کد خبر: 1044808
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
در تماس تلفنی رهبر حماس و رئیس تشکیلات خودگردان بر ضرورت تکمیل روند برگزاری انتخابات تأکید شد و معاون رهبر حماس نیز گفت انتخابات در قدس می‌تواند منجر به انتفاضه شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دو شنبه شب گفت‌وگویی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برقرار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در این تماس تلفنی به صورت مفصل درباره تحولات مربوط به انتخابات فلسطین و مقدمات آن بحث و تبادل‌نظر شد. هنیه گفت، عواملی مانند تصمیم سیاسی، تصمیم گروه‌ها و اراده مردمی و نیز فضای دموکراتیک منجر به شکل‌گیری صحنه کنونی در فلسطین شده است.

وی بر ادامه این مسیر و تکمیل روند هر سه انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی تأکید کرد.

در این تماس تلفنی بر اهمیت برگزاری انتخابات در قدس نیز تأکید و اعلام شد، این یک «نبرد» است و نباید به رژیم صهیونیستی هیچ فرصتی برای بر هم زدن روند انتخابات داده شود.

همچنین صالح العاروری، معاون هنیه نیز در گفت‌وگویی با شبکه «الاقصی» اعلام کرد، این جنبش پیامی به رژیم صهیونیستی داده مبنی بر آنکه به تل آویو اجازه اخلال در برگزاری انتخابات فلسطین را نخواهد داد. العاروری بر ضرورت برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تأکید کرد و گفت، این موضوع نباید در گرو موافقت رژیم صهیونیستی باشد. وی افزود، عقب‌نشینی از برگزاری انتخابات به دلیل مخالفت رژیم اشغالگر نوعی تسلیم و شکست در برابر دشمن است.

العاروری تأکید کرد: ما آماده ورود به نبرد انتخابات در شهر قدس با اجماع ملی فلسطینی‌ها برای مقابله با اشغالگر هستیم. نبرد قدس می‌تواند به جرقه‌ای برای انتفاضه ملی تبدیل شود.

رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه و انتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار