراضطراب‌ترين لحظات فوتبال خواند و آن را يك داستان بزرگ ناميد. گازتا دلااسپورت ايتاليا نوشت «ما منتظر تو مي‌مانيم». كاپيتان تيم ملي دانمارك در اولين لحظه توانست نقش مهمي در احياي اريكسن ايفا كند. كوريره دلا‌اسپورت با تيتر «معجزه در يورو»‌ از اتفاقات روز گذشته صحبت كرد و توتواسپورت نيز نوشت: كريس، ما با تو هستيم. اكيپ فرانسه تيتر «يك بازي براي زندگي» را انتخاب كرد و همبستگي پس از اين اتفاق را درسي بزرگ براي زندگي دانست.

پوشش صحنه مداواي اريكسن و زوم كردن روي چهره گريان همسر او كه نگران در كنار زمين بازي ايستاده بود، انتقادهاي بسياري را پي داشت، به طوري كه كارشناسان شبكه بی‌بی‌سی با انتقاد از اين حركت غيرانساني بیان کردند که محض رضاي خدا برگرديد به استاديوم. در پي انتقادهاي فراوان به اين رفتار بي‌بي‌سي بود كه اين شبكه به سرعت ناچار به عذرخواهي شد و گري لينه‌كر، ديگر كارشناس اين شبكه كه در استاديوم حضور داشت نيز در ادامه بيانيه عذرخواهي شبكه خبري انگليس گفت که همه ما اميدواريم كريستين هرچه سريع‌تر سلامتي خود را بازيابد و از همه كساني كه با ديدن اين تصاوير ناراحت شدند عذر مي‌خواهيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار