کد خبر: 1047909
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
وزیر دفاع امریکا در راستای سیاست‌های کاخ سفید، از تهاجم صهیونیست‌ها به فلسطینیان دفاع کرده و وزیر خارجه آلمان نیز چشم خود را به روی کشتار فلسطینیان بسته است، با این حال حملات صهیونیست‌ها به مردم بی‌پناه فلسطین به ویژه شهادت بیش از ۴۰ کودک فلسطینی باعث شده تا به شدت افکار عمومی در سراسر امریکا و اروپا جریحه‌دار شود و هزاران نفر در اعتراض به خشونت‌های صهیونیست‌ها روانه خیابان‌ها شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در جریان تماس تلفنی دیروز با بنی گانتس، همتای صهیونیست خود، ضمن محکوم کردن عملیات‌های راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، حملات تل‌آویو به نوار غزه را «دفاع از خود» توصیف کرد. در بیانیه پنتاگون درباره این تماس تلفنی آمده است: «وزیر دفاع امریکا بر ضرورت برقراری آرامش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تأکید کرد.» هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز روز یک‌شنبه با جانبداری مجدد از صهیونیست‌ها گفت: «به عنوان گام بعدی، باید به خشونت‌ها خاتمه داده شود و طرف‌های درگیر به مذاکره جهت اعتمادسازی بازگردند تا راه‌حلی پیرامون همزیستی دو دولتی پیدا کنند.»

با این حال آنچه در جوامع غرب می‌گذرد، کاملاً با مواضع مقامات غربی در تضاد است. به طوری که روز شنبه شهر‌های اروپایی، امریکا و کانادا به عرصه ابراز خشم مردم از توحش صهیونیست‌ها در برابر فلسطینیان تبدیل شد تا جایی که به رغم برخی ممنوعیت‌ها برای برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی، مردم به خیابان‌ها آمدند. رسانه‌ها از برخورد خشن پلیس یونان با معترضان حامی فلسطین خبر دادند. پلیس آتن برای متفرق ساختن معترضانی که با فریاد آزادی برای فلسطین به سوی سفارت رژیم صهیونیستی در حرکت بودند از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرد. در برلین نیز تظاهرات حمایت از فلسطینیان در سایه حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نیرو‌های پلیس برگزار شد، اما در نهایت این تظاهرات نیز به خشونت گرایید و پلیس شماری را بازداشت کرد.

۶۰ راهپیمایی به رغم ممنوعیت

در فرانسه و به دنبال درخواست جرالد دارمنین، وزیر کشور فرانسه برگزاری تظاهرات علیه صهیونیست‌ها ممنوع شده بود و پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان تلاش کرد تا آن‌ها را متفرق کند. در درگیری‌های میان نیرو‌های امنیتی و معترضان دست‌کم ۴۴ نفر بازداشت شدند. بنابر اعلام رسانه‌های فرانسوی، حدود ۲۲هزار نفر در حمایت از مردم فلسطین در ۶۰ راهپیمایی جداگانه در سراسر فرانسه مشارکت کردند. شهروندان لندن نیز با حرکت از منطقه هاید پارک لندن، به سمت سفارت فلسطین اشغالی، شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند، همچنین هزاران نفر در میدان «لابرتین» بروکسل، پایتخت بلژیک به منظور بزرگداشت یوم النکبه، تجاوز صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را محکوم کردند. در اسپانیا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شعار می‌دادند «این جنگ نیست، نسل‌کشی است»، در سوئیس نیز صد‌ها نفر در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند. شهری‌های هلند از جمله لاهه نیز عرصه برگزاری تظاهرات علیه قساوت صهیونیست‌ها در برابر فلسطینیان بود.

شیخ جراح را ترک نمی‌کنیم

هزاران نفر از مردم امریکا در شهر‌های مختلف از جمله در نیویورک و لس‌آنجلس با در دست گرفتن پرچم‌ها و دستنوشته‌هایی با اعلام همبستگی با مردم فلسطین خواستار توقف خشونت صهیونیست‌ها شدند. معترضان در لس آنجلس فریاد می‌زدند: «آن‌ها تانک دارند، ما سنگ داریم، ما از شیخ جراح عقب‌نشینی نمی‌کنیم.» گروه‌های حامی فلسطین در شهر‌های مختلف کانادا نیز به خشونت صهیونیست‌ها اعتراض کردند. در شهر وینیپگ، معترضان حامی فلسطین و حامی رژیم صهیونیستی مقابل مجلس استانی منیتوبا تجمع کردند و ده‌ها تن از افسران پلیس آن‌ها را از هم جدا نگه داشتند. به‌رغم تنش‌هایی میان این گروه‌ها، پلیس وینیپگ اعلام کرد هیچ فردی در ارتباط با تجمع‌های عصر شنبه بازداشت نشده است. در تورنتو، پلیس شمار معترضان را بین ۲ هزارو ۵۰۰ تا ۵ هزار تن برآورد کرد که حامیان صهیونیست‌ها هم حضور داشتند. در اوتاوا، مونترال، ونکوور و هالیفاکس نیز تجمعات اعتراضی برگزار شد.

قدس خط قرمز ماست

بنابر اعلام جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه قصد دارد سه‌شنبه نشست فوق‌العاده‌ای در سطح وزرا برای بررسی تنش‌های کنونی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کند. بورل اعلام کرد که توقف تنش‌ها در غزه اولویت اصلی اتحادیه اروپاست. سازمان همکاری اسلامی نیز دیروز نشست ویژه مجازی برگزار کرد. ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در جریان این نشست گفت که مقامات فلسطین به حمایت کشور‌های اسلامی و اقدام شورای امنیت چشم دوخته‌اند تا رژیم صهیونیستی را محکوم کنند. مالکی خاطرنشان کرد: «قدس خط قرمز ماست و رژیم اشغالگر نابود شدنی است و مسئله فلسطین باید به عنوان مسئله اصلی باقی بماند.» مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز با اشاره به مانع‌تراشی‌های امریکا در مسیر صدور بیانیه شورای امنیت درباره رخداد‌های اخیر فلسطین افزود: «شورای امنیت به دلیل مخالفت‌های امریکا در صدور بیانیه شکست خود. اکنون تحقق راه‌حل دو کشوری غیرممکن شده است و شورای امنیت بار دیگر حتی موفق به صدور بیانیه در این باره نشد.»

ظریف: اسرائیل فقط زبان مقاومت را می‌فهمد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایتالیا در رم به سر می‌برد، با حضور در این نشست گفت: «ما اکنون با موارد فاحش و سازمان یافته نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین‌الملل مواجه هستیم. اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌فهمد و مردم فلسطین کاملاً از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند.» وی خاطر نشان کرد: «امروز قتل‌عام کودکان فلسطینی پس از آن «عادی‌سازی» ادعایی انجام می‌گیرد. این رژیم جنایتکار و آدم‌کش یک بار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌های آن منجر می‌شود. تنها هدف تحرکات نفاق‌آمیز اسرائیل، تفرقه‌افکنی بین مسلمین و منزوی کردن مردم فلسطین است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
asghar
|
Canada
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
با سلام و صبح بخیر .درود بر حامییان مردم فلسطین .❤️❤️
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
مرگ بر اسراییل
مرگ بر غرب پرستان فساد طلب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار