کد خبر: 1042593
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
رئیس اتحادیه فناوران رایانه در خصوص وضعیت اجاره دستگاه‌های P. O. S اظهار کرد: اجاره دادن یا فروش دستگاه‌های P. O. S به واحد‌های صنفی هیچ منع قانونی ندارد، منتها تعداد زیادی از شرکت‌هایی که این گونه فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، هیچ جواز کسبی ندارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد فرجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: شرکت‌هایی که دستگاه P. O. S اجاره می‌دهند یا می‌فروشند به اصطلاح اقماری هستند و تحت نظر بانک‌ها فعالیت می‌کنند و این روز‌ها تعدادشان به حدود ۴۰ شرکت رسیده است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه بیان کرد: این شرکت‌ها اغلب خصولتی هستند و طبق قوانین اصناف ایران و سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده، باید برای انجام هرگونه فعالیت از اتحادیه فناوران رایانه جواز کسب کنند. فرجی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک شرکت جواز کسب از اتحادیه دارد و فعالیت آن قانونی است و دو شرکت دیگر نیز تشکیل پرونده داده‌اند تا جواز مربوطه را کسب کنند، اما مابقی شرکت‌ها هیچ گونه جوازی برای فعالیت ندارند. وی ابراز کرد: اغلب دستگاه‌هایی که شرکت‌ها اجاره می‌دهند دست دوم هستند و ممکن است یک واحد صنفی در مدت کوتاه پس از اجاره یک دستگاه با مشکلاتی از جمله خرابی مواجه شود، در صورتی که کمترین استفاده را از آن برده است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تصریح کرد: بانک‌های عامل که شرکت‌های اقماری تحت نظر آن‌ها فعالیت می‌کنند، باید کسب جواز از سوی اتحادیه را برای آن‌ها اجبار کنند تا فعالیت‌ها طبق قوانین مربوط به اصناف ایران پیش رود.

فرجی مطرح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در راستای جواز نداشتن شرکت‌ها رخ می‌دهد، شکایت‌های گسترده از سوی افراد حقیقی و حقوقی است که این دستگاه‌ها را از شرکت بدون جواز خریداری یا اجاره کرده و با مشکل روبه رو شده‌اند، اما هیچ ارگانی برای پیگیری شکایت آن‌ها وجود ندارد. وی عنوان کرد: متقاضیان نیز هنگام اجاره یا خرید دستگاه P. O. S به این موضوع توجه داشته باشند که شرکت مورد نظر حتماً جواز کسب و فعالیت از اتحادیه فناوران رایانه داشته باشد؛ چراکه در صورت بروز مشکل امکان شکایت و بررسی آن وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار