کد خبر: 1039371
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان در گفتگوی آنلاین با سفیر ایران در اسپانیا گفت: ارتباطات اصفهان با خواهرخوانده خود در اسپانیا یعنی بارسلون کم فروغ شده بود که خوشبختانه این ارتباطات در چندسال اخیر فعال شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی افزود: در این دوره ارتباط بهتر با شهرهای خواهرخوانده مورد توجه قرار گرفت و حتی در شرایط کرونایی از فرصت و ظرفیت فضای مجازی برای تعامل و برقراری ارتباطات استفاده کردیم. در شرایط کرونا با بسیاری از شهرداران شهرهای جهان به صورت ویدئو کنفرانس جلساتی برگزار شد و خوشبختانه در حال حاضر رابطه اصفهان با شهرهای خواهرخوانده پررنگ شده و اکنون در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی ادامه داد: نخستین محور برنامه سنجش پذیر که به شورای شهر ارایه دادم، محور گردشگری بود. از این رو ارتباط با شهرهای جهان را تنظیم و رویدادهایی برگزار کردیم، اما شیوع ویروس کرونا تمام معادلات را برهم زد؛ با این حال با فراخوان طرح هایی همچون «شهروند دیپلمات» به ایرانی‌ها و اصفهانی‌های مقیم در شهرهای خواهرخوانده تلاش کردیم دیپلماسی شهری را توسعه دهیم و از کمک شهروندان برای بهبود روابط با خواهرخوانده‌ها استفاده کنیم.

*برای میزبانی از اصفهانی‌های مقیم اروپا آماده‌ایم

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه برای طرح شهروند دیپلمات می‌توان با اصفهانی‌های مقیم اروپا جلساتی برگزار کرد، گفت: به دنبال آن هستیم که اصفهانی‌ها هرکجا هستند با فرصت‌هایی که می‌بینند و می‌شناسند برای ارتقا و توسعه اصفهان تلاش کنند و تعاملات را افزایش دهند تا با خرد جمعی و هم افزایی بیشتر اقدامات خوبی در شهر رقم بخورد.

شهردار اصفهان افزود: برای میزبانی از اصفهانی‌های مقیم اروپا آمادگی داریم و با توجه به شرایط کرونایی تا بهبود وضعیت می‌توان میزگرد یا وبینار تشکیل داد و به گفتگوهای آنلاین پرداخت.

وی با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری پیرامون این پروژه نگاه‌های متفاوتی وجود داشت از جمله اینکه برخی مرکز همایش‌های بین‌المللی را بدون توجیه اقتصادی می دانستند اما بر این باور بودیم که این سرمایه نباید هدر برود. از این رو تاکنون برای مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما موضوع مهم تعیین بهره بردار توانمند برای این پروژه است و انتظار می‌رود ایرانیان و سرمایه گذاران کمک کنند تا این پروژه بزرگ به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه فقدان زاینده رود غصه بزرگ اصفهان است، افزود: تاکنون تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات زاینده رود انجام شده و حتی طرح بازچرخانی آب مطرح شده است اما محقق نشد زیرا همه بر این باور هستند که آب در زاینده رود باید از مبدأ تا تالاب جاری باشد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اهمیت موضوع اقتصادی فرهنگی، ورزشی و گردشگری اظهار کرد: درصدد تحقق اقتصاد فرهنگ، ورزش و گردشگری هستیم چرا که اصفهان قلب ایران است و به لحاظ تاریخی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود همچنین نقش آفرینی اصفهان در عرصه‌های مختلف از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان اخیراً نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را پس از دو سال تلاش و پیگیری از یونیسف دریافت کرد، گفت: اصفهان در حال حاضر به عضویت بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی درآمده و در زمینه دیپلماسی شهری بسیار قوی و فعال عمل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در راستای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری علاوه بر خط یک مترو، عملیات اجرایی خط دو را آغاز کردیم و در حال حاضر احداث این خط از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است که این ظرفیت در کنار دیگر پروژه، سهم بزرگی از اقدام شهرداری در زمینه مقابله با این مشکل است. همچنین بازسازی و نوسازی اتوبوس های شهری و پیش بینی ایجاد ۷۷۷ کیلومتر برای مسیرهای دوچرخه سواری از دیگر اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک بوده است.

*رابطه ایران با اسپانیا از دریچه اصفهان آغاز شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در این گفتگوی آنلاین گفت: اصفهانی‌های مقیم بارسلونا می‌توانند برای زادگاه خود اقدامات مثمر ثمر زیادی انجام دهند، بنابراین پیشنهاد می‌شود همایش اصفهانی‌های خارج از کشور برگزار شود تا از این طریق وزارت خارجه، اصفهانی‌هایی که در زمینه‌های مختلف خوش درخشیدند را معرفی کرده تا گرد هم‌آیند و برای رفع چالش‌ها در بخش‌های مختلف همفکری کرده و به پیشرفت اصفهان کمک کنند.

حسن قشقاوی  اظهار کرد: رابطه ایران با اسپانیا از دریچه اصفهان آغاز شد؛ ۴۰۰ سال قبل، پادشاه اسپانیا اولین سفیر این کشور در ایران را برای آغاز مأموریت به دربار شاه عباس در اصفهان اعزام کرد و این نقطه آغاز شناخت دوجانبه از اصفهان بود، همچنین اصفهان آغازگر ارتباط ایران با دولت ونیز وقت در ایتالیا نیز بود.

وی افزود: نگاه نخست اسپانیایی‌ها به ایران در واقع به اصفهان و فرهنگ و مردم این شهر است و در سال‌های گذشته وقتی به اصفهان آمدم حس کردم شبیه رم ایتالیا است که تاریخی‌ترین شهر اروپا به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرداری بارسلونا می‌تواند راهکارهایی به اصفهان برای مرمت آثار تاریخی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان از تجربیات اسپانیا در خصوص سیستم آبیاری و آبخیزداری بهره برد.

وی با اشاره به قرارداد همکاری دانشگاه بارسلونا با دانشگاه اصفهان ادامه داد: این ظرفیت دانشگاهی نیز می‌تواند به کمک توسعه گردشگری اصفهان بیاید. همچنین میتوان از تجربیات بارسلونا در زمینه ورزشی نیز برای اصفهان استفاده کرد و تجربه اقتصاد فوتبالی و سایر حوزه‌های ورزشی را می‌توان از بارسلونا آموخت.

سفیر ایران در اسپانیا با بیان اینکه استادان بارسلونا در زمینه معماری نیز تخصص دارند، ادامه داد: اصفهان و بارسلونا می‌توانند تجربیات خود در زمینه معماری را به اشتراک بگذارند. حوزه دیگر بخش فرهنگی است که با توجه به قرابت‌های فرهنگی می‌توان در این خصوص اقدامات خوبی انجام داد یا حتی هفته‌های مختلف فرهنگی و ... اصفهان را در این شهر یا نقاط دیگر برگزار کرد.

وی در خصوص احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان ضمن تمجید از اجرای این پروژه در اصفهان گفت: این پروژه باید تکمیل شود و به خوبی مورد استفاده قرار گیرد البته مشابه این پروژه در شهر بارسلونا وجود دارد و میزبان برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی است.

قشقاوی با اشاره به توسعه حمل و نقل پاک در بارسلونا تأکید کرد: اصفهان می‌تواند به تبادل ایده و تجربه در زمینه ایجاد مسیرهای دوچرخه با این شهر بپردازد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار