کد خبر: 1039962
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
پایان دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم‌های مهمان در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عملکرد درخشانی داشتند و با به دست آوردن پیروزی‌های مهم در آستانه صعود به دور بعد قرار گرفته‌اند. دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که تنها یکی از هشت تیم میزبان موفق به شکست مهمانش شد. جالب اینکه در بین تیم‌های مهمان فقط یوونتوس بود که نتوانست از میزبانش پورتو امتیاز بگیرد. با باخت اتلتیکومادرید برابر چلسی حالا از بین چهار نماینده اسپانیا سه تیم (بارسا، سویا و اتلتیکو) در آستانه حذف از اروپا قرار دارند و فقط رئال رقیبش را شکست داده است. جالب اینکه هر سه نماینده ایتالیا (لاتزیو، آتالانتا و یوونتوس) هم در دور رفت برابر حریفانشان باخته‌اند. در عوض چلسی تنها تیم انگلیسی باقی مانده در لیگ قهرمانان با گذشتن از سد اتلتیکو شانس خود برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر اروپا را افزایش داده است.

ناکامی‌های راه‌راه‌پوشان مادریدی با قبول شکست برابر چلسی تکمیل شد. اتلتیکومادرید که در چند بازی اخیر خود در لالیگا امتیاز‌های زیادی را از دست داده بود در بخارست با یک گل به آبی‌های لندنی باخت تا موقعیت این تیم در لیگ قهرمانان نیز به خطر بیفتد. سیمئونه کمتر از سه فرصت دارد تا به هر شکل ممکن تیمش را برای بازی برگشت آماده کند؛ هرچند که سرمربی اتلتیکو خوب می‌داند در بازی برگشت چه شرایطی در انتظار تیمش خواهد بود: «این بازی برای دو تیم بسیار سخت بود و موقعیت‌های چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. البته چلسی از موقعیت خود به خوبی استفاده کرد، اما در کل همه چیز بسیار یکنواخت بود. سه هفته تا مسابقه برگشت در خانه چلسی باقی مانده و تا آن روز ما بازی‌های زیاد دیگری پیش‌رو داریم. فردا دیدار مهمی در لالیگا برابر ویارئال خواهیم داشت و بازیکنان اتلتیکومادرید باید به تلاش خود ادامه دهند.» برخلاف سیمئونه، توماس توخل روز‌های خوبی را در چلسی پشت سر می‌گذارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست دیدار برگشت دو تیم در استمفوردبریج برگزار خواهد شد یا زمین بی‌طرف، ولی توخل با خوش‌بینی منتظر رویارویی دوباره با روخی بلانکو است: «برای بازیکنانم بسیار خوشحالم، ما پاداش بزرگی گرفتیم. این پیروزی حاصل یک تلاش تیمی بسیار خوب بود. امیدوارم در بازی برگشت در استمفوردبریج بازی کنیم. اگر این اتفاق رخ نداد، می‌توانیم راه‌حلی پیدا کنیم که به سود همه باشد.»

بایرن‌مونیخ را باید اولین تیم صعودکننده به یک‌چهارم نهایی دانست. لاتزیوی بی‌دفاع در خانه مقابل باواریایی‌ها ۴ بر یک باخت تا هانسی فلیک، سرمربی بایرن تیمش را صعود کرده بنامد: «همه بازیکنان بایرن‌مونیخ انتظارات من را در زمین برآورده کردند. ابتدا باید بازی برگشت را برابر لاتزیو انجام دهیم. ما می‌خواهیم به یک‌چهارم نهایی صعود کنیم و با برتری در بازی رفت به رسیدن به این هدف خیلی نزدیک شدیم و در آستانه صعود هستیم.» لواندوفسکی که در این بازی یک گل به ثمر رساند حالا با ۷۲ گل زده سومین گلزن برتر لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود.

منچسترسیتی با گذشتن از سد مونشن‌گلادباخ اولین تیم انگلیسی است که ۱۲ پیروزی متوالی خارج از خانه به دست آورده است. برای صدرنشین جزیره شکست این حریف آلمانی با دو گل در بوداپست مجارستان کار سختی نبود. این نتیجه فرصت خوبی بود برای پپ گواردیولا که پاسخ منتقدانش را با کنایه بدهد: «به‌طور کلی ما بازی را کنترل کردیم. هنگامی که به بایرن‌مونیخ نگاه می‌کنم، می‌توانم متوجه شوم که ما مدعی اصلی قهرمانی نیستیم. البته اگر هواداران معتقدند که ما مدعی قهرمانی هستیم باید آن را قبول کنیم، اما توجه داشته باشیم که سیتی در تاریخ خود تنها یک‌بار به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده است. ما پول زیادی برای خرید بازیکنان خارق‌العاده داریم. درست است، ما همیشه به خاطر پول برنده می‌شویم.  بدون داشتن چنین بازیکنانی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. این تیم گروه فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده و از رابطه‌ای باور نکردنی با یکدیگر برخوردارند. آن‌ها در هر مسابقه تنها به پیروزی فکر می‌کنند.»

برد اقتصادی رئال در زمین آتالانتا، زیدان را از انتقاد‌های تند و تیز نجات داد. با وجود اینکه بسیاری تصمیم داور برای اخراج بازیکن آتالانتا در ابتدای بازی را در پیروزی یک بر صفر کهکشانی مؤثر می‌دانند، اما سرمربی رئال از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت می‌کند: «آتالانتا تیمی فیزیکی با قدرت بدنی بالاست. آن‌ها از لحاظ دفاعی و پس از ۱۰ نفره شدن خیلی خوب کار کردند و معتقدم برتری با یک گل هم نتیجه خوبی برای ما محسوب می‌شود. این بهترین بازی ما نبود، ولی مهم‌تر از هر چیزی پیروزی و بسته ماندن دروازه بود. یک گل زدیم و گلی هم دریافت نکردیم، پس نمی‌توان ناراضی بود. از عملکرد بازیکنانی که در زمین بودند راضی هستم، چون کاری را که نیاز بود انجام دادند. از لحاظ دفاعی پیشرفت کرده‌ایم و شانس‌های زیادی به حریفان نمی‌دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار