کد خبر: 1049333
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۸ هزار و ۹۴۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و همچنین ۴۴۵ هزار نفر مبتلا شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۶۸ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۰ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۵۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۲ هزار و ۷۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۶۰۵ هزار و ۲۰۸ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۰۸ هزار و ۸۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۷ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۷۹۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۱۱ هزار و ۴۲۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۴ هزار و ۸۴۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۸۱ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۵۲ هزار و ۲۲۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۵۰، ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۸۵، ۵ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۹۵، ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۱۰ و ۴ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۹۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آلمان با ۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۵۶۸ مبتلا و اسپانیا نیز با ۳ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۷۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۲۷ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۴۴۲، ۲۴ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۱۶ و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۳۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار