کد خبر: 1035288
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
رزمایش پیامبر اعظم تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن بود
رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های موشکی ایران بود که جلوه اقتدار دفاعی کشور و زیر میز بردن تهدیدات نظامی را به نمایش گذاشت؛ اقتداری که اکنون قادر است ۱۸۰۰ کیلومتر آن سوی مرزها، اهداف دریایی دشمن را منهدم کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اینکه طرف‌های غربی، دو مؤلفه اقتدار جمهوری اسلامی ایران (قدرت بازدارندگی موشکی و نفوذ منطقه‌ای) را در کانون توجهات خود قرار داده‌اند و کوتاه آمدن از آن را پیش‌شرط هر توافقی با طرف ایران عنوان می‌کنند، ناشی از اهمیتی است که این دو مؤلفه در سیاست خارجی ایران ایفا می‌کند. اگر تا چندی پیش دشمنان برای وادار کردن طرف ایرانی به تمکین مقابل خواسته‌های نامشروع خود، مدام از «همه گزینه‌های رو‌ی میز» (بخوانید تهدید نظامی) دم می‌زد، این تهدید بیش از یک دهه است که به بایگانی سپرده شده و دیگر از آن دم نمی‌زنند. چرا که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اکنون به سطحی از بازدارندگی رسیده که همه محاسبات آن‌ها را به هم زده و جرئت و جسارت تهدید نظامی، ولو در حد لفظ، را هم از آن‌ها گرفته است. بدون تردید پرچم این دو مؤلفه اقتدار کشور یادگار سردار طهرانی‌مقدم‌ها و سردار سلیمانی‌هاست که به اهتزاز درآمده و همرزمان این دو شهید عزیز با قوت و قدرت آن را هرگز بر زمین نخواهند گذاشت.

رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های موشکی ایران بود که جلوه اقتدار دفاعی کشور و زیر میز بردن تهدیدات نظامی را به نمایش گذاشت؛ اقتداری که اکنون قادر است ۱۸۰۰ کیلومتر آن سوی مرزها، اهداف دریایی دشمن را منهدم کند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه، مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای موفق عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناو‌های متخاصم دشمن و انهدام اهداف از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری به انجام رسید. مرحله دوم و نهایی این رزمایش که از روز جمعه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران آغاز شده بود، صبح شنبه با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناو‌های متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برگزار شد، پس از کشف موقعیت ناو‌های متخاصم فرضی دشمن با سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند. رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله رزمایش‌های سالانه است که مرحله نخست این رزمایش روز جمعه با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی و تمرین تهاجم به ارکان دفاعی دشمن به انجام رسید.

راهبرد ما هدف قرار دادن ناو‌های دشمن با موشک بالستیک است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مرحله نهایی رزمایش که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این مرحله از رزمایش گفت: یکی از هدف‌های مهم ما در سیاست‌ها و راهبرد‌های دفاعی این است که بتوانیم ناو‌های جنگی دشمن اعم از ناو‌های هواپیمابر و رزم‌ناو‌ها را با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد هدف قرار دهیم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مرسوم است در دریا با استفاده از موشک‌های کروز با سرعت کم هدف‌های متحرک مورد اصابت قرار گیرد؛ اما استفاده از موشک‌های بالستیک به دلیل اعماق و مسافت‌های طولانی که از قلب سرزمین خودمان می‌توانیم اهداف متحرک در اقیانوس را هدف قرار دهیم، دستاورد بزرگ دفاعی است که در نیروی هوافضای سپاه عینیت یافته و به تکامل رسیده است. سلامی تأکید کرد: امروز شاهد اجرای تمرین قدرتمندانه‌ای از نیروی هوافضای سپاه بودیم که این بخش از سیاست دفاعی در میدانی رزمایشی مورد ارزیابی قرار گرفت تا در مواقعی که اقتضا کند، در شرایط واقعی تکرار شود.

تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با بیان اینکه موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت ایران هستند، گفت: مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ به عنوان تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی است.

سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه برگزاری مرحله نهایی این رزمایش با اشاره به مراحل مختلف این رزمایش و بیان اینکه دو نوع تهدید متصور را پیش‌رو داریم، اظهارکرد: اگر دشمنان‌مان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ترکیبی از استفاده پهپاد‌ها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آن‌ها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به خوبی انجام شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در گذشته تا محدوده ۳۰۰ کیلومتری در خلیج‌فارس این اقدام صورت گرفته بود، افزود: امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد.

حاجی‌زاده از مرحله نهایی رزمایش به عنوان تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی یاد کرد و یادآور شد: در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناو‌ها بلند شود. وی با تأکید بر اینکه روند ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از اعتراف دشمن به این توان بازدارنده شنید، گفت: همین که دشمنان ما روی مسئله موشکی متمرکز شده‌اند و دائماً در این خصوص ابراز نگرانی کرده و از محدود کردن آن سخن می‌گویند به دلیل قدرتی است که وجود داشته و روز به روز در حال رشد است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیش از انقلاب به هیچ عنوان توان موشکی زمین به زمین نداشتیم و این توانمندی‌ها تنها مختص قدرت‌ها بود، اظهارکرد: موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت شریف ایران هستند و امروز به فضل الهی از ایده تا محصول همه ایرانی هستند.

پیش از این رزمایش مشترک «پیامبر اعظم ۱۴» با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده با مشارکت نیروی دریایی و هوافضای سپاه در منطقه عمومی هرمزگان، خلیج فارس و غرب تنگه راهبردی هرمز در مردادماه ۹۹ با اجرای تمام تمرین‌های ترکیبی عملیاتی در عرصه زمینی، دریایی و هوا و فضا برگزار شده بود.

‌پاسخ هر متخاصمی را در کم‌ترین زمان خواهیم داد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح انتخاب اهداف ۱۸۰۰ کیلومتری در رزمایش پیامبر اعظم را معنادار عنوان کرد و گفت: هر چند قصد هیچ تهاجمی را نداریم، اما چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، با تمام توان و در کم‌ترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش که در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش‌های ۱۵ روز اخیر که تا پنج روز آینده- که در زمان فشرده و تقریباً همزمان انجام می‌شود - نشان دهنده آمادگی فوق‌العاده نیرو‌های مسلح در تمامی ابعاد زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و موشکی است. وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ سپاه با اجرای عملیات ترکیبی و شلیک موشک در کلاس‌های متنوع گفت: برگزاری رزمایش گسترده پیامبر اعظم ۱۵ نشان دهنده این است که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در برد‌های کوتاه، متوسط و بلند با تمام قوا آماده دفاع از میهن اسلامی، منافع ملی و اهداف جمهوری اسلامی ایران است. سرلشکر باقری انتخاب اهدافی در فاصله بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر در جنوب دریای عمان و ابتدای اقیانوس هند را معنادار توصیف و تصریح کرد: انتخاب انبوهی از موشک‌های دوربرد برای اهداف دریایی نشانگر این است که اگر دشمنان جمهوری اسلامی نیت سوئی نسبت به منافع ملی، مسیر‌های تجارت دریایی و سرزمین ما داشته باشند، با اقدام موشکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم خواهند شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزاری این رزمایش را نشان دهنده قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در صیانت از منافع ملی توصیف و تأکید کرد: هر چند قصد انجام هیچ تهاجمی را نداریم، اما با این رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، با تمام توان و در کم‌ترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یامهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
مرحبا سپاه اسلام ،انشاء الله تا ظهور مولایمان صاحب الزمان (عج) مقتدرانه از اسلام دفاع میکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار