کد خبر: 1046186
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
اعضای سه شبکه فعال در زمینه قمار و شرط‌بندی با گردش مالی ۲‌هزار و ۱۶۵‌میلیارد تومان بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: گرایش به سایت‌های شرط‌بندی و قمار و رؤیای رسیدن نوجوانان و جوانان به پول یک شبه در شرایطی که کشور در بحران بیکاری و بی‌توجهی متولیان دولتی به جویندگان کار قرار دارد هر روز گسترده‌تر می‌شود. جذابیت‌های سایت‌های قمار و شرط‌بندی آن قدر زیاد هست که شرکت کنندگان آن میلی به هشدار‌های نخ نما شده در این باره نداشته باشند، بنابراین به امید برنده شدن در این آوردگاه سیاه، پس‌انداز و سرمایه خود را راهی قمارخانه‌ها می‌کنند، اما فرجامی جز از دست رفتن سرمایه نصیب‌شان نمی‌شود. برخورد‌های گاه و بی‌گاه پلیس با این قمارخانه‌ها که گردانندگان آن عمدتاً در کشور‌های همسایه خصوصاً ترکیه اقامت دارند نتوانسته راه را برای دنبال کنندگان آن مسدود کند؛ چراکه به سان اژد‌هایی هفت سر با مسدود شدن هر درگاه، درگاهی تازه که از قبل آماده شده وارد چرخه قمار می‌شود. برخورد قضایی با گردانندگان این سایت‌ها هم نتوانسته به عنوان راهی برای تنبه متهمان آن به کار گرفته شود از همین رو این دسته از مجرمان یا دنبال کنندگان آن پس از طی کردن دوران محکومیت خود با آموزه‌هایی بیشتر دست به ارتکاب دوباره جرم می‌زنند.

در تازه‌ترین برخورد پلیس با این دسته از مجرمان سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی توضیح داده که از ابتدای سال سه باند فعال در زمینه سایت‌های قمار و شرط‌بندی متلاشی شده و ۳۴‌نفر از اعضای آن بازداشت شده‌اند. وی ادامه داد: از ۳۴‌نفر متهم بازداشت شده ۱۴‌نفر از افراد اصلی در حوزه‌های راه اندازی، پشتیبانی، حسابرسی و فریب افراد در خصوص اجاره کارت‌های بانکی هستند. در یکی از باند‌ها شش‌نفر از گردانندگان اصلی شامل برنامه‌نویسان، پشتیبان‌ها و حسابرس‌های آن در استان‌های گلستان، مازندران و قزوین فعال بودند که بازداشت شدند. در دو باند دیگر هم هشت‌نفر از اعضای اصلی به صورت گسترده پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار را از طریق فریب شهروندان و اجاره حساب‌های بانکی‌شان در ازای پرداخت مقداری پول انجام می‌دادند که در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و مازندران دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتای ناجا گفت: براساس تحقیقات انجام شده متهمان حدود ۴۵۰ حساب مالی ایجاد کرده بودند و گردش مالی حساب‌های توقیف شده بالغ بر ۲۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است.

سردار «مجید» در توصیه به شهروندان گفت: مجرمان حوزه قمار و شرط‌بندی با سوء استفاده از توجه و علاقه‌مندی بالای کاربران به ویژه جوانان و نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی، درباره سایت‌های قمار و شرط‌بندی تبلیغ و کاربران را برای شرکت در قمار ترغیب می‌کنند که فرجامی جز از دست رفتن سرمایه‌شان وجود ندارد. وی درباره اجاره دادن کارت‌ها و حساب‌های بانکی به قماربازان هم گفت: مسئولیت قانونی هرگونه سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی صادر شده با نام هر فرد، مستقیماً بر عهده وی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار