کد خبر: 1042682
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
جردن باروز، چهره شاخص کشتی آزاد جهان با قبول دو شکست مقابل کایل دیک در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، از رسیدن به المپیک توکیو بازماند.
 در جریان دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک توکیو، جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک برابر کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با قبول دو شکست ۳ بر صفر و ۳ بر ۲ از رسیدن به المپیک توکیو بازماند.

باروز بعد از قبول دو شکست و از دست دادن المپیک، از شدت ناراحتی نای بلند شدن از روی تشک را نداشت و در میان تشویق تماشاگران دست دیک به عنوان فرد پیروز بالا رفت.

کایل دیک در این ۲ مبارزه به لحاظ سرعت و قدرت بدنی نسبت به باروز ۳۳ ساله برتری داشت. باروز چندین مرتبه به پا‌های دیک رسید، اما توان گرفتن امتیاز را نداشت و تنها در ۲۰ ثانیه پایانی مبارزه دوم و در حالی که ۳ بر صفر عقب بود، دو مرتبه حریف را به بیرون تشک برد تا دو امتیاز بگیرد، هر چند در ثانیه پایانی دیک موفق به خاک کردن باروز شد، اما وقت به پایان رسید و دیک با کسب دومین پیروزی جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد.

کایل دیک ۳۰ ساله در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد. وی از سال گذشته برای این که بتواند در المپیک توکیو کشتی بگیرد به وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم آمد و در دو تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا ۲۰۲۰ و هنری دگلان فرانسه ۲۰۲۱ به عنوان قهرمانی وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

دیک در دوره پیش برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو از وزن ۷۴ کیلوگرم به ۸۶ کیلوگرم رفت، اما در انتخابی آمریکا مقابل جی دن کاکس شکست خورد و به المپیک نرسید. وی پیش از آن نیز در جام مدوید به عنوانی بهتر از نهمی نرسیده بود.

جردن باروز دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک که سابقه ۲ دوره حضور در المپیک را دارد در دوره پیش این رقابت‌ها در ریو به عنوانی بهتر از نهمی نرسید.

به گزارش ایسنا، در دیگر رقابت‌های برگزار شده کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم با دو برد قاطع برابر کولین مور به المپیک توکیو رسید و در سنگین وزن نیز گیبل استیوسون ۲۰ ساله با شکست نیک گویادوفسکی موفق به کسب جواز المپیک شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان با کسب دو پیروزی مقابل بونیکل به المپیک رسید.

همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز توماس گیلمان ۲۰ ساله با برتری مقابل ویتالی آروجا به المپیک رسید و در ۶۵ کیلوگرم نیز جردن اولیور با شکست جو مک کنا جواز حضور در توکیو را به دست آورد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم فرنگی نیز الدار حافظ اف ازبکستانی که تغییر ملیت داده، در توکیو با دوبنده آمریکا به روی تشک خواهد رفت.

ترکیب کشتی گیران آمریکا برای المپیک توکیو:

(حضور ۳ کشتی گیر در المپیک منوط به کسب سهمیه از مسابقات گزینشی بلغارستان است.)

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان

۶۵ کیلوگرم: جردن اولیور (اعزامی به مسابقات سهمیه المپیک در بلغارستان)

۷۴ کیلوگرم: کایل دیک

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر

۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیونسون

کشتی فرنگی:

۶۰ کیلوگرم: الدار حافظ اف

۶۷ کیلوگرم: آلخاندرو سانچو

۷۷ کیلوگرم: جسی پورتر (اعزامی به مسابقات سهمیه المپیک در بلغارستان)

۸۷ کیلوگرم: جان استفانوویچ

۹۷ کیلوگرم: آنجلو هانکوک

۱۳۰ کیلوگرم: آدام کون (اعزامی به مسابقات سهمیه المپیک در بلغارستان)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار