کد خبر: 1039961
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
فریدون حسن
بدون هیچ تردیدی نقش ورزش در پیشرفت کشور نقشی غیرقابل انکار است که البته به‌رغم تمام تأکیدات مقام معظم رهبری به اهمیت ورزش به‌خصوص ورزش همگانی تاکنون چندان جدی گرفته نشده و پر‌بیراه نیست اگر عنوان کنیم که نگاه مسئولان کشور با وجود این دغدغه مهم رهبر انقلاب به ورزش صرفاً تعدادی بازی و سرگرمی است و چندان جدی گرفته نمی‌شود.

این نقش مهم ورزش تا جایی مورد توجه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی است که حتی در بیانیه گام دوم انقلاب که چراغ راه مسیر پیشرفت کشور در ۴۰ سال آینده است نیز به آن پرداخته شده است. همین بیانیه دستمایه‌ای شد تا سند راهبردی ورزش کشور بر مبنای بیانیه گام دوم تنظیم و رونمایی شود. سندی که با توجه به مسائل کلان ورزش از جمله مبارزه با فساد، سبک زندگی ورزشکاران، اهمیت شعائر مذهبی و دیپلماسی ورزش تنظیم و همزمان با ایام‌الله دهه فجر رونمایی شود.

تا اینجای کار همه چیز مطابق روال تمامی این سال‌ها انجام شده، اما نکته اینجاست که سند راهبردی ورزش کشور باید از سوی مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شود، نه اینکه آقایان خوشحال و خندان دور هم جمع شوند و از این سند رونمایی کنند و پس از آن بروند دنبال کار خودشان. ورزش کشور در طول تمام این سال‌ها تا دلتان بخواهد از این دست سند‌های راهبردی با اسامی دهان پرکن و پرطمطراق سراغ دارد که همه در حال خاک خوردن هستند و هیچ توجهی هم به آن‌ها نمی‌شود. حالا هم اصلی‌ترین نگرانی در خصوص سند تازه رونمایی شده همین مسئله است. اینکه این سند چقدر ضمانت اجرایی دارد و اصلاً چه کسانی قرار است این سند را در سطح ورزش کشور اجرا کند.

آنچه امروز از رسانه‌ها انتظار دارند تبیین و تشریح این سند و پرداختن به زوایای آن برای روشن شدن افکار عمومی است، اما رسانه‌ها در تمامی این سال‌ها بنا به مقتضیات و شرایط ورزش کشور تقریباً به تمامی این مسائل پرداخته‌اند. مسئله فساد در ورزش و برخی رشته‌های خاص، موضوع سبک زندگی ورزشکاران و قرارداد‌های برخی ورزشکاران خاص و حتی موضوع مهم و تأثیرگذار دیپلماسی ورزش همه و همه مسائلی بوده که رسانه‌ها طی سال‌های گذشته به‌صورت مبسوط به آن‌ها پرداحته‌اند و جالب اینکه به همین دلیل هم از سوی مسئولان ورزش کشور مورد خطاب واقع شده‌اند.

حالا جای خوشحالی دارد از سندی رونمایی شده که درد‌های آشکار و پنهان ورزش کشور را نشان می‌دهد. از سندی رونمایی شده که سال‌هاست بند‌ها و نکته‌های آن از سوی دلسوزان ورزش فریاد زده می‌شود، ولی شنیده نمی‌شود. جای خوشحالی است که این سند با زحمت و همت برخی از دلسوزان ورزش تهیه و رونمایی شده، ولی امروز وقت عمل است و باید دید که چگونه اجرایی خواهد شد و این دیگر کار رسانه‌ها نیست، بلکه کار همان آقایان مسئولی است که با خنده و پز‌های مدیریتی کنار این سند ایستادند و عکس یادگاری گرفتند.

سند راهبردی ورزش کشور می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باعث رشد و ارتقای ورزش کشور شود، به شرط آنکه از قالب نوشتار و کاغذ خارج و در عمل در صحنه ورزش کشور اجرایی شود. برنامه‌ای که بدون تردید مورد حمایت تمامی رسانه‌های دلسوز و متعهد خواهد بود، همانطور که عدم اجرای آن با انتقاد‌های تند رسانه‌ها مواجه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار