کد خبر: 1047628
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
در پی هشدار‌های گروه‌های مقاومت نسبت به حمله زمینی به نوار غزه و شلیک هزاران موشک به سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها از شروع عملیات زمینی منصرف شدند، اما همزمان با حملات هوایی گسترده مناطق مختلف غزه را به شدت بمباران می‌کنند که بیش از ۱۲۵ تن از جمله ده‌ها زن و کودک شهید شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در درگیری‌های قبلی با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، همزمان با حملات هوایی جنگ زمینی را نیز در دستور کار قرار داده بود، اما با توجه به بازدارندگی نظامی که موشک‌های مقاومت ایجاد کرده، و همچنین ترس از تلفات بیشتر این بار مقامات تل‌آویو برای ورود به جنگ زمینی دست به عصاتر عمل می‌کنند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد، اینکه عملیات زمینی به غزه اعلام شد، اشتباهی در ترجمه از زبان سخنگو بود. یک منبع امنیتی اسرائیلی نیز اخباری مبنی بر نفوذ زمینی نیرو‌های ارتش این رژیم به داخل نوار غزه را تکذیب کرد. این منبع گفت: «تا به این لحظه، هیچ نفوذ زمینی از جانب ارتش اسرائیل به نوار غزه صورت نگرفته است.» پیش‌تر خبرگزاری فرانسه از جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نقل کرد که سربازان اسرائیلی وارد نوار غزه شده‌اند. هیدا زیلبرمن، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه گفت: نیرو‌های ارتش اسرائیل وارد غزه نشده‌اند، اما به ما دستور داده شده که آماده باشیم.» وحشت صهیونیست‌ها از ورود به عملیات زمینی در غزه درحالی است که فرماندهان مقاومت به شدت نسبت به هرگونه حمله زمینی هشدار می‌دهند. سخنگوی گردان‌های القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) فلسطین پنج شنبه شب به رژیم صهیونیستی درخصوص هرگونه حمله زمینی به غزه هشدار داد. به گزارش شبیکه المیادین، ابو حمزه خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر به نبرد زمینی فکر می‌کنید، کوتاه‌ترین مسیر برای ما برای رسیدن به پیروزی قطعی است. سخنگوی گردان‌های القدس افزود: «حملات رژیم اشغالگر تغییری در راهبرد مقاومت ایجاد نخواهد کرد.» وی با بیان اینکه جهاد و عملیات ما ادامه دارد و پیروزی از آن مردم ما است، گفت: «مجاهدان ما و گروه‌های مقاومت جلوه‌های عزم و مقابله را بسیار زیبا رقم می‌زنند.» از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) گفت: «حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه فرصتی برای مقاومت خواهد بود تا سربازان اسرائیلی را نابود کنند و به اسارت بگیرند.

در جنگ‌های قبلی گروه‌های مقاومت با صهیونیست‌ها در غزه، فلسطینی‌ها تعدادی از سربازان اسرائیلی را به اسارت گرفته بودند و باتوجه به توانمندی گروه‌های مقاومت در جنگ زمینی و غافلگیر شدن اسرائیلی‌ها، این بار مقامات تل‌آویو از حمله زمینی به غزه منصرف شده‌اند و تنها به حملات هوایی اکتفا کرده‌اند. گروه‌های مقاومت چندی پیش از تونل‌های زیرزمینی خود رونمایی کردند که گفته می‌شود تا اراضی اشغالی کشیده شده است و همین مسئله نگرانی صهیونیستی‌ها را در پی داشته است.

تشدید حملات هوایی به غزه

با موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی مقاومت غزه، ارتش اسرائیل هم سنگین‌ترین بمباران خود را در غزه انجام داده و از طریق زمین، دریا و هوا به شدت غزه را هدف حمله قرار داده است. اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از پنج شنبه شب، ۱۶۰ جنگنده از شش پایگاه هوایی با استفاده از ۴۵۰ موشک، ۱۵۰ هدف را در باریکه غزه مورد هدف قرار دادند. به گزارش شبکه الحره، سخنگوی ارتش اسرائیل روز جمعه گفت: «هدف از این حملات، ضربه زدن به مواضع زیرزمینی حماس در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه بوده است.» ادرعی افزود: «تونل‌ها گنجی راهبردی برای حماس به شمار می‌رود و نتایج این حملات در ساعات آتی روشن خواهد شد، ما حملات قوی به کیلومتر‌ها تونل حماس در شمال غزه انجام دادیم.» بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که حملات نظامی به باریکه غزه تا بازگشت امنیت و آرامش در اسرائیل ادامه خواهد یافت. در همین حال، شبکه المنار از موشک‌باران شهرک‌ها و شهر‌های اسرائیلی از سوی نیرو‌های مقاومت فلسطین و نیز روشن شدن آژیر خطر در اطراف نوار غزه خبر داد. این سخنان در حالی مطرح شده است که از زمان آغاز حمله گسترده و تجاوز هوایی صهیونیست‌ها در اوائل هفته به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۲۵ غیرنظامی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شهید شده‌اند. همچنین ۶۰۰ غیر نظامی در حملات صهونیست‌ها به مناطق مسکونی و جمعیتی غزه زخمی شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار