کد خبر: 1046082
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
وزیر خارجه ایران در بخش‌هایی از سخنانش که در یک فایل صوتی به تازگی منتشر شده، گفته است که جان کری همتای سابق وی در حین مذاکرات هسته‌ای به او گفته که اسرائیل بیش از ۲۰۰ بار منافع ایران را در سوریه مورد حمله قرار داده است. این بخش از سخنان ظریف همچنان به شدت مورد توجه محافل داخلی امریکا است و در همین ارتباط تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنای امریکا با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور این کشور خواستار به راه انداختن تحقیقاتی در این باره شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فاکس‌نیوز، ۱۹ سناتور جمهوریخواه از جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا خواستند که تحقیقاتی را در خصوص اتهامات وارده به جان کری درباره افشای اطلاعات حساس به ایران در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه امریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما راه‌اندازی کند.

سناتور‌های امریکایی در نامه خود نوشته‏اند: «ما این نامه را برای ابراز نگرانی جدی در مورد موضع جان کری، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور در امور آب و هوا و عضو شورای امنیت امریکا می‌نویسیم که در راستای همکاری با دشمنان ایالات متحده علیه منافع امنیت ملی ما است. از شما می‌خواهیم که درباره اتهامات وارده به جان کری درباره واگذاری اطلاعات به محمدجواد ظریف تحقیقات صورت بگیرد. اگر این اتهامات تأیید شود، از شما می‌خواهیم کری را از گروه امنیت ملی خارج کنید.»

در پی انتشار فایل صوتی مصاحبه سعید لیلاز با محمدجواد ظریف در یک شبکه تلویزیونی ضدانقلاب، جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در حساب کاربری خود در توئیتر هرگونه گفتگو با محمدجواد ظریف درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را رد کرد و نوشت: می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بدون تردید نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است، چه زمانی که من وزیر امورخارجه بودم. مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در دوران دونالد ترامپ روز پنج شنبه در توئیتی نوشت: در زمانی که من توصیه‌های خود را به رئیس‌جمهور ترامپ ارائه می‌دادم، جان کری نیز داشت توصیه‌هایش را با ایران درمیان می‌گذاشت. مردم امریکا مستحق دریافت توضیحاتی [در این رابطه]هستند.

جان کری به ایران مشاوره می‏داد!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز»، ضمن تأکید بر اینکه صددرصد به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ فکر می‌کند، به فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پرداخت و گفت: «اکنون جمهوریخواهان کنگره به‌دنبال تحقیق درباره «جان کری» هستند که به همتای ایرانی خود گفته بود اسرائیل به مواضعی در سوریه ۲۰ بار (عدد درست ۲۰۰ است) حمله کرده است.»

ترامپ در این خصوص ادامه داد: «این کار نقض قانون لوگان است که می‌خواستند آن را به ژنرال [مایکل]فلین [مشاور امنیت ملی ترامپ]بچسبانند، ولی معلوم شد که بی‌گناه است. باید علیه او (جان کری) به قانون لوگان استناد شود.» رئیس‌جمهور سابق امریکا ادعا‌های سابق خود درباره جان کری را تکرار کرد و گفت: «او (کری) در دوره دولت من هم [با ایرانی‌ها]دیدار می‌کرد و می‌گفت توافق نکنید توافق نکنید، شاید ما پیروز شدیم و بتوانید با ما یک توافق شیرین داشته باشید.» ترامپ در ادامه ادعاهایش گفت: «[کری]می‌گفت توافق نکنید، چون ایران به شدت دنبال توافق بود، ولی جان کری به عقیده من به آن‌ها می‌گفت [با ترامپ]توافق نکنید. اگر ما پیروز شویم با شما توافقی شیرین خواهیم داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار