کد خبر: 1046715
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
در روز جهانی قدس انجام شد
در روز جهانی قدس که به علت شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های قبل در سراسر جهان برگزار شد، بار دیگر ملت‌های مسلمان همبستگی خود را با آرمان قدس اعلام کردند و خواهان آزادی این منطقه از دست اشغالگران شدند. سخنگوی «سرایا‌القدس» به نیابت از فلسطینی‌ها هشدار داد اگر رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه دهد، انتفاضه رمضان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواهد رسید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که روز قدس در فلسطین نیز بدون راهپیمایی گسترده برگزار شد، رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض فلسطینی‌ها، مثل گذشته تدابیر امنیتی در قدس را تشدید کرده است. به گزارش خبرگزاری «وفا» فلسطین، رژیم صهیونیستی روز جمعه در روز جهانی قدس با اعلام آماده‌باش کامل به نیرو‌های خود و گسترش نیرو‌های ضد شورش و ویژه در شهر قدس، اقدام‌های امنیتی خود را افزایش داد و مسیر‌های منتهی به مسجدالاقصی را بست. اقدام پلیس رژیم صهیونیستی همزمان با اعزام نیرو‌های زیادی از یگان‌های سرکوبگر اشغالگر به محله شیخ جراح در نزدیکی بخش قدیمی شهر قدس و دستگیری ۱۱نفر از فلسطینی‌های ساکن قدس و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر از آن‌ها از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی انجام شد. تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است و گروه‌های مقاومت نسبت به ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها هشدار دادند. ابوحمزه سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود ادامه دهد، «شعله انتفاضه رمضان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواهد رسید.» خبرگزاری صفا، به نقل از ابوحمزه گزارش داد، انتفاضه رمضان به جهنم و آتشی برای صهیونیست‌ها و مواضع نظامی آنان بدل شده است. وی ادامه داد: «روز جهانی قدس، روز مستضعفان در مقابله با استکبار و تروریسم صهیونیستی-امریکایی است و سالگرد این روز، امسال با انتفاضه رمضان مصادف شده است.» این فرمانده فلسطینی خاطرنشان کرد: «صحنه‌های کرامت و رد ظلم در اینجا مشخص است و اینکه چگونه ساکنان قدس با اقتدار و جرئت، صهیونیست‌ها را زیر پا گذاشتند.» ابوحمزه به ساکنان قدس و کرانه باختری وعده صادقانه داد که سوپاپ اطمینان آنان خواهند بود و از آنان خواست که علیه صهیونیست‌ها دست به اقدام بزنند و عملیات‌ها را از سر بگیرند. وی خاطرنشان کرد، هر اندازه زمان طول بکشد و قدرت‌های استکباری تلاش کنند، قدس از بین نخواهد رفت و سرایا القدس نیز لحظه به لحظه، اتفاقات را رصد می‌کند. این مسئول سرایا القدس در پایان تأکید کرد: «جنگ ما با دشمن ادامه دارد، آتش‌بس نخواهیم کرد و بر سر یک ذره از خاک فلسطین، چانه‌زنی نخواهیم داشت. همه ما به وعده خدا برای آزادسازی قدس ایمان داریم». سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم چهار شنبه شب در سخنانی با بیان اینکه محور مقاومت همواره در کنار مردم فلسطین و آرمان فلسطین قرار گرفته و از سوی دیگر بحران‌های عمیق داخلی در رژیم صهیونیستی عوامل مثبتی است که باعث می‌شود مسئولیت مقاومت نیز سنگین‌تر شود، گفت: «رژیم صهیونیستی می‌داند که سرنوشتش نابودی است و این محور مقاومت است که آینده منطقه را رقم خواهد زد.»

روز قدس در جهان

روز قدس امسال نیز همچون سال‌های گذشته از سوی ملل مسلمان مورد استقبال قرار گرفت و با اینکه راهپیمایی‌هایی برگزار نشد، اما مقامات جهان اسلام با فلسطینی‌ها ابراز همدردی کردند. صد‌ها تن از مردم دمشق با حضور در خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های سوریه و فلسطین، روز جهانی قدس را گرامی داشتند. به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) حاضران در این راهپیمایی از بازار «الحمیدیه» به سمت مسجد جامع الاموی حرکت کرده و شعار دادند. در این تجمع رهبران احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سوری و فلسطینی و علمای دین و نمایندگان برخی سفارتخانه‌ها حضور داشتند. به گزارش شبکه السومریه نیوز، شماری از عراقی‌ها نیز در مراسم روز جهانی قدس در مقابل سفارت فلسطین در بغداد، پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را به آتش کشیدند و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام و تأکید کردند، فعالیت نظامی گروه‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تا آزادسازی قدس ادامه خواهد داشت. در سایر کشور‌های اسلامی نیز راهپیمایی‌های خودجوش موتوری و خودرویی برگزار شد و پرچم رژیم صهیونیستی توسط معترضان، به آتش کشیده شد.

برخی شخصیت‌ها و مقامات جهان اسلام نیز همبستگی خود را با آرمان قدس اعلام کردند. به گزارش پایگاه خبری المعلومه، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق هم در پیامی به مناسبت روز قدس گفت: «روز جهانی قدس یادآور مظلومیت فلسطین عزیز و ملت دوست و برادر و مسئله عادلانه آنهاست که در همه وجدان‌های زنده ریشه دوانده است. این روز فرصتی برای تجدید عهد با مسئله نخستین مسلمانان و اعراب است.» وی در ادامه این پیام تأکید کرد: «مسئله قدس و زمین‌های غارت شده‌اش فقط به ملت فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه مسئله مسلمانان و اعراب و همه ملت‌های آزاده جهان است. در کوران حوادث، باز مسئله قدس در جان‌ها و دل‌ها زنده و تپنده است. قدس است که ما را متحد نگه می‌دارد و اولویت‌های ما را تعیین می‌کند. روز جهانی قدس پیامی است که مسئولیت توقف طرح‌های مصادره و غارت سرزمین‌های فلسطینی را به جامعه جهانی یادآور می‌شود.» به گزارش شبکه المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: «تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس نشان می‌دهد که قدس مسئولیت و بخشی از تعهدات ایمانی مسلمانان است. ما خواهان حضور فعال در مناسبت روز جهانی قدس هستیم. ما بر موضع ثابت خود در حمایت از مردم فلسطین و آزادگان و محور مقاومت برای پاکسازی این امت و آزادی مقدسات تأکید می‌کنیم.» وی گفت: «مردم امت عربی باید به مسئولیت خود درباره مسئله فلسطین عمل کنند چراکه رژیم صهیونیستی خطری علیه امت و ملت‌هاست. ما به عنوان یک امت اسلامی در مقابل خدا مسئولیت دینی برای حمایت از مردم فلسطین و مقابله با تهدید دشمن داریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار