کد خبر: 1047170
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
مسجدالاقصی در محاصره کامل نظامیان صهیونیست؛
منابع رسانه‌ای از درگیری شدید اشغالگران صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در صحن مسجدالاقصی و زخمی شدن ۱۸۰ نفر و شهادت یک فلسطینی خبر می دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: صحن‌های مسجدالاقصی از صبح امروز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با شماری از نمازگزاران فلسطینی است.

شماری از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجدالاقصی برای مقابله با ورود غیر قانونی و حملات شهرک‌نشینان در این مسجد تجمع کرده‌اند.

اشغالگران صهیونیست نیز برای متفرق کردن نمازگزاران از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی استفاده می‌کنند.

مدیر مسجدالاقصی: ما اکنون در میدان جنگ هستیم

«شیخ عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی با توصیف وضعیت درگیریهای کنونی مسجدالاقصی اظهار داشت: ما هم اکنون در میدان جنگ قرار داریم. نظامیان صهیونیست از تمامی ورودیهای مسجدالاقصی وارد شده و همه افراد حاضر در مسجد را محاصره کرده اند. نظامیان صهیونیست هر کسی که قصد خروج از دربهای مسجدالاقصی را دارد، بازداشت می کنند.

استقرار صدها نظامی صهیونیست برای محاصره البلده القدیمه

ارتش رژیم صهیونیستی برای محاصره البلده القدیمه صدها نظامی مستقر کرده است تا مانع از ورود بیشتر نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی شوند. نظامیان صهیونیست همچنین از کسبه خواسته است تا مغازه هایشان را تا عصر امروز تعطیل کنند.

آتش سوزی در ورودی «باب الجنائز»

منابع رسانه ای در قدس اشغالی از وقوع آتش سوزی در ورودی باب الجنائز واقع در نزدیکی مصلای القبلی در مسجدالاقصی خبر می دهند. در نتیجه مقاومت مرابطین و محافظان، نظامیان اشغالگر صهیونیست که همواره برای ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی چتر حمایتی بوده اند، تاکنون موفق نشده اند شهرک نشینان را به داخل مسجدالاقصی هدایت کنند.

زخمی شدن ۱۸۰ فلسطینی

الجزیره گزارش داد که صهیونیست‌ها به مصلای «القبلی» حمله کردند. بر اثر این حمله تاکنون ۱۸۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.

ممانعت از ورود کادر درمان به مسجدالاقصی

در همین حال مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد که اشغالگران به اتاقی که سیستم صوتی مصلای القبلی در آن قرار دارد حمله و به سوی مسجد قبه الصخره گاز اشک‌آور شلیک کردند. اداره اوقاف اسلامی نیز از مجروح شدن دهها متحصن در مسجدالاقصی خبر داد و گفت: اشغالگران و تک تیراندازان صهیونیست به سوی تحصن کنندگان فلسطینی گلوله‌های فلزی شلیک می‌کنند.

بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین، اشغالگران صهیونیست مانع از ورود کادر درمانی و رسیدن آنها به مسجدالاقصی برای امدادرسانی می‌شوند. گفته می‌شود صهیونیست‌ها با گلوله‌های فلزی سرهای تحصن کنندگان در مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهند.

با وجود ممانعت از ورود کادر درمان به داخل مسجدالاقصی تاکنون ۵۰ نفر از مجروحان به بیمارستان قدس و بیمارستان سیار ایجاد شده در نزدیکی مسجدالاقصی منتقل شده اند.

محاصره کامل مسجدالاقصی و بازداشت مجروحان

اشغالگران صهیونیست در حال حاضر مسجدالاقصی را تحت محاصره کامل خود درآورده‌اند و تمامی افراد موجود در داخل این مسجد را هدف قرار می‌دهند. صهیونیست‌ها نه تنها مانع از ورود کادر درمان به داخل مسجدالاقصی می‌شوند بلکه شماری از مجروحان را نیز بازداشت کرده‌اند.

اشغالگران صهیونیست بر شدت و میزان شلیک گاز اشک آور و صوتی و گلوله های پلاستیکی در مصلای القبلی، قبه الصخره و مصلای المروانی افزودند.

قبه الصخره یکی از بخش های مسجدالاقصی است که در جنوب شرقی بخش قدیمی قدس واقع است. دیگر بخش های آن شامل مصلای القبلی، المروانی، مصلای قدیمی الاقصی، مسجد قبه الصخره، البراق، باب المغاربه و مسجد النساء است.

این درگیریها در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی نیز در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و واگذاری آن‌ها به صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

آمار مجروحین درگیری‌هایی را که از روز جمعه در قدس اشغالی آغاز شده است، بیش از ۳۰۰ نفر اعلام می‌شود. شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه تشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را بررسی کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار