کد خبر: 1044639
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
سید محمد خاتمی در بخشی از بیانیه‌اش به کنگره یک حزب اصلاح‌طلب، در مورد انتخابات شورا‌های شهر و روستا مدعی شد: «ترکیب هیئت‌های اجرایی و نیز گزارش‌هایی که بعضی از مراکز دولتی اطلاعاتی درباره افراد می‌دهند نگرانی را نسبت به حذف گسترده در همین مراحل اولیه بیشتر می‌کند.» او از دولت برای این مدل تأیید صلاحیت‌ها انتقاد کرده و نوشته: «دولت محترم اگر نه صددرصد می‌توانست و می‌تواند به گونه‌ای دیگر عمل کند.» روشن نیست کدام مراکز اطلاعاتی گزارش‌هایی اینگونه را به محمد خاتمی می‌دهد. با این حال، وزارت کشور دولت روحانی ادعای او را رد کرد.

در بیانیه وزارت کشور آمده: «پس از بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها در هیئت‌های اجرایی، صلاحیت بیش از ۹۰ درصد از داوطلبان تأیید گردید.» این بیانیه همچنین ادعای خاتمی مبنی بر اینکه «عدم استقبال از نامزدی در انتخابات که در پاره‌ای موارد حتی تعداد نامزد‌ها برابر تعداد اعضای شورا نیست» را هم رد کرد: «بیش از ۲۹۸ هزار نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها ثبت نام کردند که در قیاس با دوره قبل بیش از ۸ هزار نفر و در مقایسه با دوره چهارم بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش یافته است.»‌وزارت کشور همچنین «بیان جملات کلی و مبهم و قضاوت یک طرفه نسبت به عملکرد صد‌ها هیئت اجرایی که هزاران نفر از معتمدان مردم در آن‌ها عضو هستند» را «به دور از انصاف» دانست و تأکید کرد که این اتفاق را «هجمه به روند برگزاری انتخابات» تلقی می‌کند.

زمزمه‌های خطرناک اصلاح طلبان و نیز شخص محمد خاتمی برای هجمه به روند انتخابات همواره بوده است تا بتوانند در این مسیر، هم ژست اپوزیسیونی خود را حفظ کنند و هم پیشاپیش شکست احتمالی را توجیه کنند. اما تعمداً در باب شکایت‌ها و نارضایتی‌های متعدد مردم از شورا‌های شهر و روستا و آمار بالای بازداشتی‌های اعضای شورا‌ها در سراسر کشور، خود را به تغافل می‌زنند.

در عین حال محتوا‌هایی همچون بیانیه محمد خاتمی که اصل روند برگزاری انتخابات را هدف گرفته است، موجب دلسردی مردم شده و آن‌ها را از انتخابات و ثمربخشی آن ناامید می‌کند. با این حال خاتمی همزمان با آنکه بیانیه دلسرد‌کننده علیه انتخابات می‌دهد و عملکرد جریانش در اداره کشور هم باعث ناامیدی بیشتر شده، در همان بیانیه کذایی خود را مدعی مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان می‌دهد و دیگران را متهم می‌کند که به انتخابات حداکثری رغبتی ندارند. نفاق و عملکرد و مواضغ دوگانه محمد خاتمی در فتنه پس از انتخابات ۸۸ هم عیان شد و او به‌رغم علم به عدم تقلب در انتخابات و به‌رغم اذعان خود به این عدم تقلب در محافل خصوصی، از علنی کردن نظر خود در این زمینه خودداری کرد.

با این همه جای یک سؤال باقی می‌ماند: چه کسانی به او آمار دروغ در مورد رد صلاحیت‌های گسترده داده‌اند و این اطلاعات کجا است که آمار توسط وزارت کشور همین دولت رد می‌شود؟ فتنه ۸۸ هم با یک دروغ شکل گرفت؛ تقلب بزرگ. دروغی که هیچ سندی برای آن نبود و توسط خواص جریان اصلاحات هم در محافل خصوصی رد شد. حال باید دانست خاتمی دروغ می‌گوید یا مراکزی که او ادعا کرده، به او گزارش دروغ داده‌اند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار