کد خبر: 1047065
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
توحش تروریسم در کابل جان ده‌ها کودک شیعه افغانستانی را گرفت
واشنگتن امیدوار است با سرمایه‌ای که از انتقال بقایای تکفیری‌های دست‌آموز خود از سوریه به افغانستان فراهم ساخته دکان ماندنش در افغانستان را باز نگه دارد
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پیوند یانکی‏های غاصب و تکفیری‌های داعشی در جهان اسلام در این سال‌ها چیزی جز توحش و تروریسم نداشته و این بار دختران مدرسه‌ای در بخش شیعه‌نشین کابل در مسیر علم‌آموزی، قربانی یک اقدام یزیدی دیگر آن پیوند شوم شده‏اند. یزیدی‌ها از همان بدو امر دشمنی خود نشان داده‌اند که اتفاقاً بیشتر به خون کودکان مکتب سیدالشهدا تشنه‌اند و کودک‌کشی فصل مشترک ژنتیک امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها است. حالا هم که بازی امریکایی‌ها برای توجیه تداوم حضورشان در افغانستان دوباره از سر گرفته شده، واشنگتن امیدوار است با سرمایه‌ای که از انتقال بقایای تکفیری‌های دست‌آموز خود از سوریه به افغانستان فراهم ساخته دکان ماندنش در افغانستان را باز نگه دارد. این بار طالبان ضمن رد نقش خود و حتی محکوم کردن این اقدام، آن را کار داعشی دانست که زیر چتر حمایت سازمان اطلاعاتی افغانستان در کابل مستقر است.

ساعت ۴ بعدازظهر روز شنبه دختران مدرسه بزرگ سیدالشهدا در قسمت شیعه‌نشین کابل بعد از خروج از مدرسه با سه انفجار مهیب پیاپی روبه‌رو شدند؛ اقدامی تروریستی که تا عصر روز گذشته به شهادت دست کم ۶۳ نفر و زخمی شدن ۱۵۵ تن از آنان منجر شده است. مدرسه سیدالشهدا حدود ۷‌هزار دانش‌آموز دارد، اما در نوبت عصر ۲ هزار دانش‌آموز دختر، درآنجا درس می‌خوانند. به‌گفته مردم محلی منطقه قلعه‌نو کابل ابتدا یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در میان دانش‌آموزان منفجر شد و اندکی پس از آن دومین بمب که در همان نزدیکی کار گذاشته شده بود منفجر شد. یکی از ساکنان این محل به طلوع‌نیوز گفت: «همه اطفال بی‌گناه بودند؛ ۱۰ تا ۱۲ سال سن داشتند. حکومت نباید این وحشیان را از زندان آزاد کند؛ آن‌ها می‌آیند و خودشان را منفجر می‌کنند.» یکی دیگر از ساکنان این محل به طلوع‌نیوز گفت: «زنان و دختران هدف قرار می‌گیرند، گناه این‌ها چیست؟ حکومت مردم را آگاه کند و بگوید که توان تأمین امنیت را ندارم تا خود مردم دست به کار شوند.» یکی از مادران دختران قربانی این اقدام تروریستی اظهار داشت: «برای ما بسیار سخت است که کودکان خود را اینجا برای درس بفرستیم، اما لباس پرخون آن‌ها به ما برسد و خبر شهید شدن شان را بشنویم. این برای یک مادر خیلی تکان‌دهنده است.» پس از حمله به مرکز آموزش موعود و کوثر دانش، این سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به‌گونه گروهی کشته می‌شوند.

طالبان: کار داعش بود، با حمایت دولت!

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان بعد از انفجار تروریستی روز شنبه، طالبان را در این حمله مقصر خواند و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت یک بار دیگر نشان داد که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارد، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده به خاطر صلح را سبوتاژ (تخریب) می‌نماید.» اما ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان، در پیام عیدی خود حکومت افغانستان را به تلاش برای کارشکنی در روند مذاکرات صلح متهم کرد و به امریکا نسبت به عواقب نقض توافقنامه دوحه هشدار داد. به گفته هبت‌الله، زندانیان گروه طالبان مطابق توافقنامه تاکنون ر‌ها نشده‌اند و تحریم‌های وضع شده علیه اعضای طالبان و نهاد‌های مرتبط به این گروه نیز برداشته نشده است. رهبر گروه طالبان با تأکید بر اینکه «مذاکرات و تفاهم» برای این گروه «اولویت» دارد، حکومت افغانستان را به انجام تلاش برای تخریب روند سیاسی صلح متهم ساخت. اما به طور مشخص ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اقدام تروریستی مکتب سیدالشهدا بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: ما این انفجار‌ها را محکوم می‌کنیم. وی افزود: بدون شک عامل حمله تروریستی مرگبار به مدرسه‌ای در کابل، گروه داعش است. ذبیح‌الله مجاهد همچنین شنبه شب در گفتگو با خبرگزاری ایران‌پرس اظهار کرد، زمینه چنین فعالیتی برای داعش را استخبارات اداره کابل (سازمان اطلاعاتی دولت) مهیا کرده است. سخنگوی طالبان تصریح کرد، افراد مهم داعش در مهمانخانه‌هایی در کابل حضور دارند.

مجاهد گفت: استخبارات اداره کابل برای این افراد مهم داعش چتر حمایتی فراهم کرده است و حملاتی با هماهنگی آنان برای بدنامی طالبان و جلب توجه جهانیان انجام می‌شود.

واکنش‌های جهانی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حساب توئیتر خود نوشت: داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعشی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند. زمان آن رسیده که تمامی آن‌هایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان‌داده و یکپارچه عرصه را بر داعشیان بی‌وطن تنگ کنند. نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با محکوم کردن اقدام تروریستی روز گذشته در دبیرستان دخترانه‌ای در کابل، ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت شاهد پایان جنگ و درگیری در افغانستان باشیم. سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا در غم کسانی که عزیزان‌شان را در تازه‌ترین حمله تروریستی وحشتناک در افغانستان از دست داده‌اند، همدردی می‌کند. اتحادیه اروپا اعلام کرد، حمله به کودکان در مدرسه سیدالشهدا «نه تنها حمله به مردم افغان بوده، بلکه حمله به کسانی بوده است که در سراسر جهان به حقوق برابر زنان و دختران احترام می‌گذارند.» وزارت خارجه امریکا هم این حمله وحشیانه را محکوم کرده و خواستار پایان یافتن فوری خشونت‌ها و حملات بی‌معنا به غیرنظامیان بی‌گناه شده است. راس ویلسون، کاردار امریکا گفت این بمب‌گذاری یک حمله تروریستی و حمله به آینده افغانستان است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
1
2
کاری کثیف از امریکا برای ماندن و فریب مردم ساده افغانستان و انتقام از طالبان این احمقا تمیدونن این کلکا قدیمی شده هر چند هنوزم این حیله کثیف کار میکنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار