کد خبر: 1047585
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
عضو کمیسیون بهداشت در مجلس با بیان اینکه واردات واکسن کرونا در تقابل با تولید واکسن در داخل کشور نیست، گفت: زیرساخت برای تولید واکسن ویروس جهش یافته در داخل کشور فراهم است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سید جلیل میر محمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور و واکسن‌های وارداتی، گفت:نکته اولی که باید به آن توجه کرد این است که واکسن‌های وارداتی در تقابل با واکسن‌های تولید داخل نیست دلیل آن هم این است که اگر ما بخواهیم برای همه مردم واکسن تهیه کنیم و، چون واکسن‌ها هم عمدتا ۲ دوزی هستند تا ایمنی بیش از ۹۰ درصد را در افراد ایجاد کنند حداقل نیاز به ۱۶۰ میلیون دوز واکسن وجود دارد.

وی در همین راستا افزود: بنابراین ما به میزان قابل توجه‌ای واکسن نیاز داریم تا بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم و زمانی می‌توانیم زنجیره را قطع کنیم که اکثریت مردم واکسینه شده باشند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در تشریح آخرین وضعیت واکسن‌های تولید داخل، اظهار کرد: واکسن کوو ایران و پاستور هر دو فاز سوم انسانی خود را آغاز کرده‌اند که انشاءالله حداکثر تا یک ماه آینده وارد تولید انبوه این دو واکسن داخلی می‌شویم، البته زیر ساخت‌های تولید هر دو واکسن مهیا شده است و تنها کووایران ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دوز را دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:نکته‌ای که وجود دارد در کارآزمایی‌های بالینی که با انواع واکسن‌های داخلی بر روی افراد انجام شده، تاکنون هیچ گونه عارضه و مشکل جدی گزارش نشده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس بیان کرد: نکته مهم دیگری که در زمینه تولید واکسن‌های داخلی به ویژه واکسن پاستور وجود دارد این است که به شکلی تولید و کار علمی بر روی آن‌ها انجام گرفته است و بگونه‌ای زیرساخت‌ها برای تولید و مقابله با انواع ویروس‌ها جهش‌یافته کرونا مهیا شده است که میتوان در زمان بسیار کوتاه واکسن ویروس جهش یافته تولید کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار