کد خبر: 1047579
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
سیل هجمه‌ها و شایعات علیه آیت‌الله رئیسی و قالیباف ادامه دارد اما باتوجه به اینکه قالیباف تاکید کرده با آمدن آیت‌الله رئیسی، در انتخابات شرکت نمی‌کند، در روزهای آینده حملات علیه آیت‌الله رئیسی شدیدتر هم خواهد شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: کمتر از یک روز دیگر به پایان زمان ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی نمانده است. همانطور که مشخص است و نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد آیت‌الله رئیسی و محمدباقر قالیباف دوکاندیدای اصلی جریان انقلاب هستند. دو شخصیتی که به همین دلیل همواره در این روزها و ماه‌های اخیر مورد هجمه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به همین بهانه بهانه و در فاصله 35 روزه تا ۲۸ خرداد، روزی که سرنوشت ۴ و یا حتی ۸ سال آینده کشور مشخص خواهد شد، نگاهی به شایعات پرسروصدایی که در این مدت علیه دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب صورت گرفته و در این روزها در حال افزایش است انداخته ایم.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی

یکی از اصلی‌ترین اشخاصی که به هر بهانه‌ای به دنبال تخریب او هستند، آیت‌الله سیدابراهیم  رئیسی است. شخصی که هجمه‌ها علیه وی از دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری با شایعاتی چون دیوار کشیدن در خیابان‌ها و یا ترساندن مردم از رسیدن دلار به ۵۵۰۰ تومان با انتخاب وی آغاز شد و در این مدت ادامه دارد.

 انتشار کلیپ ۸ سال پیش!

در یکی از این آخرین شایعات، برخی کانال‌ها و صفحات توییتری اقدام به انتشار کلیپی با عنوان «وضعیت اسفناک قوه قضاییه» کردند. در این کلیپ تعدادی مصاحبه‌شونده در یکی از مناطق شلوغ تهران از تجربیات منفی خود در مراجعه به دستگاه قضا می‌گویند و ابراز گلایه می‌کنند.

هرچند در نگاه اول  با دیدن شلوغی بیش از حد محل ضبط کلیپ و عدم استفاده عابران از ماسک می‌توان فهمید این کلیپ جدید نیست اما جستجویی ساده در فضای مجازی کاملا مشخص می‌کند که تولید و انتشار کلیپ مذکور متعلق به ۸ سال پیش بوده است و اصولاً ربطی به دوران ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه ندارد.

شایعه استعفای آیت‌الله رئیسی پس از عید

در اوایل فروردین ۱۴۰۰، برخی شایعه استعفای آیت‌الله رئیسی از ریاست قوه قضاییه برای ورود زودهنگام به انتخابات و جایگزینی آیت‌الله علیرضا اعرافی را مطرح کردند اما همان آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، این شایعه را تکذیب و هرگونه گمانه زنی در این زمینه نسبت به خود را نادرست و آن را شایعه دانست.

 


 اکانت جعلی سخنگو برای تخریب آیت‌الله رئیسی

در نمونه دیگر صفحه جعلی به نام اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به وجود آوردند و در آن مطلبی  برای تخریب آیت الله رئیسی منتشر کردند که البته در همان زمان سروصدا به پا کرد.

 

تخریب رئیسی در روز اول ریاست عدلیه

 در روزهای نخست ریاست آیت‌الله رئیسی در  قوه قضاییه هم حساب‌های توییتری برایش حاشیه سازی کردند. در یکی از این موارد کاربری مدعی شد که به دلیل نداشتن چادر مانع از ورود وی به دادگاه شدند و آن را به ورود آیت‌الله رئیسی در این دستگاه ربط داد.

 

این هجمه‌ها علیه وی و سختگیر نشان دادن او درحالی بود که چندی بعد، آیت‌الله رئیسی حتی به صراحت با اجباری بودن چادر برای متهمان در مراجع قضایی مخالفت کرد.

 
 وقتی پای نوه آقای رئیسی به میان می‌آید

 البته خانواده آیت‌الله رئیسی نیز از آماج هجمه‌های صفحات توییتری و پیج های اینستاگرامی در امان نبودند. به عنوان نمونه برخی صفحات لیستی را منتشر و مدعی شدند لیست آقازاده‌ها و #ژنهای_خوب شستا، بزرگترین هلدینگ اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و وابسته به وزارت کار است، در این میان از فردی به نام فاطمه ساده حسین آباد به عنوان نوه ابراهیم رئیسی یاد کردند، درحالی که بزرگترین نوه وی هنوز ۸ سالش هم نشده است.1 

 

البته این شایعات و هجمه‌ها علیه دیگر کاندیدای جبهه انقلاب که بحث ورودش به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مطرح است، دیده می‌شود. 

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، کاندیدای احتمالی دیگر جریان انقلاب از دیگر کسانی است که آماج حملات و شایعات مغرضان قرار دارد.

نسبت اختلاس چند ده هزار میلیاردی آقای قالیباف

به تازگی شورای شهر تهران که در این 4 سال عملکرد قابل دفاعی از خود نداشته، گزارش تحقیق و تفحص از  دوران تصدی گری قالیباف بر شهرداری را منتشر کرد اما در همین گزارش غرض ورزانه، با اثبات بی ارتباطی این پرونده به شهرداری تهران در زمان قالیباف، سند رسوایی مغزضان درباره نسبت دادن تخلفات شریفی به آقای قالیباف شد.(اینجا را بخوانید) چندی پیش نیز حکم عیسی شریفی و دیگر تأیید حکم متهمان پرونده موسوم به «گروه اقتصادی یاس» در دیوان عالی کشور تایید شد که برخلاف جنجال‌ها آن جا نیز نامی از قالیباف مشاهده نمی‌شود.

ادعای دستکاری قالیباف در لایحه ابلاغی بودجه

یکی دیگر از این هجمه‌ها انتشار یک جدول و ادعای دست بردن رئیس مجلس و دستکاری در بودجه ابلاغی بود.


موضوعی که سروصدای زیادی به پا کرد اما بعد مشخص شد که جدول ادعاییدر حقیقت همان اعداد و ارقام «لایحه دولت» است، که از آن به عنوان «ابلاغ شده به دولت» یاد شده ، یعنی  به جای ستون اول که لایحه دولت بوده، مصوبه مجلس، نوشته شده. هرچند که خبرگزاری منتشرکننده این جدول با عذرخواهی این جدول را حذف کرد اما شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان حاضر به حذف اشتباه خود نشدند.

خبر خلع درجه  سردار جمال الدین آبرومند

در اوایل فرودین ماه نیز خبر خلع درجه  سردار جمال الدین آبرومند از نزدیکان رئیس‌مجلس به دلیل فساد اقتصادی را مطرح کردند؛ شایعه‌ای که پس از مدتی تکذیب شد و مشخص شد که این خبر نیز صحت ندارد.

 

عجله‌ای که کار دست ضدانقلاب داد

سفر سال گذشته قالیباف به روسیه نیز، بهانه ای برای حملات ضدانقلاب علیه وی شد. پیش از سفر  ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ به روسیه و درحالی که رئیس مجلس کشورمان هنوز در تهران حضور داشت، عده‌ای تصاویر سفر ۵ سال پیش قالیباف را منتشر کردند و مدعی استقبال سرد مقامات روس از رئیس‌مجلس ایران شدند تا به این حربه قالیباف را در حوزه دیپلماسی ضعیف جلوه دهند.


تصاویر قدیمی که از آن به عنوان سفر اخیر رئیس مجلس یاد می کنند


انتشار خبر سفر قدیمی قالیباف در سال 1394

 

ناجوانمردانه‌ترین اقدام علیه قالیباف

در یکی از ناجوانمردانه ترین این شایعات برخی با انتشار این کلیپ و صداگذاری مدعی برخورد قالیباف، در سال ۱۳۷۸ با دانشجویان در قضیه ماجرای کوی دانشگاه است.

اما این شایعه درحالی است که فیلم مربوط به جنایت سازمان منافقین است که در آن اسرا را با دست بسته از بالای ساختمان به پایین می اندازند. فیلم جنایات منافقین در فضای مجازی موجود است.

 

تقطیع و تحریف سخنرانی قالیباف

یکی از رسانه‌های مخالف قالیباف نیز برای اینکه او  را فردی شعارزده در چشم مردم نشان دهند این تیتر را به عنوان یکی از سخنرانی‌های وی انتخاب کرد: «اظهارات عجیب قالیباف: دوستان انقلابی، دور هم جمع شوید و مرگ بر آمریکا بگویید»

 

این درحالی است که مراجعه به صوت سخنان قالیباف نشان می‌داد که صحبت‌های وی دقیقا برعکس چیزی بود که منتقدانش سعی داشتند نشان بدهد بود، وی گفته بود که راه مبارزه با آمریکا و تبلور شعار مرگ بر آمریکا کار کردن است، یعنی با کار کردن می‌توان با آمریکا جنگید. 

متن کامل سخنرانی قالیباف: «راه مبارزه با آمریکا کار است و کار است و کار». «دوستانی که دلداده انقلابید، دور هم جمع بشوید، شعار بدهید، حتما لازم است و باید باشد، این شور و شعور باید باشد. باید کار کنیم و این کشور را به پیش ببریم و فقر و محرومیت و فساد و تبعیض را از این مملکت از بین ببریم. اما اساس مبارزه با آمریکا این است هر کار بکنیم و این کار را نکنیم آب به آسیاب دشمن ریختیم.»

 

شایعه مهاجرت و فرار قالیباف

یکی از آن دسته شایعاتی که  به صورت متناوب و در بازه‌های زمانی مختلف علیه محمدباقر قالیباف منتشر می‌شد، شایعه مهاجرت و فرار وی به دلیل تخلفات بوده است؛ شایعاتی که یکبار وی را به لندن، یکبار استرالیا و یکبار دیگر به هامبورگ می‌فرستند و هر دفعه این شایعات تکذیب می‌شد.

 

 شایعاتی که دامن خانواده قالیباف راهم گرفت

خانواده قالیباف از همسر گرفته تا دختر و پسر وی نیز از آماج حملات و شایعات هیچ‌گانه در امان نبودند؛ یک روز شایعه قرق پارک برای عروسی دختر وی، روز دیگر شایعه اختلاس پسر بزرگ‌تر و شایعه فرار پسر کوچکتر با چمدان‌های دلار و روز دیگر ادعای تخلف همسر وی مطرح می‌شود؛ شایعاتی که هر کدام یکی پس از دیگری تکذیب می‌شود.(اینجا را بخوانید)

البته باتوجه به اینکه قالیباف تاکید کرده با آمدن آیت‌الله رئیسی، رقابت با او را خلاف مصالح انقلاب می‌داند و به منظور «وحدت» در انتخابات شرکت نمی‌کند، در روزهای آینده باید منتظر حملات شدیدتر علیه آیت‌الله رئیسی از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی، کانال‌های تلگرامی معاند و کاربران مغرض شبکه‌های اجتماعی بود.

 

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Canada
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
خیلی ممنون از اینکه دست پیش گرفته اید،، ،
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار