کد خبر: 1045188
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرکت‌های خارجی بخواهند به کشورمان بازگردند باید مجلس در جریان باشد و آن را مصوب کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عزت الله اکبری گفت: اگر سازندگان لوازم خانگی، خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی مشارکت کنند و فناوری و سرمایه را به داخل کشور منتقل کنند.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی درباره زمینه‌های بازگشت برندهای خارجی به ایران پس از توافقات احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام، گفت: با توجه به بدعهدی‌های که برخی شرکت‌های خارجی تاکنون داشتند هر توافقی که بخواهد صورت بگیرد، باید مجلس در جریان آن باشد و آن را تصویب کند.

اکبری افزود: بازگشت خارجی‌ها نباید باعث تضعیف تولید و دانش داخلی شود و قطعاً مجلس اجازه تضعیف تولید داخل را نخواهد داد و باید شرکت‌های خارجی بر اساس سیاست و قواعد داخلی کشورمان عمل کنند.

به گزارش «اقتصاد ما»، اکبری با تاکید بر اینکه نباید از حضور برندها و شرکت‌های خارجی در کشورمان ذوق‌زده شویم، گفت: این نمی‌شود که غربی‌ها به کشور ما بیایند و هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند و هر وقت که دلشان خواست بروند و به اقتصاد کشور آسیب بزنند.

وی تاکیدکرد: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید برای رونق تولید داخلی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید تاوان بدعهدی‌های غربی‌ها را مردم پرداخت کنند گفت: الان بسیاری از تولیدکنندگان داخلی واردات کالاهای غیرضرور به بهانه برداشتن تحریم‌ها هستند ودولت باید مراقب باشد تا برداشتن تحریم‌ها به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد نه اینکه به ضررشان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار