کد خبر: 1047776
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
پس از قتل عام صهیونیست‌ها در اردوگاه «الشاطی» غزه که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شد، گردان‌های عز‌الدین القسام ده‌ها موشک به سوی تل‌آویو و اشدود شلیک کرد؛ موشک‌هایی که خسارات زیادی را به مناطق صهیونیست‌نشین وارد و بخش اقتصادی تل‌آویو را به کلی فلج کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه‌های مقاومت فلسطین که تا دیروز بیش‌از ۲۵۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند، در ششمین روز درگیری با رژیم صهیونیستی نیز پاسخ کوبنده‌ای به جنایات رژیم کودک‌کش دادند. پس از آنکه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز شنبه قتل عام صهیونیست‌ها در اردوگاه «الشاطی» غزه را محکوم و اعلام کرد مقاومت به دفاع از ملت فلسطین ادامه خواهد داد و بر دشمن پیروز خواهد شد، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی این جنبش از حمله موشکی به تل‌آویو در پاسخ به این جنایت خبر داد. به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های عزالدین القسام، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «هم اکنون ده‌ها موشک در پاسخ به قتل‌عام صورت گرفته در حقوق کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی در اردوگاه الشاطی به سوی تل‌آویو شلیک شد.» رسانه‌های صهیونیستی از شلیک دست‌کم ۳۰ موشک به سوی تل‌آویو و اطراف آن خبر دادند و برخی منابع از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در این شهر خبر دادند. به گزارش روزنامه القدس العربی، ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان تل‌آویو خواست به پناهگاه‌ها بروند و تا اطلاع ثانوی در آنجا باقی بمانند. همچنین شاخه نظامی حماس از شلیک ده‌ها موشک به سوی شهر «اشدود» خبر داد. اشدود یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری رژیم صهیونیستی در کنار تل‌آویو است. بندر اشدود نیز بزرگ‌ترین بندر این رژیم محسوب و گفته می‌شود که بیش از ۶۰ درصد واردات صهیونیست‌ها از طریق این بندر صورت می‌گیرد. به گزارش شبکه «الجزیره» گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که شهرک صهیونیست‌نشین «مودیعین» را در غرب رام‌الله هدف قرار داده و این عملیات را به روح شهدای کرانه باختری و در انتقام خون آن‌ها تقدیم می‌کند. ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام دیروز در سخنانی درباره توانمندی‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد، این گروه‌ها تا شش ماه متوالی می‌توانند به حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی ادامه دهند. این برخلاف تصورات صهیونیست‌هاست که مدعی هستند فرسایشی شدن جنگ به تضعیف توانمندی‌های مقاومت منجر خواهد شد.

هیچ جای اسرائیل امن نیست

حملات موشکی گروه‌های مقاومت نسبت به دوره‌های قبل متفاوت‌تر شده است و این بار هیچ جای سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست. روزنامه یدیعوت آحارونوت، اعلام کرد که تعدادی از موشک‌های گروه‌های فلسطینی به نزدیکی فرودگاه بن گورین اصابت کرده است. در همین رابطه رادیو رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد حدود ۴۰پرواز امروز از کشور‌های مختلف به مقصد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو لغو شده است. همچنین منابع خبری گزارش دادند صدای آژیر‌های خطر در پایگاه هوایی و آزمایش موشکی و پدافند هوایی «ماخیم» در جنوب تل‌آویو به صدا درآمد. رسانه‌های اسرائیلی نیز از وقوع آتش سوزی در پی سقوط موشک‌های مقاومت فلسطین از غزه به شهر «گفعات شموئیل» در مرکز اسرائیل خبر دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی فلسطینی‌ها به شهر‌های اسرائیل همچنان ادامه دارد. خسارات موشکی گروه‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی بیش از آن چیزی است که مقامات تل‌آویو ادعا می‌کنند و تصاویر و فیلم‌هایی که از این حملات منتشر شده، برآورد دقیق‌تری از این حملات ارائه می‌کند. تصاویری که از شهر‌های اشدود و تل‌آویو منتشر شده نشان می‌دهد که شیشه‌های تعدادی از ساختمان‌ها شکسته شده و شماری از خودرو‌ها آتش گرفته است. خبرنگار الجزیره هم در خبری اعلام کرد: «در پی از سرگیری حملات موشکی مقاومت به تل‌آویو، بخش اقتصاد اسرائیل به کلی فلج شده است و تل‌آویو در هرج و مرج پس از حملات موشکی مقاومت قرار دارد.»

تصاویری از خیابان هرزل در تل‌آویو نشان می‌دهد که این خیابان به شدت توسط راکت سنگین فلسطینی‌ها (فجر ۵) مورد هدف قرار گرفته است. در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از این موشک‌ها به یک منطقه صنعتی و انبار حاوی مواد قابل اشتعال برخورد کرد و آتش‌سوزی مهیبی را موجب شد که طی آن چند نفر نیز زخمی شدند. همچنین تصاویر نشان می‌دهد یک ساختمان در مرکز تل‌آویو به شدت آتش گرفته است. منابع صهیونیستی نیز خبر دادند که در حملات موشکی مقاومت به اشدود و بئرالسبع دست‌کم سه نفر مجروح شده‌اند. همچنین در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به «اشدود»، قطعی برق و آتش‌سوزی گزارش شده و در شهر اشدود دود غلیظی به آسمان بلند شده است. بر اساس آمار‌های ارتش اسرائیل، از آغاز درگیری‌ها تقریباً ۲ هزارو ۳۰۰ راکت از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است که از این تعداد تقریباً ۳۸۰ لانچ ناموفق در نوار غزه سقوط کرده و هزار راکت نیز توسط گنبد آهنین رهگیری شده است، یعنی ۵۰ درصد راکت‌ها به هدف اصابت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار