کد خبر: 1045264
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق در واکنش به سخنان فرمانده نیروهای سنتکام درباره تمایل بغداد به ادامه حضور امریکایی‌‌‌‌‌ها گفت که دولت باید این موضوع را تکذیب کند. ضمن اینکه موضع‌گیری اخیر مک‌کنزی هم نشان می‌دهد که واشنگتن قصدی برای خارج کردن نیروهای خود از عراق ندارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ژنرال کنت مک‌کنزی پنج‌‌شنبه هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که دولت عراق خواهان ادامه حضور نیروهای امریکایی در این کشور است و آنها نیز شمار نیروهای خود در آنجا را کاهش نخواهند داد. قیس الخزعلی روز ‌‌‌‌‌شنبه در شبکه اجتماعی توئیتر در واکنش به این اظهارات نوشت: «سخنان اخیر فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، مدرک روشنی دال بر جدی نبودن دولت این کشور برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از خاک عراق است. »‌دبیرکل عصائب اهل‌الحق تأکید کرد: «در صورتی که دولت عراق تکذیبیه صادر نکند، این کار دلیلی بر بی‌اعتباری گفته دولت درباره حمایت از خروج نیروهای امریکایی از خاک عراق تلقی خواهد شد. ضمن اینکه دلیلی است بر اینکه، آنچه به طور علنی گفته می‌شود، برخلاف آن چیزی است که در خفا بیان می‌شود.» الخزعلی نوشت: «امریکایی‌‌‌‌ها پشت سر هم مدرک ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد زبان گفت‌وگو و منطق با آنها فایده ندارد و روش افغانی تنها روش برای اخراج آنها است.» ‌اشاره الخزعلی به سخنان مصطفی الکاظمی است که گفته بود: «می خواهیم از طریق مذاکرات استراتژیک‌، زمینه خروج امریکا را فراهم کنیم.»

دولت عراق هرچند به صورت مستقیم به تمایل برای باقی ماندن امریکایی‌‌‌‌‌ها در عراق اشاره نکرده اما شواهدی در دست است که مصمم بودن دولت مصطفی الکاظمی در اخراج نظامیان امریکایی را زیر سؤال می‌برد که استقرار یک سامانه‌ پدافندی دیگر در پایگاه ویکتوریا یکی از این موارد است. همچنین می‌توان به بیانیه وزارت امور خارجه عراق درباره نتایج سومین دور از گفت‌وگو‌های راهبردی میان امریکا و عراق اشاره کرد که درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق در آن آمده است: نقش نیرو‌های امریکایی و ائتلاف به مأموریت آموزشی و مستشاری تبدیل شود تا امکان انتقال باقی‌مانده نیرو‌های نظامی به خارج از عراق را ممکن می‌کند و طرفین زمان‌بندی خروج این نیرو‌‌‌‌‌ها را پس از مذاکرات هیئت‌های فنی تعیین می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار