کد خبر: 1044250
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله به پایگاه عین‌الاسد امریکا در استان الانبار عراق، فرماندهی حشد عشایری عراق شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای حمله به این پایگاه را تکذیب کرد و بعد مشخص شد که هدف حمله کاروان لجستیک نظامیان امریکا در نزدیکی آن پایگاه بوده است. هرچند تحولات امنیتی به این حمله محدود نبود در اتفاقی معنادار بعد از حمله‌ای مشکوک به فرودگاه اربیل واحد‌های پیشمرگه تحت نفوذ اقلیم خودمختار کردستان به یکی از واحد‌های حشدالشعبی حمله کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پنج‌شنبه شب بعد از انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد که نظامیان امریکایی در آن حضور دارند، یکی از فرماندهان حشد عشایری عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی دجله عراق اعلام کرد: اخباری که در زمینه حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد منتشر شده، ناصحیح و دور از واقعیت است.

وی افزود: هیچ حمله‌ای علیه این پایگاه نظامی انجام نشده است.

در همین حال رسانه‌های نزدیک به مقاومت از جمله صابرین‌نیوز پنج شنبه شب گزارش کردند که یک کاروان نظامی لجستیک که شامل چند خودرو و کامیون حامل راکت و موشک بوده، در نزدیکی پایگاه نظامی امریکا در «عین الاسد» هدف گرفته شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، این کاروان در کیلومتر ۱۶۰ جاده الانبار هدف بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته و گروه عراقی اصحاب الکهف مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

عین‌الاسد بزرگ‌ترین پایگاه غیرقانونی امریکا در استان غربی الانبار بوده و میزبان بیشترین نظامیان این کشور است.

چهارشنبه شب نیز بخش نظامی فرودگاه شهر اربیل که امریکا از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کند، هدف حمله پهپادی قرار گرفت و این مسئله باعث آتش‌سوزی در این بخش شد که بر اثر آن، یک پیمانکار امریکایی زخمی شد.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه اسبق عراق و یکی از سران حزب دموکرات کردستانی مدعی شد که حمله به فرودگاه اربیل با پهپاد و هدایت از راه دور صورت گرفت. در پی این حمله آژیر خطر نمایندگی دیپلماتیک (کنسولگری) امریکا در اربیل اقلیم کردستان به صدا در آمد و ستون مهیبی از دود بر فراز برخی ساختمان‌های فرودگاه دیده می‌شود. اما وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق نیز با تأیید حمله به فرودگاه اربیل، ارائه جزئیات را به زمان آینده موکول کرد.

خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد تیپ ۳۰ حشدالشعبی مستقر در مرز‌های کردستان مورد حمله نیرو‌های پیشمرگه قرار گرفت؛ نیرو‌های پیشمرگه با تعدادی موشک کورنت و مسلسل‌های ۲۳ میلیمتری مواضع حشدالشعبی را مورد حمله قرار دادند. در این حمله – که به دنبال حمله پهپاد به نیرو‌های امریکایی در فرودگاه اربیل رخ داد - یکی از نیرو‌های حشدالشعبی مجروح و زیان‌هایی به مقر آن‌ها وارد شد.

نوید بهروز، خبرنگار العالم اعلام کرد که حمله نیرو‌های پیشمرگه در راستای اجرای تهدیدات مسرور بارزانی، نخست‌وزیر حکومت منطقه‌ای کردستان عراق و به دنبال حمله به فرودگاه اربیل و نیرو‌های امریکایی مستقر در این فرودگاه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که حمله با پهپاد به نیرو‌های امریکایی مستقر در فرودگاه اربیل، تحولی چشمگیر در قواعد درگیری و روند حمله مقاومت عراق به اشغالگران امریکایی و نیرو‌های خارجی مستقر در عراق به حساب می‌آید که طبق مصوبه پارلمان عراق و اراده ملت این کشور، اشغالگر به حساب می‌آیند.

حمله به مواضع اشغالگران در عراق، طی روز‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که همین روز چهارشنبه شاهد تشدید این حملات و حمله به پایگاه الحریر در اربیل و پایگاه بعشیقه -محل استقرار نیرو‌های ترکیه - بودیم.

وی خاطرنشان کرد که کسی یا گروهی تاکنون مسئولیت این حمله‌ها بر عهده نگرفته است، اما رئیس اقلیم کردستان به طور غیر مستقیم، حشدالشعبی را متهم کرده است.

ریشه‌های صهیونیستی ماجرا

همزمان با این تحولات در کردستان عراق ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق عصر روز پنج شنبه اعلام کرد در انفجاری در شهرک صدر در شرق بغداد دست‌کم یک نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یک عضو جنبش عصائب اهل الحق عراق، دو رخداد تروریستی انفجار منطقه الحبیبیه بغداد و هدف گرفته شدن ایستگاه امنیتی وابسته به تیپ۳۰ حشدالشعبی مستقر در استان نینوی را واکنش به تخریب ستاد اطلاعاتی موساد در اربیل دانست.

«حسن سالم» در بیانیه‌ای گفت: این دو رخداد پس از یک روز از حادثه هدف قرار گرفتن ستاد اطلاعاتی موساد در اربیل صورت گرفته است و ردپای اسرائیل و جدایی‌طلبان را می‌توان به وضوح در این دو حادثه دید، به گونه‌ای که شبه‌نظامیان بارزانی (پیشمرگه) تیپ ۳۰ حشدالشعبی را مورد اصابت راکت قرار دادند و همزمان با آن انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در الحبیبیه رخ داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
هرجا آمریکایی ها باشند آنجا ناامنی‌های مختلف هم خواهد بود . ذات وحشی و استعمارگر آمریکایی‌ها این چنین است. باید به آمریکایی ها ضرباتی هولناک زد تا دست از سر ملت های سوریه و عراق بردارند مانند لبنان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار