کد خبر: 1035631
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

رپورتاژ آگهی/ برخی از داروهایی که پزشک برای بیمار تجویز میکند از طریق روده جذب نمیشود و یا مصرف بیش از حد داروهای خوراکی به کبد بیمار آسیب میرساند پس بهترین راه برای دریافت چنین داروهایی تزریق می باشد. تزریق یا انژکسیون روشی است که برای رساندن داروهای مایع یا واکسینه به بدن استفاده می شود. این روش اجازه می دهد تا دارو به سرعت در جریان خون جذب شده و موجب بهبود هرچه سریعتر شخص بیمار شود. زیرا داروهای تزریق شده به دلیل جذب شدن در خون تاثیرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت

تزریقات در منزل شهر قدس

چه کسانی به خدمت تزریقات در منزل شهر قدس نیاز دارند؟

- افرادی که زیر تیغ جراحی میروند ممکن است تا مدت ها نیاز به استفاده از داروهای تزریقی داشته باشند مسلما خروج از خانه و مراجعه به بیمارستان و کلینیک برای تزریق دارو کار مشکلی برای چنین افرادی باشد در اینصورت نیاز به یک پرستار ماهر و کاربلد ضرورت می یابد که تنها با یک تماس با هوم کا امکان دریافت خدمات تزریقات در منزل شهر قدس برای او فراهم خواهد شد.

- بسیاری از سالمندان و افراد سالخورده به دلیل بیماری های متفاوت ممکن است به استفاده از داروهای تزریقی نیاز داشته  باشند ولی چنین افرادی که سلامتی و توانایی حرکت بدون مشکل را زیر سایه­ی پیری و کهولت سن از دست داده اند به سختی میتوانند خود را به مراکز درمانی رسانده و کارخود را انجام دهند پس میتوانند به راحتی  با تیم هوم کا تماس بگیرند تا کادر مجرب هوم کا با حضور در منزل  خدمات تزریق را به نحو احسن برای این عزیزان ارائه دهند.

- همانطور که میدانید یکی از سخت ترین کارهای دنیا تزریق آمپول به کودکان است.کودکان به دلیل ترس از مطب و پزشک و آمپول هیچ وقت راضی به حضور در مطب و کلینیک برای تزریق آمپول نیستند و درواقع این­ کار جزو سخت ترین و زجر آورترین کار برای آنهاست. حضور پرستار مجرب در منزل و تزریقات در منزل از اضطراب و ترس کودکان کاسته و موجب آرامش آنها خواهد شد. 

- افراد معلول و افرادی که قادر به حرکت نیستند هنگام مبتلا به بیماری و استفاده از دارو­های تزریقی نگرانی هایی برای خود این افراد و خانواده­هایشان پیش می­آید چرا که مراجعه به درمانگاه به دلیل طولانی بودن مسافت و یا حتی مشکلات حرکتی معلولان عزیز کار بسیار دشواری است. در اینصورت این عزیزان میتوانند به راحتی و با یک تماس تزریقات داروهای خود را در منزل بدون هیچ نگرانی انجام دهند.

داروهایی که نیاز به تزریق دارند

محلول تزریقی شکل مایع دارویی عاری از میکروب است که به وسیله سوزن به بدن انسان یا حیوان وارد می‌شود. تزریق جامد، گونه‌ای از تزریق است که پس از حل کردن ماده جامد دارویی در آب تزریقی درست می‌شود .محلول تزریق عاری از میکروب است وبه این معنی است که هیچ گونه میکروب، ویروس یا ماده ارگانیک که به وسیله میکروب‌ها ساخته می‌شود در محلول تزریقی وجود ندارد. داروهای آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین که منجر به بهبود چشم گیر بیماری­هایی مثل سرماخوردگی و یا آنفولانزا و... میشود اکثراز طریق تزریق عضلانی استفاده میشود.همانطور که میدانید کورتون ها داروهایی با دوز بالا هستند که مصرف خوراکی آن بهتر از مصرف آنها به صورت تزریقی میباشد اما ممکن است بسیاری از افراد نتوانند این دارو ها را به صورت خوراکی استفاده کنند و یا پزشک متخصص آنها داروها را به شکل تزریقی تجویز نماید که در اینصورت از طریق تزریق مصرف خواهند شد. همانطور که میدانید بسیاری از افراد جامعه ما از کمبود انواع ویتامین ها رنج میبرند و علاوه بررعایت رژیم غذایی ملزم به تزریق ویتامین های دارویی میباشند.بسیاری از افرادی که به عارضه های شدید مبتلا هستند و یا حتی عزیزانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند به دلیل درد های شدید بدنی مجبور به استفاده از انواع مسکن ها می باشند مسکن ها به دو صورت خوراکی و تزریقی  برای بیماران توسط پزشک تجویز می شوند.

انواع تزریقات در منزل شهر قدس

تزریق زیرجلدی:

یکی از انواع تزریقات،تزریق زیرجلدی است.در این نوع تزریق دارو توسط سوزن به بافت زیر پوست تزریق میشود.داروهای زیرجلدی معمولا به صورت قلم ها یا همان ویال های از پیش پر شده هستند که برای تزریق داروهای داخل آنها از سرنگ انسولین استفاده میشود. داروهای زیر جلدی از نواحی مختفی از بدن تزریق میشوند. پشت بازوها،روی ران ها، روی باسن، ناحیه پهلو ها و دور ناف به فاصله ی چهار انگشت به سمت پهلو محل های مناسبی برای تزریق زیر جلدی در بدن است. تفاوت های محل تزریق در بدن به دلیل تفاوت در میزان جذب آنهاست بطوریکه بیشترین ناحیه ی جذب دارو های زیر جلدی از ناحیه ی اطراف ناف و کمترین آن مربوط به روی ران میباشد.

تزریق عضلانی:

رایج ترین و بیشترین نوع تزریق دارو ، تزریق عضلانی میباشد. در تزریق عضلانی دارو به عضله و زیر بافت زیر جلدی تزریق میشود.به دلیل اینکه عروق خونی در عضله خوب و مناسب است جذب دارو بهتر صورت میگیرد.داروهایی که مناسب تزریق عضلانی میباشند در عضلات سرین در دو طرف باسن،عضلات چهار سر رانی، عضله دلتوئید در قسمت بالای بازو تزریق میشوند و از بین این نواحی بهترین ناحیه برای تزریق این نوع دارو ها عضلات جانبی کپل و قسمت خارجی عضلات ران میباشد.  بسیاری از آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها، کورتون ها و داروهای ضد حساسیت به روش عضلانی تزریق میشوند.

تزریق وریدی:

تزریق وریدی نیز نوعی از تزریقات میباشد که دارو به ورید فرد بیمار تزریق میشود و یک راه سریع برای انتقال دارو به بدن شخص بیمار میباشد. اصولا برای تزریق انواع سرم ها از این روش استفاده میشود به طوری که سرنگ سرم داخل ورید فرد بیمار رفته و مواد دارویی را وارد گردش خون  فرد بیمار میکند.در بسیاری از موارد پزشک یا پرستار داروهای تجویزی برای بیمار را داخل سرم تزریق میکنند که از این طریق داروها وارد بدن فرد بیمار میشود.از تزریق وریدی میتوان برای رساندن مواد مغذی به بیمارانی که قادر به استفاده از مواد غذایی از راه دهان نیستند نیز استفاده کرد به طوریکه محلولهای هیپرتونیک به صورت تزریق وریدی همراه با محلولهای قندی مصرف می‌شود.  

تزریقات در منزل شهر قدس

 تزریق به صورت پانسیون مانند پانسیون مایع

تزریق به روش پانسیون جزو سخت ترین تزریقات میباشد و بالطبع تزریق با این روش به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارد. معمولا اشخاصی که به مشکلات و بیماری های نخاعی مبتلا هستند داروهای خود را از طریق تزریق پانسیون مصرف میکنند و یا برای گرفتن آزمایش نخاعی از این روش استفاده میشود به طوری که سوزن های مخصوص این تزریق در استخوان فرد فرو رفته و نمونه برداری از مایع نخاعی صورت میگیرد.

تزریق داخل جلدی:

از تزریقات داخل جلدی برای تزریقات برخی از واکسن ها و تست های آلرژیک استفاده میشود . تزریق داخل جلدی نسبت به سایر روش های تزریقی جذب کمتری دارد در واقع مدت زمان بیشتری لازم است تا داروی تزریق شده جذب بدن شود به همین دلیل است که از این روش برای انجام  تست های پوستی وانواع تست های حساسیتی مانند:سرم ضد عقرب،سرم ضد مار و پنی سیلین استفاده میشود چون این دارو ها حساسیت زا هستند باید تست قبل از تزریق کامل دارو صورت گیرد بنابراین به علت جریان کم خون در داخل جلد، مقدار خیلی کمی از این دارو ها به جلد بیمار تزریق میشود  تا تست صورت گیرد زیرا در صورت آلژی بیمار به دارو دارو سریع وارد جریان خون شود بیمار دچار شوک شدیدی خواهد شد.   

تزریقات در منزل شهر قدس توسط چه کسانی انجام میشود؟

تزریق دارو به بدن شخص بیمار ملزم به داشتن مهارت و تخصص خاصی است و در واقع تزریق دارو کار هر کسی نیست زیرا انواع دارو های تزریقی به شکل های متفاوتی مانند:تزریق وریدی، زیرجلدی، عضلانی ، جلدی و پانسیون انجام میشود و اگر شخص مهارت کافی را نداشته باشد آسیب های جبران ناپذیری به بدن شخص بیمار وارد خواهد شد. علاوه بر دانش و مهارت هر یک  از این تزریقات شیوه­ی تزریق و سرنگ مخصوص به خود را دارند.لازم به ذکر است که نحوه­ی صحیح تزریق دارو با اثر بخشی آن رابطه ی مستقیم دارد و برای اطمینان از اینکه دارو به محل صحیح خود تزریق شده ملزم به داشتن مهارت بخصوصی است.  پس چه بهتر که انجام این کار تخصصی را به متخصص و کار بلد این حوزه بسپاریم .پرستاران تیم هوم کا به حضور در منزل با دانش و مهارت خود بهترین خدمت تزریق سرم در منزل را به شما ارائه می کنند

تزریقات در منزل شهر قدس

تعرفه تزریقات در منزل شهر قدس  با هوم کا

تعرفه ی تزریقات در منزل به طور تقریبی در تمام کشور یکسان است اما هزینه ی تزریق به نوع دارو و تزریق آن نیز وابسته است و بالطبع هرچه تزریقات تخصصی تر باشد و به وسایل و سرنگ های خاصی نیاز داشته باشد هزینه­ی بیشتری خواهد داشت. شما عزیزان برای اطلاع از تعرفه ی تزریقات، می‌توانید به وبسایت هوم کا به آدرس www.homeca.ir  مراجعه کنید و یا با شماره تماس 91025595 - 021 تماس حاصل نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار