کد خبر: 1048235
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
دست‌کم بیش از ۳۸‌هزار نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه در نتیجه بمباران‌های رژیم‌صهیونیستی آواره شده‌اند. شمار شهدای تجاوز رژیم‌صهیونیستی همچنان رو به افزایش است و این رژیم همچنان از آتش‌بس امتناع می‌ورزد، با این هدف که با زدن ضربات بیشتری به زیرساخت‌ها و اهداف غیرنظامی غزه، مردم را در برابر مقاومت قرار دهد، به خصوص که آنچه فشار غرب بر این رژیم برای قبول آتش‌بس خوانده می‌شود، با حمایت مداوم سران کشور‌های غربی درباره لزوم پاسخگویی به حملات تدافعی حماس هارتر هم می‌شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت بهداشت غزه غروب دیروز خبر داد که شمار شهدای غزه به ۲۳۷ نفر رسیده است و از میان شهدای غزه، ۶۳ نفر کودک و ۳۶ نفر نیز زن بوده و هزارو ۴۰۰ نفر نیز در جریان حملات صهیونیست‌ها به غزه مجروح شده‌اند. پیش از این ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در پیامی هشدارآمیز به صهیونیست‌ها گفته بود: «دشمن جنایتکار صهیونیست طی ساعت‌های گذشته بمباران خانه‌ها و منازل مسکونی غیرنظامیان را افزایش داده است و بر این اساس به دشمن هشدار می‌دهیم در صورتی که بلافاصله بمباران خانه‌های مسکونی را متوقف نکند، ما بار دیگر بمباران تل‌آویو را از سر می‌گیریم و آن را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهیم داد.»

ساعتی پیش از سخنان ابو عبیده در حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به منزلی در مرکز غزه، یک فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند. در این حمله که در نزدیکی وزارت بهداشت غزه روی داد، دست‌کم ۱۰ نفر مجروح شدند. «جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا گفته است: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دست‌کم ۴۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

وبگاه شبکه خبری الجزیره به نقل از سازمان ملل متحد گزارش داده بیش از ۳۸ هزار نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه آواره شده‌اند و به دنبال اقامت در مدارس «آنروا» هستند. طبق این گزارش، این رقم ۲۵هزار نفری را که منازلشان کاملاً در اثر بمباران‌های اسرائیل ویران شده نیز شامل می‌شود. «آدنان ابو حسن» سخنگوی سازمان آنروا در بیانیه‌ای مختصر گفت این سازمان تأمین برخی از نیاز‌های اساسی برای خانواده‌های آواره‌شده را آغاز کرده است. وی با اشاره به اقدام چند روز پیش رژیم‌صهیونیستی در بستن گذرگاه‌های مرزی لازم برای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه گفت: «نیازمند حمایت فوری هستیم.» این در حالی است که «یوسف ابوریش» وزیر بهداشت غزه روز دوشنبه گفت که آزمایشگاه اصلی تست کرونای غزه به دلیل ویرانی ناشی از حملات جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی فعالیت خود را متوقف کرد. در این حمله هم پدر و دختری به شهادت رسیدند و دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند.

جانبداری مجدد بایدن از رژیم‌صهیونیستی

رئیس‌جمهور امریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی بار دیگر به جانبداری از این رژیم پرداخت و در عین حال مدعی حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا طی یک مکالمه تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی بار دیگر بر حمایت قاطع خود از «حق اسرائیل در دفاع از خود» مقابل حملات موشکی مقاومت فلسطین تأکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که «بایدن از تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع در قدس استقبال و اسرائیل را به تلاش برای اطمینان از حمایت از غیرنظامیان بی‌گناه تشویق کرد.»

طبق گزارش کاخ سفید دو طرف همچنین «دستاورد‌های عملیات نظامی اسرائیل در غزه» را بررسی کردند. کاخ سفید اعلام کرد بایدن ضمن «حمایت از آتش‌بس در غزه» نتانیاهو را در جریان اقدام مشترک ایالات متحده با مصر در خصوص آتش‌بس قرار داد.

این نخستین تماس دو طرف پس از آغاز ناآرامی‌ها در اراضی فلسطینی نیست. شنبه گذشته نیز بایدن و نتانیاهو تماس تلفنی برقرار و درباره تحولات در اراضی فلسطینی گفتگو کردند. کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و نتانیاهو توافق کردند تماس‌های میان دو طرف و تیم‌هایشان ادامه یابد. در همین راستا هیئت پخش رژیم‌صهیونیستی «کان» گزارش داد که نتانیاهو به بایدن اطلاع داده برای ادامه حملات به غزه مصمم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار