کد خبر: 1035093
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
وزارت خارجه سوریه اتهام زنی‌های آمریکا علیه ایران را محکوم و اعلام کرد که القاعده و سایر گروه‌های تروریستی دست‌پرورده واشنگتن هستند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت ادعا‌های واشنگتن علیه ایران تاکید کرد که این ادعا‌ها تلاش مذبوحانه‌ای برای رفع اتهام از خود و وارد کردن این اتهامات به دیگران است.

این وزارتخانه اعلام کرد ادعا‌های آمریکا درباره حمایت ایران از گروه تروریستی القاعده دروغ بوده و همه می‌دانند که گروه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی ساخت آمریکا هستند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق اتهامات دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ادعا‌های دروغین آن در رابطه با پشتیبانی ایران از سازمان تروریستی القاعده که در چارچوب کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران مطرح شده را به شدت محکوم می‌کند.

منبع مذکور اتهام‌های ساختگی آمریکا را تلاشی از روی ناچاری برای برداشتن اتهام از دولت بی فکر این کشور و نسبت دادن آن به دیگران عنوان و تاکید کرد: همه جهان دیگر این را می‌دانند که سازمان القاعده و بسیاری از سازمان‌های تروریستی دیگر ساخته خود آمریکا هستند و یکی از ابزار‌های سیاست این کشور برای ایجاد رعب و وحشت در مردم و بر هم زدن ثبات و امنیت سایر کشور‌ها و قرار دادن آن‌ها تحت تسلط واشنگتن به شمار می‌آیند.

وزارت خارجه سوریه در پایان نیز خاطرنشان کرد که دمشق ضمن محکومیت شدید این اتهام‌های بی پایه و اساس، بار دیگر بر همبستگی و هم‌پیمانی کامل خود با جمهوری اسلامی ایران در برابر هذیان گویی اخیر آمریکا تاکید می‌کند.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا که در واپسین روز‌های حضور خود در دولت آمریکا به سر می‌برد، سه شنبه در کنفرانسی خبری مدعی ارتباط ایران با القاعده شد و اتهاماتی بی اساس علیه تهران مطرح کرد که از سوی وزیر خارجه و وزارت خارجه کشورمان تکذیب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار