سریال فاخر را باید به دست کارگردان بزرگ سپرد
کد خبر: 1039016
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004MIK
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
یک کارگردان در گفتگو با «جوان»:
همچنان به استفاده از بزرگان سریال‌سازی در تلویزیون نیاز داریم، چون تلویزیون ایران باید سرآمد رسانه‌های تصویری داخلی باشد و برای سرآمد بودن باید با سرآمدان کار کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: احمد رمضان‌زاده کارگردان سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: اگر دقت کنیم می‌بینیم هنوز بازپخش سریال‌های ماندگاری، چون «در چشم باد»، «کیف انگلیسی» و «مختارنامه» مخاطب دارد و این معنایی ندارد جز اینکه اگر کار را به کاردان بسپارند با یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و پرسود مواجه خواهیم بود.

این کارگردان افزود: خیلی‌ها بهانه می‌آورند که، چون بودجه نیست باید برویم به سمت تولید سریال‌های روتین و کم‌هزینه ولی این تصور، غلط است. سریال روتین ساختن بد نیست ولی بهتر آن است که تولید سریال‌های فاخر را در صدر اهداف قرار دهند.

رمضان‌زاده که سابقه دستیاری در تولید سریال‌هایی ماندگار همچون «آژانس دوستی» و «در چشم باد» را در کارنامه دارد در توجیه سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های فاخر گفت: وقتی سرمایه را صرف تولید سریالی مثل در چشم باد می‌کنند، هم هنگام پخش اولیه و هم هنگام بازپخش‌ها، مخاطب و به تبع آن آگهی بازرگانی قبل و بعد و وسط سریال خواهد داشت، ضمن اینکه این سریال‌ها، چون کاملاً استاندارد تولید شده‌اند، امکان دوبله و حتی زیرنویس به زبان‌های دیگر و عرضه در کشور‌های دیگر را دارند. سریالی مانند «یوسف پیامبر» در بسیاری کشور‌های جهان مخاطب داشت، چون استاندارد و جذاب تولید شده بود.

این کارگردان با اشاره به بازپخش سریال در چشم باد از آی‌فیلم گفت: در سریال در چشم باد گروهی از توانمندان حیطه‌های مختلف از خود مسعود جعفری‌جوزانی تا علیرضا زرین‌دست، مجید میرفخرایی، سعید ملکان و... در پشت‌صحنه حضور داشتند و جلوی دوربین نیز بازیگرانی نامدار از اکبر عبدی تا سعید نیک‌پور و پارسا پیروزفر و... حاضر بودند و همه نیز با جان و دل در خدمت کار بودند.

اغلب موارد بازیگران از ۵ صبح در اتاق گریم حاضر می‌شدند و دو ساعت تمام زیر گریم بودند بدون آنکه اظهار ناخرسندی کنند، چون می‌دانستند با کاری مهم درگیری دارند و باید بهترین باشند.

رمضان‌زاده تأکید کرد: بسیاری از بازیگران توانمند اگر بدانند که با یک تیم حرفه‌ای و کارگردانی شاخص سروکار دارند نه تنها با نصف دستمزد واقعی خود، قرارداد می‌بندند بلکه با جان و دل در کنار کار قرار می‌گیرند تا نتیجه درجه یک حاصل شود. همین الان هم باید سراغ بزرگان بروند و طرح‌های آن‌ها را روی غلتک بیندازند.

همین که پروژه سلمان داوود میرباقری را به حرکت انداختند، یعنی اینکه نیاز به سریال‌های فاخر را درک کرده‌اند، پس این حرکت را ادامه دهند و باز هم سراغ طرح‌های فاخر بروند. همین الان مسعود جعفری‌جوزانی طرح‌هایی مختلف از یعقوب لیث‌صفاری تا پوریای ولی و کوروش را دارد. چرا یکی از این طرح‌ها را حمایت نمی‌کنند؟ یا همین پروژه موسی که جمال شورجه مدت‌ها دنبال تولیدش بود باید برای تولید حمایت شود. نباید گذاشت تجربه امثال میرباقری و جوزانی هدر رود. یکی مثل ضیاءالدین دری در سال‌های آخر عمرش خیلی سعی کرد یکی از طرح‌هایش مثل زینب یا سنجرخان را تولید کند ولی نشد.

رمضان‌زاده ابراز امیدواری کرد: باید بیش از این‌ها در تلویزیون به بزرگان کارگردانی بها دهیم. تلویزیون جای سعی و خطا نیست و اگر می‌خواهیم جوانان را وارد کنیم، باید در کنار بزرگان باشند تا کار را یاد بگیرند. امیدوارم اقبال مخاطبان به بازپخش سریال‌های فاخر موجب شود باز هم روال فاخرسازی اصولی در دستور کار قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار