کد خبر: 1046728
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
بسیــاری از تحـلیلگـران معتقدند بازی که دولتی‌ها بر سر بازار سرمایه پیاده کردند، پس از ورود قوه قضائیه به پرونده‌های خصوصی‌سازی آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: طی دو سال گذشته دستگاه قضا با همه توان به موضوع خصوصی‌سازی‌ها وارد شده و حتی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی را نیز بازداشت کرد. موضوعی که برای خودمانی‌های دولت بسیار حساس شد، زیرا در تحقیقات و بررسی‌های بسیاری که در این باره صورت گرفته، رد پای چهره‌هایی خاص دیده می‌شود.

بسیاری از واگذاری‌هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته، همگی دچار حواشی بسیاری بوده که متأسفانه ردپای چند چهره خاص نیز در میان این حواشی دیده می‌شود. افرادی که برای روز‌های بعد از دولت و قدرتشان، برنامه‌ریزی بلند مدتی کرده‌بودند، اما با فاش شدن برخی اتفاقات پشت پرده، همه چیز تغییر یافت.

حیاط خلوتی که از دسترس خارج شد، حیاط خلوت دیگری را به این افراد بدنام بورس هدیه کرد، این روز‌ها بسیاری منتظرند سهام خود را در کف واگذار کنند و دقیقاً آن‌هایی که برای این روز‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند، خود را آماده درو سهام شرکت‌ها کرده‌اند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور که مردم را از مافیا می‌ترساند، نخستین کسی است که از نظر گروه‌های تحقیق و تفحص باید پاسخگوی بروز چنین وضعیتی باشد. احمد علیرضابیگی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پس از انتخابات دولت یازدهم و دوازدهم شهر به دست مافیا افتاد و هشت‌سال است که شهر توسط مافیا اداره شد. مافیای جهانگیری و پوری حسینی شرکت‌های مهم و کلیدی اقتصادی را به مافیای خود واگذار کرده و بیت‌المال را با خسارت محض مواجه کردند.

به اعتقاد این نماینده مجلس، بی‌شرمی مافیای اقتصادی دولت در واگذاری‌های غیر قانونی به حدی بود که به‌رغم ارائه مدارک متقن، شخص جهانگیری در پرونده واگذاری‌ها ورود کرده و مانع از ارجاع پرونده‌ها به هیئت داوری می‌شد. یک شگرد این مافیا این است که دستگاهی را به عنوان کاتالیزور معرفی می‌کردند و از این دستگاه وکالت گرفته و خودشان مال بیت‌المال را به فرد دیگری واگذار می‌کردند. این شگرد مافیایی در پرونده واگذاری ایران ایرتور و ماشین‌سازی تبریز به کار گرفته شد.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: در تخلفات واگذاری کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور کاملاً رد پای مافیا پیدا بود و معاون اول رئیس‌جمهور تلاش زیادی برای جلوگیری از ابطال این واگذاری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار