کد خبر: 1043165
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
درست یک روز پس از اقدام تحریک‌آمیز امریکا در اعزام ناوگروه به دریای جنوبی چین، وزارت دفاع تایوان از تصمیم خود برای برگزاری یک رزمایش نظامی برای تقابل با چین خبر داد و در عین حال مدعی شد چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین به منطقه پدافند هوایی خود در جنوب غربی این جزیره وارد شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت دفاع تایوان روز چهار شنبه اعلام کرد که این جزیره، اولین مرحله از بزرگ‌ترین رزمایش سالانه خود موسوم به رزمایش‌های «هان هوانگ» را بین ۲۳ تا ۳۰ آوریل (سوم تا ۱۰ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد کرد. در اعلامیه وزارت دفاع تایوان تأکید شده است که مرحله دوم این رزمایش در ماه جولای (تیر ماه) برگزار خواهد شد. «لیو یو پینگ» از فرماندهان ارتش تایوان در خصوص رزمایش آتی این جزیره توضیح داد: «این رزمایش‌ها بر اساس شدید‌ترین تهدیدات دشمن طراحی شده است و تمامی سناریو‌های احتمالی در خصوص حمله دشمن به تایوان را شبیه‌سازی می‌کند.»

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود هدف از برگزاری رزمایش‌های ماه جولای را تقویت «دفاع هوایی، عملیات مشترک نیروی دریایی، آمادگی رزمی، برخاستن و فرودآمدن جنگنده‌ها از باند فرود» و موارد دیگر توصیف کرد. تایوانی‌ها مدعی شدند که ۱۵ فروند هواپمیای نظامی چین وارد منطقه عمومی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) در جنوب غربی این جزیره شدند. تایوان همچنین اعلام کرده که ممکن است به سمت پهپاد‌های چین در دریای چین جنوبی شلیک کند.

تایوان دو شنبه نیز مدعی شد که ۱۰ فروند هواپیمای نظامی این کشور وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چهار جنگنده «جی-۱۰»، چهار فروند «جی -۱۶» و همچنین یک هواپیمای تجسسی و یک هواپیمای ضد زیردریایی وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان از برخاستن هواپیما‌های خود برای رصد تحرکات هوایی چین و نظارت بر اوضاع خبر داد.

تایوان بار‌ها مدعی شده که پکن هواپیما‌های جنگی را به بخش جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی خود (ADIZ) می‌فرستد. ارتش تایوان ماه گذشته مدعی پرواز ۲۰ هواپیمای نظامی چین بر فراز این جزیره شد. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات امریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال امریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله امریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند. ادعا‌های تحریک آمیز تایوانی‌ها در حالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد گروه ضربت دریایی به هدایت ناو هواپیمابر «یو. اس. اس تئودور روزولت» با حرکت در دریای جنوبی چین و نزدیک شدن به جزایر تحت کنترل پکن، «حقوق و آزادی دریانوردی» را اعمال کرده است. این دومین بار در سال جاری است که ناوگروه روزولت به بهانه انجام عملیات‌های معمول، با عبور از تنگه تایوان، وارد دریای جنوبی چین می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار