کد خبر: 1045938
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
نگاهی به بازی‌های نمایندگان ایران در ۲ شب پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان
در حالی پنج‌شنبه و جمعه بازی‌های پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود که تنها صعود پرسپولیس به مرحله حذفی قطعی شده است و استقلال، فولاد و تراکتور چشم به بازی آخرشان برای گرفتن مجوز صعود دارند.
سعيد احمديان

سرویس ورزش جوان آنلاین:برخلاف شروع پرقدرت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، در حالی دور برگشت مرحله گروهی بازی‌ها روز جمعه به پایان می‌رسد که با توجه به نتایج ضعیف دور برگشت کار صعود به مرحله یک‌هشتم برای نمایندگان ایران گره خورده است. با این شرایط پنج‌شنبه شب و جمعه شب، چهار تیم ایرانی آخرین رقابت‌شان را در مرحله گروهی برگزار می‌کنند تا پرونده این مرحله بسته و از تیم‌های صعود‌کننده به یک‌هشتم نهایی رونمایی شود.


خیال راحت قرمز‌ها


پرسپولیس راحت‌ترین خیال را در بین چهار نماینده ایران در شب پایانی مرحله گروهی دارد. قرمز‌ها اگرچه در بازی قبلی خود نتیجه را یک بر صفر به الوحده امارات واگذار کردند، اما با چهار برد متوالی بارشان را خیلی زودتر از دیگر تیم‌ها برای صعود به یک‌هشتم نهایی بسته بودند. پرسپولیس در حالی امشب از ساعت ۱۹ در آخرین بازی گروهی مقابل الریان قطر قرار می‌گیرد که با چهار برد و یک باخت و به دست آوردن ۱۲ امتیاز، صدرنشین گروه E است و تنها یک امتیاز از بازی امشب برای صعود به عنوان تیم اول به مرحله بعد می‌خواهد.


قرمز‌ها در بازی رفت الریان را ۳ بر یک شکست داده‌اند و در بازی امشب نیز شانس بالایی برای تکرار پیروزی‌شان دارند، به خصوص که قطری‌ها حذف شده‌اند و شانسی برای صعود ندارند. البته اگر مانند بازی با الوحده اسیر فرصت‌سوزی و گل‌نزنی‌های مهاجمان‌شان نشوند. یحیی گل‌محمدی، اما امیدوارانه به بازی امشب نگاه می‌کند و معتقد است که از شکست مقابل نماینده امارات درس گرفته‌اند: «برخی باخت‌ها از بردن بیشتر به ما کمک می‌کند. باید از این بازی درس بگیریم و نقاط ضعف‌مان را بهتر و زودتر پیدا و آن‌ها را برطرف کنیم تا آماده بازی با الریان شویم.»


صعود بی‌دردسر آبی‌ها فقط با برد


آبی‌ها هم مانند قرمز‌ها لیگ قهرمانان آسیا را با توپ پر آغاز کردند، اما پس از دو برد متوالی در سه بازی بعدی‌شان تنها دو امتیاز کسب کردند تا برخلاف پرسپولیس، کار صعود استقلال به بازی آخر کشیده شود. مسئله‌ای که مجیدی آن را به خستگی بازیکنان ربط می‌دهد: «دلیل اینکه نتوانستیم کیفیت دو بازی اول را داشته باشیم، خستگی بازیکنانمان بود. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانم بگیرم.»


آبی‌ها پس از دو پیروزی خوب ۵ بر ۲ مقابل الاهلی و ۳ بر صفر برابر الشرطه، در سه بازی بعدی‌شان یک باخت ۴ بر ۳ و یک تساوی ۲-۲ مقابل الدحیل و یک تساوی بدون گل مقابل الاهلی به دست آوردند تا در آستانه بازی پایانی در مرحله گروهی هشت امتیازی باشند. البته با توجه به فاصله نزدیک تیم‌ها در گروه C، الدحیل و الاهلی هم هشت امتیازی هستند و شاگردان مجیدی با توجه به تفاضل در صدر قرار دارند و نماینده قطر و عربستان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. الشرطه هم که سه‌شنبه شب شگفتی‌ساز شد و اولین شکست را به الدحیل تحمیل کرد با سه امتیاز در قعر گروه قرار گرفته و شانسی برای صعود ندارد.


در این شرایط استقلال در بازی پایانی گروهی جمعه شب از ساعت ۲۲:۱۵ در جده به مصاف الشرطه عراق می‌رود، تیمی که در دور رفت با سه گل مغلوب شاگردان مجیدی شد. آبی‌ها برای اینکه خیال‌شان از صعود راحت باشد تنها به برد مقابل نماینده عراق احتیاج دارند تا بدون توجه به نتیجه‌ای که در بازی الدحیل و الاهلی رقم می‌خورد، یکی از ۱۶ تیم مرحله نیمه‌نهایی باشند. تساوی یا باخت آبی‌ها می‌تواند حتی حکم به حذف آن‌ها هم بدهد!


شانسی که تنها روی کاغذ است؟


فولاد و تراکتور دیگر نمایندگان ایران در آسیا در حالی امشب آخرین بازی مرحله گروهی‌شان را مقابل حریفان خود برگزار می‌کنند که شانس زیادی برای صعود به یک‌هشتم نهایی ندارند. شاگردان جواد نکونام با وجود شروع قابل قبول در آسیا که با برد یک بر صفر مقابل الوحدات اردن و دو تساوی یک – یک مقابل السد و النصر در دور رفت همراه بود، در دور برگشت گروهی دو باخت متوالی ۲ بر یک به النصر و یک بر صفر به السد داشته‌اند تا در فاصله یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی تنها با پنج امتیاز، تیم سوم گروه D باشند. گروهی که النصر با ۱۰ و السد با هشت امتیاز تیم‌های اول و دوم آن هستند.


فولاد در آخرین بازی امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف الوحدات می‌رود و تنها یک پیروزی پرگل و شکست السد مقابل النصر می‌تواند این تیم را امیدوار کند که به عنوان یکی از سه تیم برتر گروه‌های پنج‌گانه غرب آسیا راهی یک‌هشتم شود.


تراکتور اگرچه تنها تیم بدون باخت ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست، اما چهار تساوی در پنج بازی و کسب تنها یک برد سبب شده شاگردان رسول خطیبی با هفت امتیاز کارشان به روز آخر کشیده شود. در گروه B الشارجه با ۱۱ امتیاز صدرنشین است و صعودش به عنوان تیم اول قطعی شده، تراکتور هفت امتیازی تیم دوم است و پاختاکور با چهار امتیاز در رده سوم قرار دارد و نیروی هوایی هم با دو امتیاز تیم آخر گروه است.


در شب آخر این گروه تراکتور در حالی امشب از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل الشارجه صعود کرده قرار می‌گیرد که تنها با برد می‌تواند امیدوار باشد با نتایجی که در سایر گروه‌ها رقم می‌خورد، بتواند به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه حکم صعود بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار