کد خبر: 1047006
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه ای به رهبر معظم انقلاب ضمن تشریح حوادث و تحولات در قدس اشغالی، خواستار اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ضمن تشریح حوادث و تحولات در قدس اشغالی، خواستار اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس شد.

متن این پیام بدین شرح است:

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (حفظه الله)

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

درودی صمیمانه و بعد، مایه خرسندی ما در جنبش حماس است که در این ایام مبارک و روزهای پایانی ماه رمضان، سلام و درود و تقدیر خالصانه خود را محضر جنابعالی تقدیم نمائیم. از خداوند متعال خواستاریم که این ماه بزرگ و عید سعید فطر را بار دیگر با خیر و برکت نصیب جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن و امت اسلامی گرداند، چه او شنوا و اجابت کننده دعا است.

همانگونه که حضرتعالی در جریان بوده و هستید، حملات و تجاوزات صهیونیست‌های غاصب علیه قدس و ساکنان آن اعم از تشدید عملیات یهودی‌سازی، شهرک‌سازی، کوچاندن اجباری فلسطینیان، پاکسازی نژادی و حملات به منطقه باب العامود و شیخ جراح، همچنین تجاوزات علیه مسجد الاقصی و معتکفین در آن اعم از تعرض به این مسجد مبارک یا سرکوب نمازگزاران و بستن درهای آن و ممانعت از ورود فلسطینیان به آن برای اقامه نماز و عبادت ادامه دارد که تمامی این‌ها تلاشی گسترده از سوی سران رژیم اشغالگر برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی، کوچاندن فلسطینیان، مصادره خانه‌ها و املاک آنها و تثبیت تقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی و تغییر وضعیت حاکم بر آن است و این جنایتی جدید است که از تمامی خطوط قرمز فراتر رفته و احساسات و عواطف امت اسلامی را جریحه‌دار کرده و شهر قدس و تاریخ اسلامی آن و موجودیت، رزق و روزی و آینده و حقوق مشروع ساکنان آن را هدف گرفته است، کما اینکه مستقیماً مسجد مبارک الاقصی و پاسداران آن را نیز هدف قرار داده است.

ما در جنبش حماس در مقابل تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی در ماه مبارک رمضان و اوضاع متشنج و خطرناک حاکم بر قدس و مسجد الاقصی که نسبت به تبعات و پیامدهای خطرناک آن هشدار می‌دهیم؛ خواستار تحرک فوری برای اتخاذ موضعی قاطع در قبال این جنایات و تلاش برای بسیج مواضع اسلامی و دیپلماسی عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور بازداشتن دشمن صهیونیستی از ادامه جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن در شهر قدس اشغالی به ویژه مسجد مبارک الاقصی هستیم.

تلاش‌های مستمر و گسترده اشغالگران صهیونیست در شهر قدس برای کوچاندن اجباری ۲۸ خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح و حملات شنیع علیه ساکنان محله باب العامود و تعرضات متجاوزانه و تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی و سرکوب معتکفین در آن، جنایت و اقدامی خطرناک است که نباید در مقابل آن سکوت کرد یا بدون واکنشی قوی که به بازداشتن رژیم اشغالگر و سران آن از ادامه جنایات علیه قدس و مسجد الاقصی و ملت فلسطین به ویژه تصمیم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی برای تعرض گسترده به مسجد الاقصی در ۲۸ ماه مبارک رمضان با هماهنگی گروهک‌های یهودی و حمایت ارتش این رژیم بینجامد، از کنار آن گذشت.

ما در این ایام در ماه مبارک رمضان، ماه همبستگی، همکاری و پیروزی این پیام را خدمت جنابعالی ارسال می‌کنیم و ما همه باور و امید داریم که امت اسلامی همچون بنایی محکم و آهنین در صفی واحد قرار گیرد همیشه همین مایه پیروزی در قدس و مقدسات بوده است و به حمایت از ملت فلسطین در قدس و مسجد الاقصی جهت مقابله با جنایات اشغالگران صهیونیست و بازداشتن شهرک‌نشینان اشغالگر از ادامه تجاوزات و حمایت از مقاومت و پایداری ساکنان قدس و پاسداران مسجد الاقصی برخیزد.

ملت فلسطین در قدس اشغالی که بیش از ۵۰ سال است راه مقاومت و صبر و بردباری را برای دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین به نیابت از امت اسلامی و عربی در پیش گرفته، هرگز از ادامه این مسیر تا پیروزی، بازگشت به این سرزمین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف باز نمی‌ایستد.

از درگاه خداوند متعامل خواستاریم شما را محفوظ و موفق و پیشرفت و شکوفایی روزافزون را نصیب جمهوری اسلامی بگرداند. درود و تقدیر خالصانه ما را بپذیرید.

اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار