کد خبر: 1047622
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
کریس به زودی تورین را‌ترک می‌کند
ستاره اول سری آ همچنان گلزنی می‌کند و رکورد‌های جدید به ثبت می‌رساند، اما با وضعیتی که یوونتوس دارد بسیار بعید است که کریستیانو رونالدو فصل بعد هم با پیراهن بیانکونری به میدان برود. بازگشت او به اسپرتینگ شایعه جدیدی است که با اظهارنظر مادر رونالدو به واقعیت نزدیک‌تر شده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهاجم پرتغالی باز هم برای یوونتوس گلزنی کرد؛ رونالدو در بازی با ساسولو یکی از سه گل بانوی پیر را زد تا صدمین گلش برای یووه را به ثبت رسانده باشد. حالا کریس تنها بازیکنی در دنیای فوتبال است که با سه تیم مختلف ۱۰۰ گل یا بیشتر به ثمر رسانده است (منچستریونایتد ۱۱۸ گل، رئال ۴۵۰ و یوونتوس ۱۰۰ گل). او همچنین با ۲۸ گل زده بهترین گلزن ایتالیاست و شانس زیادی برای کسب عنوان آقای گلی این فصل سری آ را دارد. با این حال هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود اوضاع یوونتوس تغییر کند. در این فصل تیم پیرلو آنقدر ضعیف بود که خیلی زود از کورس قهرمانی بازماند. این حال و روز تیمی است که ۹ فصل متوالی فاتح کالچو شده، ولی با آمدن پیرلو جام را تقدیم اینتر کرد. وضعیت به قدری خراب است که بیانکونری برای گرفتن سهمیه اروپا می‌جنگد و این برای ستاره‌ای، چون رونالدو، یعنی شکست واقعی.

تنها دو بازی باقی مانده و امشب راه‌راه‌پوشان میزبان قهرمان فصل هستند. منتها یووه بحران‌زده برای خودنمایی مقابل اینتر کار بسیار سختی را در پیش دارد. علاوه بر بحث از دست ندادن سهمیه اروپا، موضوع اختلاف‌نظر بین بازیکنان، مربیان و مدیران یووه نیز مطرح است. از رختکن بانوی پیر اخبار ضدونقیضی در مورد برخورد‌های نه‌چندان دوستانه بازیکنان اصلی تیم با سرمربی مخابره شده و اینکه بوفون هم قصد‌ترک یوونتوس را دارد. از همه مهم‌تر اینکه رونالدو نیز انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با این تیم ایتالیایی ندارد. گویا تحمل اوضاع کنونی برای کریس غیرممکن شده و غیبت یوونتوس در لیگ قهرمانان اصلی‌ترین دلیل برای ترک این تیم خواهد بود.

هنوز یک فصل دیگر از قرارداد نجومی یووه و رونالدو باقی مانده است. او که با هدف تجربه چالشی جدید رئال را ترک کرد و در آرزوی تکرار موفقیت‌هایش با پیراهن یوونتوس بود، حالا ناامیدتر از همیشه منتظر اتمام سری آ و روشن شدن تکلیفش است. مهاجم پرتغالی در این سه سال هیچ جامی‌در اروپا کسب نکرده در حالی که در دوران حضورش در منچستر و رئال بار‌ها جام‌هایی اروپایی را بالای سر برده است. قطعاً فتح کالچو تنها رؤیای کریس در یوونتوس نبوده و سرخوردگی ناشی از ناکامی‌در اروپا او را به شدت آزار می‌دهد. اخبار منتشر شده در خصوص ترک ایتالیا با شایعاتی در خصوص پیشنهاد من‌یونایتد همراه بود، شایعه‌ای که بسیار بعید است به واقعیت نزدیک شود. منتها بازگشت به لیسبون احتمالی است که این روز‌ها اخبار مختلفی در موردش منتشر می‌شود.

اسپرتینگ لیسبون هفته گذشته پس از ۱۹ سال قهرمانی در لیگ پرتغال را جشن گرفت، اتفاقی که هوادارانش از جمله رونالدو و خانواده‌اش را شگفت‌زده کرد. در این سال‌ها پورتو و بنفیکا اجازه قهرمانی به اسپورتینگ را نداده بودند تا اینکه بالاخره این طلسم شکست. قهرمانی لیسبونی‌ها با پیام ویژه CR۷ همراه شد. تبریک ویژه یعنی اینکه اسپرتینگ هنوز تیم محبوب رونالدو است و باید برای بهتر شدن تلاش کند. مهاجم ۳۶ ساله فوتبال حرفه‌ای خود را در این تیم آغاز کرد و بعد از آن بود که در سال ۲۰۰۳ با انتقال به من‌یونایتد به یک ستاره تبدیل شد. کوچ به سانتیاگو برنابئو در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۸ نیز رونالدو راهی تورین شد. ستاره پرتغالی پا به سن گذاشته و بعد از ناکامی با یوونتوس بدش نمی‌آید فوتبالش را در زادگاه خودش به پایان برساند. واکنش مادر کریس رونالدو به این خبر، هواداران اسپورتینگ را برای محقق شدن این رؤیا امیدوار کرده است. پس از جشن خیابانی که بعد از قهرمانی اسپورتینگ به راه افتاد، دولورس آویرو در گفتگو با رسانه‌های پرتغالی به این موضوع واکنش نشان داد: «من با کریستیانو صحبت خواهم کرد و سعی می‌کنم که او را راضی کنم سال آینده به اسپورتینگ برگردد. دوست دارم او به آلوالاده برگردد و پیراهن اسپورتینگ را به تن کند.» همه چیز برای ترک یووه مهیاست و اگر آن‌ها سهمیه اروپا را نگیرند دیگر جلودار رونالدو نخواهند بود، اما یک نکته هم وجود دارد؛ گلزن اول ایتالیا در صورت ترک یوونتوس قبل از اتمام قراردادش نزدیک به ۳۰ میلیون یورو ضرر خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار