کد خبر: 1039677
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
رئیس سازمان نظام پزشکی:
محمدرضا ظفرقندی، گفت:ما امروز تامین واکسن رابرای مردم یک اولویت حیاتی قهری و قطعی می دانیم و این تامین باید در ابعاد وسیع برای مردم فراهم شود .

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:ما جزو ۵ کشور اول با مرگ و میر بالای ناشی از کووید۱۹ در کشور بودیم اما مراعات و محدودیت های اخیر نشان داد اگر از ابتدا پروتکل ها به درستی برنامه ریزی و اجرا می شد، نتایج بهتری می گرفتیم.

وی افزود:اگر تعداد مشخصی واکسن مانند ۵۰ میلیون واکسن برای ۸ ماه تهیه شود فایده ای نخواهد داشت و باید این تعداد واکسن در طول سه ماه تهیه شود، چرا که با ایجاد فاصله زنجیره ویروس قطع نخواهد شد.

ظفرقندی تصریح کرد:استراتژی مهم کشور، این سازمان و رسانه ها باید واکسن باشد. می بینیم که دنیا واکسیناسیون را آغاز کرده و باید ایران هم هرچه سریعتر در بازه زمانی مشخص و میزان معین با اولویت قشر آسیب پذیر و کادر درمان برای تامین واکسن وارد عمل شود.

وی با نظر به اینکه در این امر باید همه ارگان ها بسیج شوند ابراز داشت: بخش دولتی به تنهایی نمی تواند این اقدام را به ثمر برساند وپیشنهاد اساسی و مکتوب ما به وزیر بهداشت، آمادگی این سازمان و بخش خصوصی برای تامین و توزیع واکسن است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اذعان کرد:قطعا کشور با محدودیت مالی مواجه است اما اگر واکسیناسیون در زمان کوتاه اتفاق بیافتد، در نتیجه کشور و حیات مردم و وضع معیشت به حالت عادی برخواهد گشت.

وی بانظر به اینکه خوشبختامه امسال بحث بودجه سلامت در مجلس رشد خوبی داشته است گفت: امیدواریم تخصیص خوبی هم داشته باشد چرا که امثال تصویب اما عدم تخصیص در سنوات گذشته فراوان است.

ظفرقندی خاطر نشان کرد:اقدام امروز کشورها برای خرید واکسن مسابقه جهانی است و کشورها در تلاشند با واکسینه کردن تمام مردم کشور و نجات حیات، گشایش اقتصادی و بازگشت به شرایط عادی را اعلام کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان بیان داشت: کاهش ۷۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونا، نتیجه همت کادر درمان و جامعه پزشکی است و این بار، هم بر دوش بخش دولتی و هم خصوصی سوار بوده است بطوریکه ۷۰ درصد مراجعات سرپایی در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی بوده و در حوزه بستری هم شاهد وضع ۵۰/۵۰ هستیم که جای تشکر از هردو گروه را دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار