کد خبر: 1046105
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کاخ سفید می‌گوید دستور کار نشست احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه مشخص نیست اما حوزه‌های همکاری مشترک از جمله درباره پرونده هسته‌ای ایران، قابل بحث است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره اینکه موضوعات مورد بحث در نشست احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه چه خواهد بود، گفت: زمانی که تاریخ این نشست را تعیین کنیم، درباره دستور کار آن صحبت خواهیم کرد حال آنکه اکنون در آن جایگاه نیستیم.

وی ادامه داد: اما تمرکز ما اطمینان یافتن از این موضوع است که روی رابطه‌ای باثبات تر و قابل پیش بینی تر کار کنیم و اینکه دغدغه‌هایمان ازجمله درباره بازداشت «الکسی ناوالنی» منتقد روس و افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین را مطرح کنیم.

ساکی همچنین مدعی شد: حوزه‌های همکاری در زمینه خلع سلاح هم وجود دارد که شامل تلاش‌های دیپلماتیک درباره ایران در چارچوب ۱+۵ می‌شود.

این در حالی است که با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، دیگر دست کم تا زمان احیای توافق، گروهی به نام ۱+۵ وجود ندارد.

در حال حاضر، مذاکرات وین در چارچوب ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش می‌رود و ایران هیچ گونه مذاکره مستقیمی با آمریکا ندارد حال آنکه هیأت آمریکایی نیز در وین حضور دارد.

ایران می‌گوید آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند و به توافق هسته‌ای بازگردد و تنها بعد از راستی آزمایی وعده‌های واشنگتن است که تهران هم تعهدات برجامی خود را به طور کامل انجام خواهد داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار