کد خبر: 1042636
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
عراقچی:
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم، گفت: ما هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه سفر به وین اظهار داشت: آنچه که در کمیسیون مشترک وین دنبال می‌کنیم دقیقاً مبتنی بر مواضع نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

وی عنوان کرد: ما در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت بلکه با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خود برای بازگشت به برجام را به آنها اعلام می‌کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: می‌گوییم شرط ما این است که ابتدا آمریکا همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و تمام تحریم‌هایی که گذاشته است را بردارد و پس از راستی آزمایی ما بر می‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را به هر روشی که خودشان می‌دانند و به ما ربطی ندارد، راضی کنند طبیعی است که ما به آن مسیر عمل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گفتگوهای صورت گرفته در وین کاملاً فنی است، گفت: این گفتگوها در مورد تحریم‌هایی که باید برداشته شود و اقداماتی که باید انجام شود و انجام راستی آزمایی هایی که باید صوررت بگیرد است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم. از نظر ما یک گام بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمامی تعریف‌هایی که در دوران ترامپ مجدد اعمال شد، یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آنها عوض شد باید برداشته شود.

عراقچی در پایان افزود: اینها باید تعریف شود و مشخص شود. گام نهایی که آنها و ما باید انجام دهیم، باید دقیقاً تعریف شود و این موضوع فقط در گفتگوهای فنی ما با کشورهای ۴+۱ صورت پذیر است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
1
برو برو مذاکره کن بابا کی به کیه؟!
بزن تمام صنایع اتمی را دوباره نابود کن ... باور کن مگه من با تو شوخی دارم مال پدرم که نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار