کد خبر: 1043638
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به راستی‌آزمایی چند ساعته از وین
دور جدید مذاکرات برجام در وین و صحبت از راستی‌آزمایی سریع‌الزمان و حتی ۸ ساعته موجی از واکنش‌ها را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران نگران بودند که بار دیگر با منطقی، چون «امضای کری تضمین است» منافع ملی فدای منافع جناحی شود و مقاومت مردم ایران بی‌حاصل بماند.

جوان آنلاین: دور جدید مذاکرات برجام در وین و صحبت از راستی‌آزمایی سریع‌الزمان و حتی ۸ ساعته موجی از واکنش‌ها را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران نگران بودند که بار دیگر با منطقی، چون «امضای کری تضمین است» منافع ملی فدای منافع جناحی شود و مقاومت مردم ایران بی‌حاصل بماند. کاربران تأکید داشتند که ملاک مذاکرات باید حرف قطعی رهبر انقلاب باشد و تنها در این صورت است که منافع ملت ایران تأمین خواهد شد. آن‌ها همچنین این مذاکرات را سریالی تکراری دانستند که پیش از این در ژنو و... نیز شاهد آن بوده‌ایم. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را بخوانید.

 
سیدنظام‌الدین موسوی:

برخی مسئولان دولتی در مواضع تأمل‌برانگیزی، شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی را لغو تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ عنوان می‌کنند. ظاهراً فراموش شده که زیرساخت حقوقی تحریم‌ها در دوران اوباما طراحی شده و برجام مطابق وعده آقایان روحانی و ظریف قرار بود همه این تحریم‌ها را لغو کند.

سیدمهرداد سیدمهدی:

از اظهارات مقامات امریکایی بعد از مذاکرات وین بوی خوبی استشمام نمی‌شود. اینکه معلوم نیست تحریم‌های ترامپ لغو شود یا اینکه تحریم‌ها با برچسب تروریسم و حقوق بشر و موشکی لغو نخواهند شد و اینکه می‌گویند با مذاکره مستقیم راحت‌تر هستیم و اینکه زمان محدود است. #تجربه_برجام #حرف_قطعی

مرتضی سیمیاری:

اروپا در اوج فشار حداکثری، تجاری که با ایران همکاری می‌کردند را به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت و تحویل امریکایی‌ها می‌داد! بازگشت توتال، رنو، لافارگ، اورئال، وردول و سایر شرکت‌های فرانسوی را ممنوع کنید. آن‌ها قبل از ورود به تهران باید ضرر و زیان‌های همدستی با ترامپ را جبران کنند.

سیدمحمد حسینی:

ظاهراً از ترس شکست مفتضحانه غربگرایان در انتخابات، غرب دست به کار شده تا دستاوردی برای جریان اصلاحات درست کند، قطعاً لغو عملی تحریم‌ها (نه صرف ادعا) خواست جبهه انقلاب و عموم مردم است، اما بعید است مردم سختی‌های هشت ساله را فراموش کنند و با چراغ سبز غرب کاندیدای خود را برگزینند.

امیرعلی ابوالفتح:

امریکا از ایران می‌خواهد به طور کامل به برجام برگردد، اما درخواست ایران از امریکا را برای برداشتن تمام تحریم‌های پس از برجام غیرمناسب می‌داند. منطق امریکایی!

محمد پاداش:

امید است که توافق در وین به سود ملت باشد، اما معتقدم این مذاکرات یک سریال تکراری است که قبلاً در ژنو و هتل کوبورگ و لوزان و نیویورک شاهد آن بوده‌ایم. ‏سریالی که اگرچه در جریان آن تعداد انگشت‌شماری «شکلات برجامی» مثل چند هواپیما، مبالغی دلار و لغو صادرات سنگ‌های قیمتی! به دولت روحانی داده شد، اما مسیر همواره به گونه‌ای از سوی امریکا پیش رفت که هیچ گشایشی در تحریم‌ها به‌وجود نیاید. «تکراری بودن این سریال» نکته‌ای کلیدی است که باید مد نظر رجال دولت روحانی باشد تا پاسخ درخوری در رابطه با «نرمش قهرمانانه یا کرنش ذلیلانه» به تاریخ داشته باشند.

مسعود براتی:

‏امریکا می‌خواهد تعلیق نانوشته را بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحمیل کند، بدون آنکه توافقی رخ داده باشد. نشستن سر میز مذاکره برای بازگشت به برجام ولو اینکه هر دو طرف رو به دیوار باشند این ظرفیت را برای امریکا ایجاد کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار