کد خبر: 1037991
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
تأکید کاربران شبکه‌های اجتماعی به حرف قطعی رهبر معظم انقلاب
رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی فرماندهان نظامی بیان داشت: «آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد ایران است، چون به همه تعهدات عمل کرد، نه امریکا و سه کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند. اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برگردد، امریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است آن وقت به تعهدات برگردیم.» این جملات با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی فرماندهان نظامی بیان داشت: «آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد ایران است، چون به همه تعهدات عمل کرد، نه امریکا و سه کشور اروپایی که کل تعهدات را زیر پا گذاشتند. اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برگردد، امریکا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم درست است آن وقت به تعهدات برگردیم.» این جملات با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد. کاربران با ترند کردن هشتگ «#حرف_قطعی» این جملات را موضع قاطعانه مسئولان نظام دانستند که حافظ منافع ملی ایران است و اذعان داشتند که در برابر زیاده‌خواهان امریکایی که بار‌ها تعهدات خود را زیر پا گذاشتند، بهترین واکنش است. در ادامه بخشی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.
 
ابراهیم رضایی:

طبق قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام از وظایف و اختیارات رهبری است و دستگاه سیاست خارجی مکلف به اجرای این سیاست‌هاست، والسلام. #حرف_قطعی

ندا شکیبا:

‏نه امضای کری نه رفاقت با بایدن! فقط ‎#حرف_قطعی آقا تضمین است.

جلیل محبی:

رهبر انقلاب یک تنه از منافع ملت ایران دفاع می‌کند. #حرف_قطعی

علیرضا ترک‌زاده:

‏این همه در برابر خواسته‌های غرب کوتاه آمدید نتیجه‌اش شد هم بتن ریختن و هم تداوم تحریم! بهتر نیست به جای دل خوش کردن به تزویر بایدن از تدبیر رهبر استفاده کنید! ‎#حرف_قطعی

اسماعیل معنوی:

‏‎#حرف_قطعی که با بیانات سال‌های قبل رهبرانقلاب پیرامون برجام کاملاً تطابق دارد. او قبل‌تر هم در خشت خام دیده بود آنچه امروز از بدعهدی و خباثت امریکا در آیینه‌ها می‌بینیم...

سیدپویان حسین‌پور:

‏ناخدای باخدای کشتی انقلاب، امروز با این حرف‌ها طومار ستاد استقبال از بایدن را درهم پیچید؛ «به امریکا و اروپا اعتماد نداریم»، «ما در جایگاه تعیین شرط هستیم»، «وعده و وعید طرف مقابل، باید راستی‌آزمایی شود» این ‎#حرف_قطعی امروز است؛ ایرانِ بعد از انقلاب خمینی، یک ابرقدرت جهانی ا‌ست!

محمدمهدی معنوی:

‏‎#حرف_قطعی زدن، مستلزم عقبه توحیدی قوی و ایمان راسخ داشتن به وعده‌های الهی است که بحمدالله در وجود رهبری عظیم‌الشأن موج می‌زند.

علی قلهکی:

‏رهبری به صراحت گفتند: «تحریم‌ها توسط امریکا لغو شود و بعد ایران به تعهدات برگردد» پی‌نوشت: طبق روال احتمالاً باید منتظر این باشیم که عده‌ای در داخل بگویند که «نمی‌شود انعطافی در زمینه منطقه‌ای و موشکی به خرج نداد و توقع داشت بایدن جلو بیاد.»

مالک شریعتی:

مردم‌سالاری دینی یعنی نمایندگان مردم، «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را تصویب کنند؛ رهبر انقلاب با همین پشتوانه، پیش‌شرط راستی‌آزمایی لغو کامل تحریم‌ها را #حرف_قطعی نظام در برابر امریکا اعلام و رئیس همین مجلس را مأمور ابلاغ پیام مهم خود به روسیه کنند. باقی حرف‌ها حاشیه است.

حسن عابدینی:

رهبر حکیم انقلاب تأیید برداشتن تحریم‌ها را منوط به راستی‌آزمایی رفتار امریکا کرد. نخستین بار در روابط بین‌الملل است که این قید برای دارندگان امتیاز وتو استفاده می‌شود. این واژه ۲۰ بار در برجام فقط برای تعهدات ایران استفاده شده است. مردم همدلی دولت و مجلس را ضامن اجرا می‌دانند.

جواد نیکی ملکی:

به نظر می‌رسد جریان غربگرا و جریان سیاست‌زده از این سه محور برای تحریف و بی‌اثرکردن ‎حرف قطعی رهبر انقلاب استفاده خواهند کرد: ۱) منظور از لغو همه تحریم‌ها، تحریم‌های بعد از برجام است؛ لذا اگر تحریم‌های برجامی تعلیق شود هم کافیست؛ ۲) راستی‌آزمایی را طبق امضای امریکا انجام دهیم نه اثر عملیاتی آن، باید حسن نیت نشان دهیم؛ ۳) فعلاً روند کاهش تعهدات برجامی را متوقف کنیم تا نتایجش را بررسی کنیم، اگر امریکا تحریم جدیدی وضع کرد ما هم جواب بدهیم.

حسام‌الدین کاظمی:

امریکا گفت ایران به تعهداتش برگرده ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به برجام برمی‌گردیم. ظریف ذلیلانه گفت با «مکانیسم همزمان» برگردیم! «ند پرایس» تحقیرش کرد که برای بازگشت «همزمان و هماهنگ» آمادگی نداریم! امروز آقا #حرف_قطعی رو زد: امریکا باید تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار