کد خبر: 1047778
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش بین‌المللی کم‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است، از امریکا تا اروپا و از آنجا تا قلب خاورمیانه صحنه اعتراضات به جنایات علیه فلسطینیان است. در تحولی کم‌سابقه، بعد از اعتراضات سه نماینده کنگره امریکا، دیروز برنی سندرز، سناتور دموکرات و نامزد انتخابات قبلی امریکا گفت که بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: صد‌ها اردنی دیروز برای دومین بار متوالی به سمت منطقه «الکرامه» (گذرگاه مرزی) اردن با فلسطین اشغالی حرکت کردند. در حالی که سازمان ملل اعلام کرده از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۰هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، اعتراضات به حملات رژیم صهیونیستی در غزه با روند تصاعدی جدیدی روبه‌رو شده است. «کپنهاگ» پایتخت دانمارک روز جمعه شاهد تظاهرات حمایتی از فلسطنیان بود. تظاهرکنندگان بعد از طی مسافتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ جمع شدند که البته در آنجا با شلیک گاز اشک‌آور پلیس و باتوم روبه‌رو شدند. در فرانسه، جایی که دولت برگزاری تظاهرات حمایتی از فلسطینیان را ممنوع کرده، دیروز پلیس در پی دعوت شماری از فعالان برای برگزاری تظاهرات در محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، آن‌ها را تحت پیگرد قرار داد. در امریکا هم با وجود لابی بزرگ صهیونیست‌ها به عنوان بزرگ‌ترین و پرنفوذ‌ترین لابی، موضع‌گیری برخی سیاستمداران مستقل‌تر علیه رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده تأثیر قابل توجه رویداد‌های غزه بر افکار عمومی است. «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در یادداشتی که روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، نوشت که دولت بایدن به جای آن‌که اقدامات رژیم صهیونیستی را توجیه کند، یک رویکرد منصفانه اتخاذ کند و بداند که جان فلسطینیان اهمیت دارد. وی با انتقاد از این رویکرد دولت‌های امریکا ادامه داد که به چه دلیل هیچ‌گاه این سؤال مطرح نمی‌شود که «حقوق مردم فلسطین چیست؟» و به چه دلیل فقط زمان‌هایی خشونت در فلسطین اشغالی در مرکز توجه قرار می‌گیرد که راکت‌هایی به سوی فلسطین اشغالی پرتاب می‌شود؟

۲۵نفر از اعضای کنگره امریکا با ارسال نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه با «جنایت جنگی» خواندن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، از وی خواستند بر این رژیم به منظور جلوگیری از اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی فشار دیپلماتیک وارد کند. اعضای کنگره در نامه خود به بلینکن گفتند که با نوشتن این نامه قصد دارند نگرانی عمیق خود را در مورد برنامه رژیم صهیونیستی برای اخراج تقریباً ۲ هزار فلسطینی از محله‌های البستان و الشیخ جراح در قدس اشغالی ابراز کنند.

ظریف سفرش را لغو کرد

قرار بود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیروز در وین با آلکساندر شالن برگ، وزیر خارجه اتریش دیدار کند، اما این دیدار انجام نمی‌شود. روزنامه اتریشی پرسه نوشته که ظریف از به اهتزاز درآمدن پرچم اسرائیل در کاخ صدراعظمی و همچنین وزارت امورخارجه اتریش ناراحت شده است. از طرف دیگر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین صرفاً به بیان اینکه دولت سعودی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، بسنده کرد و گفت که این اقدامات غیرقانونی است و این رژیم باید فوراً آن‌ها را متوقف کند. «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن درباره واکنش عربستان در صفحه توئیتر خود نوشت: «عربستان، بمباران هوایی و تجاوز خود به یمن را متوقف کند و این کار را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد که فلسطین را بمباران می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار