کد خبر: 1041646
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
یک روزنامه لبنانی از تلاش های «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف درخصوص تشکیل دولت جدید، خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه «البناء» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تلاش‌های گسترده‌ای را برای حل و فصل پرونده تشکیل کابینه جدید این کشور آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، این روزنامه لبنانی اعلام کرده است که رئیس پارلمان لبنان در تلاش‌های خود قصد دارد دیدگاه‌های طرف‌های مختلف در خصوص تشکیل کابینه جدید را به یکدیگر نزدیک تر کند.

روزنامه مذکور همچنین آورده است که هدف اصلی و اساسی نبیه بری از تلاش‌های اخیر این است که کابینه جدید لبنان هرچه سریع‌تر تشکیل شود. پیش از این، جنبش «توحید اسلامی» لبنان امروز سه شنبه بیانیه‌ای را در خصوص تشکیل دولت جدید این کشور منتشر کرد. این جنبش خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر دولت لبنان شد.

جنبش توحید اسلامی لبنان در بیانیه خود آورد: در حال حاضر کشور با معضلات فراوانی رو به روست و به منظور ممانعت از بحرانی‌تر شدن اوضاع لازم است که دولت جدید سریع‌تر تشکیل شود. در همین حال، روزنامه الجمهوریه نیز پیشتر تأکید کرده بود: تاکنون گشایشی در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان حاصل نشده است. میانجی گری‌ها میان «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف ثمری نداشته است.

این روزنامه لبنانی همچنین گفته بود: تا به امروز رایزنی‌های زیادی با رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف لبنان برای برون رفت از بحران تشکیل کابینه انجام شده است اما تمامی مذاکرات با بن‌بست مواجه شدند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار