کد خبر: 1044815
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
نگرانی‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی از توافق تدریجی و فرسایشی شدن روند مذاکرات وین
عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین روز‌های گذشته از شکل‌گیری یک توافق تدریجی جدید سخن گفته بود. هرچند این حرف تکذیب شد و جناب عراقچی بیان داشت که هیچ مذاکره گام به گامی را نخواهند پذیرفت، اما واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی برخاست.
جوان آنلاین: عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین روز‌های گذشته از شکل‌گیری یک توافق تدریجی جدید سخن گفته بود. هرچند این حرف تکذیب شد و جناب عراقچی بیان داشت که هیچ مذاکره گام به گامی را نخواهند پذیرفت، اما واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی برخاست. کاربران معتقد بودند این حرف نسبتی با حرف قطعی رهبر انقلاب ندارد و در واقع همان فرسایشی شدن روند مذاکرات است. آن‌ها از اینکه بار دیگر همچون برجام توافقی ضعیف انعقاد شود که نتواند منافع ملت ایران را تأمین کند و باز هم زنجیری برای پیشرفت‌های هسته‌ای شود ابراز نگرانی کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص را می‌خوانید.
 
محمد صاحبی:

روز به روز خبر‌هایی که نشون میده توافق دولت روحانی برای احیای برجام، هیچ نسبتی با حرف قطعی نداره و به مراتب بدتر از اصل برجام هست، افزایش پیدا میکنه... واقعاً نگران‌کننده است هرچند اصلاً عجیب نیست و متأسفانه کاملاً قابل پیش‌بینی بود! سکوت مجلس انقلابی اصلاً معنای خوبی نمیده.

مهدی قاسم‌زاده:

قطعاً هیچ کسی نمی‌تواند با لغو بالمرّه تمام تحریم‌ها به صورت یکجا و همراه با راستی‌آزمایی واقعی مخالف باشد، اما ماهیت دشمنی امریکایی‌ها و تجربه برجام ثابت کرده که در چنین مواقعی باید کمی نگران بود؛ شاید کمی پول‌پاشی و یک توافق ضعیف بتواند «خر» عده‌ای را از پُل انتخابات بگذراند، اما هم باعث از دست رفتن فرصت‌هایی می‌شود که با مقاومت مردم در برابر فشار حداکثری به دست آمده و هم باعث قدرت یافتن دوباره جریان تزویر خواهد شد!

مسعود براتی:

خبر: «سولیوان گفته پیشرفت در وین بر سر بازگشت تعهد در برابر تعهد صورت گرفته است.» حالا این را با ادعای آقای عراقچی مقایسه کنید. قبلاً گفتم به لحظات ملکوتی تحریف نزدیک می‌شویم. البته حتماً خواهند گفت که چرا به ما بی‌اعتمادید و حرف رسانه‌های کفر را می‌پذیرد!

کاربری با نام «شهاب»:

گویا باز هم با یه آبنبات کار رو تموم کردن و طبق توافقِ صورت گرفته در وین، قراره تحریم‌ها به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم بشن و بنا شده تحریم‌های سفید در روز امضای توافق و زرد به مرور زمان برداشته شوند، اما تحریم‌های قرمز همچنان باقی بمانند.

مجید شاکری:

عمیقاً نگرانم ایران و امریکا به یک «توافق ضعیف» برسند، سلاح تحریم‌ها مجدداً مسلح شود و ایران هم طرفی از فرصت استثنایی به دست آمده از مقاومت مظلومانه مردمش و تغییرات شگرف جهانی پیش آمده نبرد.

سعید تواناراد:

عباس عراقچی، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در وین، پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: «تفاهم جدید در حال شکل‌گیری است و مسیری هم که باید طی شود شناخته‌شده‌تر است و زمان نوشتن یک متن توافق فرارسیده.» دوپینگ انتخاباتی در راه است...

ابوذر گوهری:

مسئله فرسایشی نشدن مذاکرات نباید مانع تحقق «سیاست حرف قطعی» نظام شود به عبارت بهتر این دو سیاست اصولی، باید همزمان لحاظ شود بدین معنا که نباید به بهانه عدم ورود به مذاکرات فرسایشی، منافع کلان ملی را نادیده بگیریم و به سمت توافق ناقص برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار